Aanschaf DVD Speler .. B merk of A merk ?

Pagina: 1
Acties:

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
beste tweakers,

Ik zit nog even te twijfelen over welke dvd speler ik zal aanschaffen,
ik brand geregeld me eigen dvd's en die werken perfect in een 'TomTom' speler van me zus(je). Deze werken brak in een medion speler van een vriend van me..

Nu begin in te twijfelen tussen wat voor speler ik moet kiezen .. de speler word gewoon aangesloten op me tv(tje) .. kep ook geen 5.1 set oid...

Of een cheap ass ding ergens voor 50 euro, of misschien een merk dvd speler van 100 a 130 euro ?

kan weinig hierover op internet vinden..gaat toch echt om bevindingen..

PVoutput

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:20
je zou ff kunnen kijken op www.kieskeurig.nl hier staan heel veel gebruikerservaringen van diverse soorten artikelen.

Vooruit, ik geef je meteen de link :P http://www.kieskeurig.nl/...sf/product/dvd-speler.htm

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Kieskeurig is niet echt een goed voorbeeld, leuk om specificaties e.d. te vinden, maar de gebruikers ervaringen moet je niet al te serieus nemen. Iemand die net een DVD speler voor 600€ heeft gekocht gaat niet zeggen dat ie er niet tevrede over is denk ik :- )

Persoonlijk zou ik voor een "merk" dvd speler gaan, de goedkopere merken zoals CyberHome, Medion, whatever heb ik zelf niet echt goede ervaringen mee. Beeld/geluidskwaliteit om maar wat op te noemen. Bovendien speel ik ook nog wel 's een dvdrtje af die het niet doet op die goedkopere maar wel op de mijne ( een marantz dv4300 ).

DVDRhelp.com is ook goede source om te kijken wat een DVD speler wel en niet afspeelt.

fotoblog

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je kunt ook op www.vcdhelp.com kijken. Ik zou gewoon gaan voor een cyberhome spelertje van 50 euro. Die dingen slikken volgens mij erg veel en geven gewoon goed beeld en geluid. Echt hele dure spelers zullen wel beter beeld en geluid geven, maar volgens mij ben jij niet zo'n audio/videofiel die dat ziet en mijn ervaring leert juist dat de dure spelers kieskeuriger zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-03-2004 13:01 ]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Cyberhome DVD spelers zijn bekend als allesslikkers (na goede firmware update).

Kieskeurig is misschien wel niet zo betrouwbaar als het om kwaliteit en kennis gaat.
Je kan wel lezen of mensen kopietjes wel of niet kunnen afspelen met bepaalde merken en types, en daar gaat het de TS volgens mij in de eerste plaats om.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
XthinkZ schreef op 09 maart 2004 @ 12:54:
Cyberhome DVD spelers zijn bekend als allesslikkers (na goede firmware update).

Kieskeurig is misschien wel niet zo betrouwbaar als het om kwaliteit en kennis gaat.
Je kan wel lezen of mensen kopietjes wel of niet kunnen afspelen met bepaalde merken en types, en daar gaat het de TS volgens mij in de eerste plaats om.
Dat zei ik :) Qua specs enzo is kieskeurig wel leuk

fotoblog

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:18

macnerd

No Apples please :-)

Vcdhelp.com en dvdrhelp.com is hetzelfde... maar inderdaad wel een goede startplaats.

Mijn ervaring: neem een goedkope standalone dvd-speler, deze hebben minder beperkingen dan de duurdere. De goedkope zijn vaak regiovrij (duurdere niet) en kunnen meestal meer formaten aan.

Een vriend van ons heeft een dure, en deze is veel gevoeliger voor krassen etc. Wellicht is het geluid misschien technisch beter, maar ik hoor het niet in ieder geval. Wel raad ik je aan om op dvdrhelp.com even na te gaan wat de dvd-speler die je op het oog hebt allemaal kan en wat niet. Ook handig voor merken dvd+/-r schijfjes i.c.m. een dvd-brander.

