Bij het installeren van de sme (server) software op mijn compaq despro ep/sb (PII 266 mmx) loopt het al vast voordat ik in het installatie programma komt. Ik krijg op dat moment een aantal meldingen in de vorm van:
PCI: BIOS reporting unknown device 00:70
PCI Device 00:70 not found by BIOS
Het opstarten gaat vervolgens nog even door maar loopt vast bij de volgende boodschap:
PIIX4: IDE controller on PCI bus 00 dev a1
PIIX4: not 100% native mode: will probe irqs later
ide0: BM-DMA at 0x20a0-0x20a7, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio
ide1: BM-DMA at 0x20a8-0x20a7, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio
Ik heb versie 4.1.2, versie 5.5 en 5.6 geprobeerd, allemaal geven ze echter hetzelfde probleem. De vorige keer dat ik een server van eenzelfde kast heb gebouwt heb ik dit probleem niet gehad. Sterker nog toen werkte het gewoon zoals ik gewend was.
Weet er misschien iemand wat ik fout aan het doen ben, en hoe ik het op zou kunnen lossen?
Alex
PCI: BIOS reporting unknown device 00:70
PCI Device 00:70 not found by BIOS
Het opstarten gaat vervolgens nog even door maar loopt vast bij de volgende boodschap:
PIIX4: IDE controller on PCI bus 00 dev a1
PIIX4: not 100% native mode: will probe irqs later
ide0: BM-DMA at 0x20a0-0x20a7, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio
ide1: BM-DMA at 0x20a8-0x20a7, BIOS settings: hda:DMA, hdb:pio
Ik heb versie 4.1.2, versie 5.5 en 5.6 geprobeerd, allemaal geven ze echter hetzelfde probleem. De vorige keer dat ik een server van eenzelfde kast heb gebouwt heb ik dit probleem niet gehad. Sterker nog toen werkte het gewoon zoals ik gewend was.
Weet er misschien iemand wat ik fout aan het doen ben, en hoe ik het op zou kunnen lossen?
Alex