Toon posts:

Met winrar gebruikte rars verwijderen tijdens uitpakken?

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:10
Ik zit met een probleem

Heb een overvolle 80gb harde schijf.

Elke keer als ik een film ofzo download is het een RAR

Maar rar kan dan wel fijn kleiner zijn. Maar betekent wel dat je altijd 2 keer zoveel ruimte nodig hebt.

Stel je hebt een film van 700mb

Dan moet je eerst al 650mb vrij hebben om het op te slaan
en dan nog 700mb om het uit te pakken

En daarna kan je die 650mb aan rar bestanden weer verwijderen en heb je voor niks andere dingen zitten verwijderen.

Is het niet mogelijk om tijdens het uitpakken al de gebruikte rar bestanden te verwijderen? op die manier heb je voor een film van 700 mb slechts 700mb vrije ruimte nodig ipv 1.35GB

Dus dat hij gaat uitpakken en dan eerst .rar gebruikt en dan .r01 en dat je dan die bestanden verwijderd omdat hij die al gebruikt heeft voor het uitpakken

Is dit mogelijk?

Anders moet ik nu namelijk 3 gb aan spullen verwijderen die ik liever niet wil verwijderen.

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Hertog_Martin schreef op 09 maart 2004 @ 12:23:
Maar rar kan dan wel fijn kleiner zijn. Maar betekent wel dat je altijd 2 keer zoveel ruimte nodig hebt.
Dat is niet correct in het geval van een film. Een film IS al zodanig gecomprimeerd dat rar dat bestand niet nog kleiner kan krijgen (als we het hebben over bijv. een divx of xvid film). (In zo'n geval is de som van de rar's zelfs een (klein) beetje groter dan hetgeen gerarred is.) Het rarren van een film gebeurd dan ook voornamelijk om hem in hapklare brokken te hakken en zodoende makkelijker te kunnen posten/uploaden/etc.
Dus dat hij gaat uitpakken en dan eerst .rar gebruikt en dan .r01 en dat je dan die bestanden verwijderd omdat hij die al gebruikt heeft voor het uitpakken

Is dit mogelijk?
Helaas, dit is (bij mijn weten) niet mogelijk. Je kan het natuurlijk wel handmatig proberen. Met de hand rar-delen shift-deleten die al uitgepakt zijn (tijdens het unrarren). Dat lukt wel. Moet je wel oppassen, want bij een foutje kan je niet meer terug...

• Hertog_Martin
ah dus als hij een rar gebruikt heeft, heeft hij die later niet meer nodig?

dan neem ik het risico denk ik maar
en anders weer 3 dagen downloaden

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Hertog_Martin schreef op 09 maart 2004 @ 12:41:
ah dus als hij een rar gebruikt heeft, heeft hij die later niet meer nodig?
Dat lijkt me niet nee. Je moet wel oppassen dat je niet teveel delete natuurlijk :)
Wat je ook kan proberen: wachten totdat winrar zegt "disk full". Ik denk dat winrar dan niet helemaal stopt maar dat je wat ruimte kan vrijmaken om dan verder de gaan. Dan kan je kijken bij welke rar-file hij is en dan de EERDERE rar-files wissen. Enz. Maar ik weet niet helemaal zeker of je kan doorgaan na een disk-full error. Maar dat kan je makkelijk zat even proberen zonder al daadwerkelijk rar-files te wissen.

• Hertog_Martin
Ja ben nu aan het uitpakken en ik houd in de gaten bij welke rar hij elke keer is en als de hd dan bijna vol is gooi ik er een paar weg die die al gebruikt heeft

gaat tot nu toe goed

maar mij kennende zal er wel iets fout gaan aan het eind

• Hertog_Martin
Het is gelukt :)

Dus mocht er ooit iemand die hetzelfde afvraagt en de search gebruikt en dit topic tegenkomen:

je kan de rar's die hij al gebruikt heeft om uit te pakken gewoon verwijderen

en zo kan je zien bij welke rar hij is: ff je muis over het winrar stukje in de Taskbar

• Mystic Spirit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 03-12 13:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hertog_Martin schreef op 09 maart 2004 @ 13:29:
Ja ben nu aan het uitpakken en ik houd in de gaten bij welke rar hij elke keer is en als de hd dan bijna vol is gooi ik er een paar weg die die al gebruikt heeft

gaat tot nu toe goed

maar mij kennende zal er wel iets fout gaan aan het eind
in mijn ogen niet de meest handige methode maar het werkt inprincipe wel

het doel van bestanden in kleinere rarfiles verstrekken is overigens dat als er iets niet goed is gegaan je maar 1 of 2 kleine bestandjes opnieuw hoeft te downloaden en niet een hele file van 700 mb....
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee