Ik weet niet of ik dit op de goede plek post of niet. Maar goed, ik heb dus een probleempje met mn pc. Na een verhuizing probeerde ik mn computer op te starten, wat denk je, helemaal niets. Het was nog aardig vochtig in mn nieuwe woning dus ik zet hem voor de verwarming. En ja hoor, hij draaide weer. Maar tegenwoordig moet ik iedere keer voordat ik hem aan kan krijgen voor de verwarming zetten. Heeft iemand hier enig idee wat het probleem kan zijn?
Verwijderd
Geen id.... ik kan je alleen vertellen dat het handig is om je topic in de goede onderwerp te posten...
en niet alleen probleempje ...
maar bijv. Probleemje met computer
en niet alleen probleempje ...
maar bijv. Probleemje met computer
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:39 ]
Verwijderd
Hier kunnen we niets mee, je mag best uitvoeriger beschrijven wat je precies deed etc. En met zo`n titel zou ik het eigenlijk niet eens moeten lezen 
Try again pleas...
Try again pleas...
Veel dingen kunnen hiermee te maken hebben, kijk sowieso even na of je niet het syteem werkt in een geaard stopcontact en ga na waar die thuis altijd op draaide. Heb je niet toevallig 2x een geaard stopcontact gepakt?
Aangezien dit een probleem is, hoort dit in Overige Hardware. Tevens heb ik je titel wat netter gemaakt.
Aangezien dit een probleem is, hoort dit in Overige Hardware. Tevens heb ik je titel wat netter gemaakt.
duidelijke titel ook 
Wat heb je al geprobeerd? Behalve voor de verarming zetten???
Loop alle stekkers eens na, vooral de ATX connector, en eventueel de P4 stekker, andere molex stekkers e.d.
Probeer anders een andere voeding als je die hebt.
Wat heb je al geprobeerd? Behalve voor de verarming zetten???
Loop alle stekkers eens na, vooral de ATX connector, en eventueel de P4 stekker, andere molex stekkers e.d.
Probeer anders een andere voeding als je die hebt.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
misschien is je kamer dan toch te vochtig of koud....
Heb je toevallig een andere pc? waarmee je kan testen of die in jou kamer aangaat zonder de verwarming aan te doen?
Loop je kabels na
Heb je toevallig een andere pc? waarmee je kan testen of die in jou kamer aangaat zonder de verwarming aan te doen?
Loop je kabels na
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:44 ]
Aikeleer moet leren lezen. De pc boot net NIET in een vochtige ruimte, daarom dat hij voor de verwarming moet. 
[edit]
In de veronderstelling dat de woning ondertussen nog niet uitgedroogd is...
[edit]
In de veronderstelling dat de woning ondertussen nog niet uitgedroogd is...
[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 09-03-2004 12:46 ]
Geen id, veel vocht is in ieder geval niet goed voor electronica. Probeer eens je hele PC te demonteren. Maak elk onderdeel schoon/droog/ontstoffen. Zet hem netjes weer in elkaar check alle bekabeling en als het kan je voeding.Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:36:
Ik weet niet of ik dit op de goede plek post of niet. Maar goed, ik heb dus een probleempje met mn pc. Na een verhuizing probeerde ik mn computer op te starten, wat denk je, helemaal niets. Het was nog aardig vochtig in mn nieuwe woning dus ik zet hem voor de verwarming. En ja hoor, hij draaide weer. Maar tegenwoordig moet ik iedere keer voordat ik hem aan kan krijgen voor de verwarming zetten. Heeft iemand hier enig idee wat het probleem kan zijn?
Succes!
Verwijderd
lol fire69 heeft gelijk het staat verkeerd.....
het moet zijn me computer boot niet in vochtige ruimte (spreekt voor zich ) maar goed.....
suc6
het moet zijn me computer boot niet in vochtige ruimte (spreekt voor zich ) maar goed.....
suc6
Het moet al zéér vochtige lucht zijn voordat het een probleem vormt. Wij draaien o ok met een computer op fuiven waar de temperatuur en vochtigheid redelijk hoog oploopt soms.
Ik denk dat je eerder moet zoeken naar condens ofzoiets, koudere lucht kan minder waterdamp bevatten, waardoor het gaat neerslaan op koude objecten, maar dan heb je ook weer lucht nodig die goed verzadigd is met waterdamp, in een zwembad kan zoiets voorkomen, maar toch niet bij jou thuis?
Ik denk ook aan het krimpen en uitzetten van materialen (geen contact wanneer het koud is, wel contact wanneer het warm is).
Als je zegt 'aan de verwarming zetten', bedoel je dan fysisch contact van de behuizing met de radiator? Dan denk ik ook aan een aardingsprobleem.
Meer onderzoek van jou kant kan ook tot betere/gerichtere oplossingen leiden.
Ik denk dat je eerder moet zoeken naar condens ofzoiets, koudere lucht kan minder waterdamp bevatten, waardoor het gaat neerslaan op koude objecten, maar dan heb je ook weer lucht nodig die goed verzadigd is met waterdamp, in een zwembad kan zoiets voorkomen, maar toch niet bij jou thuis?
Ik denk ook aan het krimpen en uitzetten van materialen (geen contact wanneer het koud is, wel contact wanneer het warm is).
Als je zegt 'aan de verwarming zetten', bedoel je dan fysisch contact van de behuizing met de radiator? Dan denk ik ook aan een aardingsprobleem.
Meer onderzoek van jou kant kan ook tot betere/gerichtere oplossingen leiden.
[ Voor 10% gewijzigd door Dikke Foaf op 09-03-2004 15:17 ]
Pagina: 1