Toon posts:

Wie gelooft er in engelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof in een punt dat ze bestaan maar dat ze niet zo heten en dat het niet de hulpjes van god zijn maar dat ze ook een eigen bestaan hebben en ons helpen en in de gaten houden en bestuderen. Als je wilt kun je er in mee contact komen. Wie gelooft dat dat zo is of heeft een eigen ingeving? :?

Verwijderd

Engelen bestaan...

Daar in wordt ik iedere keer weer bevestigd als ik naar mijn vriendin kijk *D

more seriously:

Ja ik denk dat ze bestaan, maar dan zonder vleugeltjes, wit gewaad en heldere stem... Eerder in de vorm van geleide geest of gids, of hoe je het ook noemen wilt...

Ik denk inderdaad dat ze geen hulpjes zijn van iets (anders dan van jezelf). Dat iets bestaat per definitie niet. >:)

GRT

Verwijderd

Ik weet het 100% zeker.... In mijn familie is het een keer voorgekomen...

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 11:23

Defspace

Administrator

Wat mister sinister zegt,
Wat is de definitie van een engel ?
Ik geloof op zich niet in engelen nee, maar dat jouw ziel een geeste verwand heeft oid kan ik niet uitsluiten.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:18

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik wel, net zo zeer als ik in duivels geloof.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12 14:38
Ik geloof wel zeker in engelen, en ook dat ze de Hulpjes van God zijn, maar ja, ik geloof ook stellig in God..
En nee, ze hoeven van mij ook geen vleugels te hebben nee. Gewoon personen zo mooi als het licht en zo helder als de zon. Heel erg mooi, ze helpen je, en je hebt er altijd twee aan je zijde, waar je ook bent. Ze beschermen je tegen de duivel, die ook bestaat je, Als je in God gelooft, en op Hem vertrouwd, dan mag je er zeker van zijn, dat deze engelen je tegen de duivel beschermen. De duivel wil je van het geloof dan aftrekken en God beschermt je daar tegen, dmv de engelen.
Dit is wat ik geloof..
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Engelen bestaan wel, God ook, Satan/duivel/lucifer ook. De verhoudingen? God is the boss, duivel is een lulhannes eerste klas (wel een slimme trouwens) en de engelen doen dingen enzo voor God. Tja, ik ben nog zo'n ouderwetse gelovige :-) Lekker puh! :)
Maar engelen in een mooie witte jas met vleugels? I think not! Eerder energievormen ofzoiets.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 16:30 schreef TheRitz het volgende:
Engelen bestaan wel, God ook, Satan/duivel/lucifer ook. De verhoudingen? God is the boss, duivel is een lulhannes eerste klas (wel een slimme trouwens) en de engelen doen dingen enzo voor God. Tja, ik ben nog zo'n ouderwetse gelovige :-) Lekker puh! :)
Welja, verkondig je mening maar als een feit. Ik zie dit soort houdingen altijd tot ruzie-achtige discussies leiden. En dat is zonde, want met een betere houding, kan er een veel aangenamere discussie plaatsvinden.

Al es gehoord van termen als 'ik vind' en 'ik ben van mening', waarmee je wat meer respect toont voor de rest van de discussie-deelnemers?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De verhoudingen? God is the boss, duivel is een lulhannes eerste klas (wel een slimme trouwens) en de engelen doen dingen enzo voor God.
Welnee. God is inderdaad the boss, maar hij is ook een alleenheerser. De engelen die moedig genoeg waren om tegen hem in opstand te komen deden dat onder leiding van Lucifer. De meesten van hen waren een beetje vulgaire types, maar Lucifer zelf was waarschijnlijk de meest hoogstaande engel: dapper, intelligent, vrijdenkend, individualistisch, hij kwam op voor zijn rechten en streed tegen de God die hij als tiran zag. Helaas zag God, die ook niet de slimste is, hem als een vervelende opstadige lulhannes, en besloot hem te 'smiten'. Na een lang en heldhaftig gevecht voor de hopeloze zaak verloor Lucifer en werd met zijn compagnons in de hel geworpen.

