Toon posts:

[vb.net] imagelist en picto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet een 50 tal images laden in een imagelist. met verschillende grootte. bv. 140x40. nu zie ik dat je bij een imagelist de grootte moet ingeven van het plaatje. leuk voor picto's, maar niet voor mijn doel.. ik ben al 2 dagen ermee bezig en het houdt nu een btje voor mij op..
wie weer hoe ik op een andere manier 50 plaatsje kan storen in een object zodat ik ze daaruit kan opvragen. of wie weet de manier hoe het wel kan met je imagelist.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. volgens mij is het niet mogelijk.. niemand weet het volgens mij..

Modbreak: hoi, je moet je topic niet zo snel omhoogschoppen. Kicken is pas toegestaan na 24uur. Dit is nl. een forum, niet iedereen is altijd evenveel online, dus heb gewoon een beetje geduld

[ Voor 62% gewijzigd door whoami op 09-03-2004 20:14 ]

Verwijderd

// schrap maar.. ik lees niet goed!
Zoek is op MSDN op 'resource maneger'.

poging 2:

Je kunt toch gewoon zelf een Image array maken?

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 18:26 . Reden: typfout ]

Verwijderd

kan je bvb heel de dir niet aflopen en een Image maken en dat in een arraylist steken.
code:
1
2
3
foreach (string f in Directory.GetFiles(dir, "*.bmp")) {
myArrayList.Add(Image.FromFile(f));
}

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Dus je wilt de plaatjes grootte onafhankelijk laden in een soort van imagelist :?
Volgens resized de imagelist ze standaard al niet hoor, dus kun je volgens mij gewoon gebruiken. Ik denk dat je bij size de maximale grootte moet aangeven ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat dit gaat lukken hoor.. ik heb een aantal labels (50(!)) en daar moet een plaatje in geladen worden.. als de mensen daar op klikken betekent dat dat hij geselecteerd is. Nu wordt dat plaatje rood. in de instellingen van de label kun je een imagelist selecteren en dan bij imageindex het indexnummer van de image.

nu is het dus als ik het op deze manier doe, met de size van de imagelist op 200 x 200 (dus aan de grootte ligt het niet) hij maar een plaatje toont van 16 x 16.

wie helpt me..

Verwijderd

Waarom dmv een label. Je kan toch beter zelf met GDI+ je pics tekenen en dmv Rectangle.Contain kijken op welk plaatje er is geklicked en daar een rode mask overheen tekenen of een rand?
Pagina: 1