Mobile rack voor IDE HD, wat is een verstandige keus?

Pagina: 1
Acties:

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:34

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Aangezien ik mij binnenkort weer 's wil storten op Linux wil ik graag een systeem met verwisselbare harde schijven. Nu hebben ze bij bv. Informatique 3 verschillende soorten van q-tec (=trust):

mobile rack basic (zonder cooler), E 11,50

mobile rack basic cool (dus met cooler), E 17,00

mobile rack aluminium (aluminium, met cooler), E 49,00 (relatief duur..)

Mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met één van bovenstaande of kan een ander (niet al te prijzig) merk/type aanraden?

- Krijg je met die plastic dingen eerder warmteproblemen? (boven het rack blijft een 5.25" vrij, eronder zit de diskdrive)

- Nu zie ik bij Informatique de tray's alleen in combinatie met een frame, zijn die tray's ook los te krijgen (en waar) ? (als de tray's los veel goedkoper zijn zou ik de alu variant kunnen overwegen, als de kwaliteit ook veel beter is)

And I'm the only one and I walk alone.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat de kwaliteit niet zoveel uitmaakt, alleen zul je wel uit moeten kijken voor storingen door slechte verbindingen enzo. Ook wil je kijken of ze IDE-kabels met 80 adres ondersteunen, anders kun je niks met je grote schijven

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

ik heb zoeentje van 17.00 , werkt perfect bij mij. alluminium heeft geen nut. alleen bij het instaleren in je kast, moet je effe goed druk zetten, want die rack wil niet zo makkelijk in zun behuizing de eerste keer.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:45:
ik heb zoeentje van 17.00 , werkt perfect bij mij. alluminium heeft geen nut. alleen bij het instaleren in je kast, moet je effe goed druk zetten, want die rack wil niet zo makkelijk in zun behuizing de eerste keer.
ik heb wel alu geen idee welk merk maar ook vrij prijzig :)

tis we lzo lekker stevig aangezien ik mn schijven nog eens mee neem.. :)

404 Signature not found

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Die dingen ondersteunen alledrie ATA133 dus de bekabeling zal het probleem wel niet zijn. Waarschijnlijk zal ik dan ook maar voor die van E 17,00 gaan (het is ook alleen voor intern gebruik, niet om mee te nemen), of er moet nog iemand zijn met een heel erg dramatisch verhaal over zo'n ding, waardoor ik m'n zou kunnen heroverwegen..

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 09-03-2004 14:19 ]

Verwijderd

een perfect ding is het

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Daar hoop ik dan maar op, want ik heb 'm inmiddels besteld.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Veel succes met ut ding dan maar!
Denk ook wel dat het een goed ding is, mijn voorkeur gaat uit naar een usb2.0 extern rack, die ik binnenkort denk ik te gaan halen.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Nou, ik heb het spul vandaag (de 11e) binnengekregen. Het ding bestaat (zoals verwacht, bijna) geheel uit plastic, dus of het echt iets is om mee te nemen vraag ik me af (maar daarvoor heb ik het ook niet..). Heb trouwens geen moeite om de schijf uit de kast te halen. Wat me daarentegen wel veel moeite kostte, was om de schijf in de tray te krijgen, het zit toch behoorlijk krap daar binnenin (maar misschien is het ook niet iets om rond 2 uur 's nachts mee bezig te gaan :) ). Maarja, uiteindelijk toch gelukt in de hoop dat ie er ook niet zo snel weer uithoeft.

Al met al denk ik dat het met de prijs-kwaliteitsverhouding wel goed zit. 't Is relatief goedkoop en voor thuisgebruik zal het zeker voldoen.

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
sorry dat ik even schop, maar zijn de genoemde racks ook hot-swappable? ik ga iig een nieuw moederbord met een via-chipset kopen, had al wat rondgesnuffeld en dat scheen ook uit te maken :) .

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

ALs je voor echt professioneel spul wilt gaan kijk dan een naar het merk StorCase met 7 jaar garantie, kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat.

http://www.storcase.com/rhinojr/rjr_ovrvw.asp

de serie 110 ondersteund zowel PATA, SATA or SCSI drives dus kan je dus altijd uit de voeten als je van PATA naar SATA overstapt.

Qua prijs denk ik niet interessant voor thuis gebruikers, alhoewel er tweakers zien die tegenwoordig niet op een paar centen kijken merk ik als ik zo eens op de GOT rond kijk wat er allemaal wordt gekocht en besproken..!!

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-03 11:41
enermac heeft ook een mooie alu zwarte met display(blauw) en koeler :) zijn alleen wel prijzig iets van € 75,-. zijn wel hele mooie

ps heb er na 1 week een over van me school pc :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 16:04
ucchan schreef op 12 mei 2004 @ 15:23:
sorry dat ik even schop, maar zijn de genoemde racks ook hot-swappable? ik ga iig een nieuw moederbord met een via-chipset kopen, had al wat rondgesnuffeld en dat scheen ook uit te maken :) .
Parallel ATA is per definitie niet hot-swappable, dus dit rack ook niet.
Als je hot-swappable wil werken, zul je het met S-ATA moeten doen. Dat gaat wel lukken.

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1