MacNerd

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n Cyberhome 402 en dat ding slikt echt alles (na een firmware upgrade).
Zelfs dvd's die met Nero 5.5 als video dvd zijn gebrand werken. Alleen mp3 is niet zo goed.
Namen gaan maar tot 8.3 posities en worden niet uniek gemaakt. Leuk als je een cd hebt gemaakt waar alle nummers beginnen met "Beatles - ", echt een waanzinning effect. Hij springt van de ene track naar de andere om de 3 seconden waarbij hetzelfde nummer ook nog meerdere keren wordt gebruikt. Perfecte manier om een medley te krijgen 8)7

Had in eerste instantie storingsstrepen door het beeld maar dat is opgelost door een goede scart kabel aan te schaffen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou persoonlijk voor een merk DVD speler gaan. Voor rond de 100 Euro heb je prima DVD spelers, die gewoon goed met Mp3 en foto's overweg kunnen. Je ziet namelijk toch bij die budget gevallen van rond de 40~50 Euro dat Audio en Video soms niet synchroon lopen, haperingen tijdens het spelen van een film meerdere malen optreedt, menu's die niet lekker zijn, niet compatible met gefikte DVD's etc etc.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb voor 50 euro een prima DVD speler gekocht die gewoon een goed beeld geeft en ook een goed geluid, helaas is de enige surround uitgang coax en heb ik geen versterker die dat aan kan maar je kan ook niet alles verwachten voor dat geld. DVD+R, cdr, cdrw allemaal geen probleem, mp3 cd, jpeg cd wil allemaal :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• knights16
Ik ben best een audiogek, maar ik woon op het moment nog thuis en heb een duurkoop voor een nice hi-fi setje gewoon uitgesteld totdat ik het huis uitben.
Ik heb geen goeie kamer voor leuke speakers.

Ik zit hier met een kleine tv maar wil wel een goeie dvd speler hebben die dus niet tijdens het afspelen van films gaat overslaan of menu's niet lekker leest ..

http://www.kieskeurig.nl/...h1/Finlux%20DVD%20513.htm
http://www.kieskeurig.nl/...Marquant%20DVD%20333K.htm

Mja .. marquant en finlux .. zijn dit merken waar we over praten , of hebben we het rond de 100 euro over een philips - pioneer spelertje ?

(FINLUX?) .. deze heeft ook al een digitale decoder .. waar ik vervolgens alleen nog maar een 5.1 setje zou hoeven kopen ?

PVoutput

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Marquant en Finlix :+ nee please niet doen :)

Voor 100 Euro heb je bv Samsung, JVC, Pioneer

• knights16
Hey,

Heb je een URL waar je dit soort spelertjes voor die prijs kan kopen ?
kan via kieskeurig.nl ze niet vinden man,

PVoutput

Verwijderd

Ik heb 1 van provision(1 van de eersten gekregen nadat mijn vader een ht van pioneer had gekocht) vind zelf dat er op mijn 42 cm tvtje een mooi beeld vandaan komt. Ik had op het forum gelezen dat bij iemand anders dat ook het geval was maar toen hij een grotere tv nam. Dat het toen minder werd. En toen is hij voor een merk gegaan. Dus het ligt er gewoon aan wat jij goed vind (denk ik althans).

• knights16
kieskeurig ;d

http://www.kieskeurig.nl/...rch1/Sony%20DVP%20M50.htm
offe : http://www.kieskeurig.nl/...h1/Pioneer%20DV%20464.htm

hmm Pioneer staat achter de -r standaard he ;d
kep hier iets teveel dvd's op +r :)

PVoutput

Verwijderd

slaat nergens op met pioneer over die -r ik dacht namelijk ook dat ze alleen -r aankunnen maar ik brand alles op +r, en ik draai elke dvd super soepel (pioneer dv444)

• knights16
Een digitale decoder in de dvd speler zelf, is dat erg aan te raden ?

het is zeker zo dat in elke dvd speler weer een andere decoder chip zit.. en de geluidskwaliteit beter is wanneer je dit extern hebt ?

[ Voor 18% gewijzigd door knights16 op 11-03-2004 14:13 ]

PVoutput

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-02 22:05
Idem hier met m'n Pioneer dv444: ik heb niet eens -r schijfjes :P
Pagina: 1