Toon posts:

athlon xp 1700 loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc loopt de laatste tijd zeer vaak vast,ik heb er alles aan gedaan om er achter te komen wat nou het probleem is.Ik vond hier een post met ditzelfde probleem namelijk acpi uitzetten in de bios en opnieuw installeren.Inmiddels heb ik dit geprobeerd maar het mocht niet baten.Ook heb ik een flashbios upgrade gedaan wat ook een optie zou zijn maar ook dit heeft geen resultaat.Met norton systemworks 2004 dacht ik het probleem gevonden te hebben deze gaf een fout in de active x componenten aan waardoor de pc vast zou lopen,na deze gerepareerd te hebben was de fout verdwenen maar nog steeds loopt de pc vast.
Het vreemde hieraan is dat er dagen bij zijn dat ik met de pc aan het downloaden ben geen vuiltje aan de lucht is en dan weer dagen zoals nu dat deze meerdere keren vastloopt.Ik heb ook al een andere harde schijf geprobeert en een andere grafische kaart maar ook dit alles helpt niet.Nog meer mensen met dit probleem.

Hier enkele gegevens

amd athlon xp 1700
512 mb ram
nvidia geforce2 mx200

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 15:37

nexhil

BAM!

brak geheugen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 13:26:
Mijn pc loopt de laatste tijd zeer vaak vast,ik heb er alles aan gedaan om er achter te komen wat nou het probleem is.Ik vond hier een post met ditzelfde probleem namelijk acpi uitzetten in de bios en opnieuw installeren.Inmiddels heb ik dit geprobeerd maar het mocht niet baten.Ook heb ik een flashbios upgrade gedaan wat ook een optie zou zijn maar ook dit heeft geen resultaat.Met norton systemworks 2004 dacht ik het probleem gevonden te hebben deze gaf een fout in de active x componenten aan waardoor de pc vast zou lopen,na deze gerepareerd te hebben was de fout verdwenen maar nog steeds loopt de pc vast.
Het vreemde hieraan is dat er dagen bij zijn dat ik met de pc aan het downloaden ben geen vuiltje aan de lucht is en dan weer dagen zoals nu dat deze meerdere keren vastloopt.Ik heb ook al een andere harde schijf geprobeert en een andere grafische kaart maar ook dit alles helpt niet.Nog meer mensen met dit probleem.

Hier enkele gegevens

amd athlon xp 1700
512 mb ram
nvidia geforce2 mx200
Lijkt me ook wel slim om te vertellen wat voor moederbord je hebt :X

^^ Brak geheugen kan het zijn. 8) Check het met memtest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 13:29 ]

Verwijderd

niet onbelangrijk: wat voor mobo heb je ?
en kijks naar je temps ?

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-08 09:06

CSB

:D

Weet het niet helemaal ckers... maar de koeling van een AMD CPU is errug belangrijk. Het zou kunnen zijn dat je CPU gewoon te warm word en dat je systeem elke keer crasht. Gebruik een systemtool als bijv. die van Asus. En ja, het is vooral errug makkelijk als we weten wat voor MoBo je erin hebt hangen...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

Topicstarter
mainbord:ct-7aia5/aia5e van chaintech

Wat het geheugen betreft ik had er 256 mb inzitten en heb er vorige week 256m bij gekocht,maar voor die tijd was het probleem er ook al.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 13:43:
mainbord:ct-7aia5/aia5e van chaintech

Wat het geheugen betreft ik had er 256 mb inzitten en heb er vorige week 256m bij gekocht,maar voor die tijd was het probleem er ook al.
Ja dat betekent dus dat je even memtest86 moet uitproberne om te kijken of je geheugen module gaar is 8)7

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de temps alleen maar in de bios bekijken of is hier ook een tool voor?

Verwijderd

kijk ff hier: :)

PMG FAQ

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 13:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 13:48:
kan ik de temps alleen maar in de bios bekijken of is hier ook een tool voor?
Je moet zelf ook wat onderzoek doen he :X Die tools zijn er degelijk. Gebruik maar speedfan/motherboard monitor of ietsdergelijks. ;) makkelijk te vinden!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is zoveel dat je had kunnen doen, zoals het raadplegen van de FAQ van dit subforum en het doornemen van de startpost van het Beleid van dit subforum. Daarin had je bijvoorbeeld de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden en in het Beleid kun je ook nog lezen hoe je het beste een "Help, mijn PC doet het niet!" topic zou moeten openen :)

Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.