Nadat ik via server-explorer een tabel uit SQL Server's Northwind DB drop op mijn webform, wordt automatisch een SQLConnection en een SQLDataAdapter gemaakt. Tevens wordt de query aangemaakt via "configure data adapter". Prima zo. Ik kan ook netjes via preview data de data zien door op de knop "fill dataset" te drukken.
Echter.. nu wil ik een dataset maken en krijg elke keer de foutmelding
"there were problems generating dataset x. To resolve this problem, build
the project, fix any erros, and then generate the dataset again".
Ik heb me suf zitten zoeken, maar niks helpt. Ik heb geen SQLsysteemnamen in
mijn veldnamen zitten (ik heb prefixes gebruikt voor de zekerheid). Mijn
project compileert ook prima. Ik heb XP Prof. SQL Server 2000 + updatepack3, MDAC 2.8. Ook gebruik ik geen & tekens in mijn DB path.
Toch wordt de dataset wel in mijn solution gezet. Als ik dan toch probeer opnieuw de data te bekijken met "preview data" krijg ik de foutmelding "Visual Studio could not create an instance of dataset x. Confirm the class name is a valid DataSet class".
Wat is hier gaande ?
Echter.. nu wil ik een dataset maken en krijg elke keer de foutmelding
"there were problems generating dataset x. To resolve this problem, build
the project, fix any erros, and then generate the dataset again".
Ik heb me suf zitten zoeken, maar niks helpt. Ik heb geen SQLsysteemnamen in
mijn veldnamen zitten (ik heb prefixes gebruikt voor de zekerheid). Mijn
project compileert ook prima. Ik heb XP Prof. SQL Server 2000 + updatepack3, MDAC 2.8. Ook gebruik ik geen & tekens in mijn DB path.
Toch wordt de dataset wel in mijn solution gezet. Als ik dan toch probeer opnieuw de data te bekijken met "preview data" krijg ik de foutmelding "Visual Studio could not create an instance of dataset x. Confirm the class name is a valid DataSet class".
Wat is hier gaande ?