Toon posts:

Internet delen Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's met een cross kabel verbonden met elkaar. Ze zien erlkaar wel en ik kan ook met mekaar pingen.

PC 1:

Win98SE

IP: 192.168.10.1
Sub: 255.255.255.0
Werkgroep: Bolwerk

PC 2:

Win98SE

IP: 192.168.10.2
Sub: 255.255.255.0
Werkgroep: Bolwerk

PC 1 is met het internet verbonden via een adsl verbinding (usb Speedtoch 550). Ik heb hier internet delen aan staan.

Maar met PC 2 kan ik niet op internet. Ik heb als gatewey 192.168.10.1 ingesteld. En als proxy 192.168.10.1 poort 80

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe, want ik heb overal al gekeken en bijna van alles geprobeerd. Maar niks lijkt te werken. :'(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

primary dns ook al op 192.168.10.1 gezet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

op de 2e pc moet de gateway en primary dns op het ipnummer van de eerste pc staan, ook moet je mischien even de proxy instellen van je provider maar dan moet het ook werken hoor...

waarom koop je trouwens geen adsl router da's veel makkelijker en zo duur is het nou ook weer niet, want nu moet je 2 pc's aan hebben staan om te kunnen surfen... :9

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook al geprobeerd met DNS op 192.168.10.1

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Probeer eens of het wel werkt met een van de programma´s uit Hoe deel ik Internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met het programma Wingate en daarmee werkt het. :9

Maar nu heb ik het probleem dat op de pc die via de andere pc verbinding maakt met internet msn messenger niet werkt. |:( Ik heb geprobeerd een proxy op te geven bij verbindingen maar dat werkt niet en ik kon ook niks vinden in een topic
Pagina: 1