Toon posts:

problemen met installeren sme server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van de sme (server) software op mijn compaq despro ep/sb (PII 266 mmx) loopt het al vast voordat ik in het installatie programma komt. Ik krijg op dat moment een aantal meldingen in de vorm van:

PCI: BIOS reporting unknown device 00:70
PCI Device 00:70 not found by BIOS

Het opstarten gaat vervolgens nog even door maar loopt vast bij de volgende boodschap:

PIIX4: IDE controller on PCI bus 00 dev a1
PIIX4: not 100% native mode: will probe irqs later
ide0: BM-DMA at 0x20a0-0x20a7, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio
ide1: BM-DMA at 0x20a8-0x20a7, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio :?

Ik heb versie 4.1.2, versie 5.5 en 5.6 geprobeerd, allemaal geven ze echter hetzelfde probleem. De vorige keer dat ik een server van eenzelfde kast heb gebouwt heb ik dit probleem niet gehad. Sterker nog toen werkte het gewoon zoals ik gewend was.
Weet er misschien iemand wat ik fout aan het doen ben, en hoe ik het op zou kunnen lossen?

Alex

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

he das apart... probeert hij hda en hdb zowel aan ide1 als ide0 te knopen...

probeer je tweede idecontroller eens uit te schakelen in je bios, misschien dat ie dan verder komt, maar het lijkt erop dat er iets met je ide mis is...

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik die uitzet doet hij niets, maar volgens mij staat bij compaq (ik kan het mis hebben) de BIOS op een hidden partitie ergens in de knoppenkast.......Dat zou wel de tweede verklaren op zich

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:43:
Ook als ik die uitzet doet hij niets, maar volgens mij staat bij compaq (ik kan het mis hebben) de BIOS op een hidden partitie ergens in de knoppenkast.......Dat zou wel de tweede verklaren op zich
De bios-instellingen-en-diagnose-en-nog-meer-van-die-zooi-programma's kunnen op een hidden partitie staan de bios zelf niet. Dus dat verklaart het niet. Kernel is gewoon i386/i586 gecompileerd neem ik aan. Anders en de kernel compileren met alleen standaard IDE drivers?

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat me even iets te snel, wat bedoel je precies?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:03:
dat gaat me even iets te snel, wat bedoel je precies?
Ik ken sme niet maar het lijkt me een linuxkernel wat ie gebruikt ofniet? Als dat zo is zou je de kernel kunnen proberen te hercompilen met een standaard IDE-controller driver kijken of ie dan nog steeds blijft hangen. Of zit ik weer ens verkeerd te denken?

Verwijderd

Topicstarter
Werkt idd met een linux kernel, alleen zo handig in programmeren ben ik nu ook weer niet dat ik een kernel kan herprogrammeren....... ;( Erg frustrerend die computer........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:15:
Werkt idd met een linux kernel, alleen zo handig in programmeren ben ik nu ook weer niet dat ik een kernel kan herprogrammeren....... ;( Erg frustrerend die computer........
Die hoef je niet te herprogrammeren ;) Dan zou ik ook (nog) niet zo uit de voeten ermee komen :+

even de kernel README lezen staat alles in :P Je hoeft maar de onderdelen te selecteren die je wil in je kernel meer niet.

staat meestal in "/usr/src/linux" of "/usr/src/linux-2.4.xx". Aangezien je niet kan booten moet je een rescuedisk gebruiken die je waarschijnlijk tijdens de installatie hebt aangemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat kan denk ik niet, de software is een e-smith installatie pakket, hetgeen zich min of meer compleet installeert (boot vanaf cd)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:35:
Ook dat kan denk ik niet, de software is een e-smith installatie pakket, hetgeen zich min of meer compleet installeert (boot vanaf cd)
Dan boot na rescue modus in vanaf de cd. Als je gaat compilen kijk wel eerst wat het systeem perse nodig heeft in de kernel. Mischien is er zelfs een .config-file in de /usr/src/linux dir.

Anders ens op de website ervan rondsnuffelen en contact opnemen met support.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat het systeem me ook verteld als ik de harde schijf eruit haal en opnieuw erin stop is:

"If you are running Unix, you need to configure your system using the COMPAQ User Diagnostics diskette"

Alleen heb ik geen idee waar ik die nou weer kan vinden.......

Verwijderd

http://www.cpqlinux.com/

Bruikbare info om Comprak rommel onder linux werkende te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is bijna niet te geloven, maar ik ben eruit gekomen. Die fouten die ik kreeg met betrekking tot de PCI-sloten, hadden te maken met een kapot PCI slot, kaartjes omsteken en gaan als een dolle, nooit een keer aan gedacht..........Wat mij betreft kan er een slot hierop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 14:59:
Het is bijna niet te geloven, maar ik ben eruit gekomen. Die fouten die ik kreeg met betrekking tot de PCI-sloten, hadden te maken met een kapot PCI slot, kaartjes omsteken en gaan als een dolle, nooit een keer aan gedacht..........Wat mij betreft kan er een slot hierop
Gefeliciteerd dan! Dat is ongeveer het laatste waar ik zo aan zou hebben gedacht |:(
Pagina: 1