Daar lagen zij in een meer van vuur, totdat Satan ontwaakte en sprak:
"What though the field be lost?
106: All is not lost; the unconquerable Will,
107: And study of revenge, immortal hate,
108: And courage never to submit or yield:
109: And what is else not to be overcome?
110: That Glory never shall his wrath or might
111: Extort from me. To bow and sue for grace
112: With suppliant knee, and deifie his power
113: Who from the terrour of this Arm so late
114: Doubted his Empire, that were low indeed,
115: That were an ignominy and shame beneath
116: This downfall; since by Fate the strength of Gods
117: And this Empyreal substance cannot fail,
118: Since through experience of this great event
119: In Arms not worse, in foresight much advanc't,
120: We may with more successful hope resolve
121: To wage by force or guile eternal Warr
122: Irreconcileable, to our grand Foe,
123: Who now triumphs, and in th' excess of joy
124: Sole reigning holds the Tyranny of Heav'n."
Gebukt onder de horror van de hel hield Lucifer zich ferm, hij raapte zijn krachten bijeen en met uiterste wilsinspanning riep hij zijn medestrijders bij-een en richtten zij het paleis Pandemonium op. Daar werd een vergadering gehouden, waar de gevallen leiders afzonderlijk voor en tegen verdere oorlog spraken. Uiteindelijk nam Satan, zoals hij nu genoemd werd, het woord en vertelde over een wereld waar de Mens gemaakt zou worden. Als God dan niet tot val kon worden gebracht, dan toch zeker wraak te nemen op hem via zijn Schepping! Satan zelf was de enige moedig genoeg om de gevaarlijke tocht te ondernemen naar de Aarde, een tocht die hem bijna het leven kostte...

En dat is waar ik nu ben in Milton's "Paradise Lost". Hoewel Milton op iedere manier Satan een schurk probeert te laten zijn mislukt dat volkomen en is hij de held van het verhaal. Of zoals degeen die de inleiding schreef bij de editie die ik heb zei: "Tragedy is not the clash of Good and Evil, but the clash of Good and Good."

Ik strijd voor een hogere waardering van Lucifer.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Lord Daemon:

Dat doet me erg denken aan The Silmarillion van Tolkien. Is het daar ook niet zo dat Morgoth in het begin de slimste en beste van alle Valar en later pas slecht wordt, eigenlijk omdat ie weigert in de pas te lopen, en daarom door de anderen wordt verstoten omdat hij de muziek verstoort?

Nu is LOTR natuurlijk fictie, maar in hoe verre is dat Paradise Lost van jouw fictie? laten we er ff van uitgaan dat de bijbel klopt, hoe waarheidsgetrouw is dan dat boek? Kortom, haalt hij dat uit de bijbel, of heeft ie het verzonnen?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
ja ik was idd de machtiste van de valor.... helaas niet zo machtig als Illuvator (absolyte, arnaud voor intimi).....

Uit de bijbel is niet helemaal te halen wat er nou precies met de duivel gebeurde enzo... maar er zijn wel andere (christelijke) boeken over geschreven en ik zou niet weten waar ze dat op gebaseerd hebben.

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Kijk dit vind ik dus allemaal wel interresant.
Wat ik niet echt snap is, wie is er nu goed en wie is er nu evil??
Zelf denk ik dat God niet puur goed in zijn hart is, omdat er heel veel gruwelijke dingen gebeuren op deze planeet, mensen schuiven dit op de duivel maar als god zo almachtig is kan ie dat toch veranderen, of niet soms??
Zelf denk ik dus dat God ons gewoon voor zijn eigen plezier gebruikt en dat de duivel het niet meer kon aanzien, en dus uit de hemel werd gesmeten.
Ik heb ergens eens een heel toepasselijk zinnetje gehoord over dit alles, maar ik weet hem nu ff niet meer.

EDIT: tiepoo's

Verwijderd

Ik geloof absoluut niet in engelen, maar ik heb wel een heel alert onderbewustzijn wat me al een aantal keer van de dood heeft behoed.

• Morgoth
Legion> je gaat er al van uit dat God bestaat? En volgens mij ook al uit van de god van de bijbel :?

• Refragmental
Um nou, ben niet echt bepaald een gelovige (ben maar 3-4 keer in mijn leven in de kerk geweest).
Maar ik geloof wel in 1 of meerdere oppermachtige wezens.

Verwijderd

[b]

Uit de bijbel is niet helemaal te halen wat er nou precies met de duivel gebeurde enzo... maar er zijn wel andere (christelijke) boeken over geschreven en ik zou niet weten waar ze dat op gebaseerd hebben.
Jesaja hoofdstuk 14 vers 12

hoe zijt gij den hemel uitgevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken. En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op den berg der samenkomst ver in het Noorden; ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan den Allerhoogste gelijkstellen. Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. Wie u zien, beschouwen u, letten op u: is dit de man, die de aarde deed sidderen, die koninkrijken deed beven; die de wereld tot een woestijn maakte en haar steden afbrak; die zijn gevangenen niet naar huis liet keren

En in Ezechiël hoofdstuk 28. Vers 11 tot 19.

• Morgoth
Legion> Maar waarom geloof je dan in een God? En waarom ga je er ook van uit dat een duivel bestaat?

Dit is niet om je te flamen (ik ben zelf ook een theist)....

Oc2000>
Ik zei 'niet helemaal' wel een beetje.

• Refragmental
Op zaterdag 16 december 2000 00:37 schreef morgoth het volgende:
Legion> Maar waarom geloof je dan in een God? En waarom ga je er ook van uit dat een duivel bestaat?

Dit is niet om je te flamen (ik ben zelf ook een theist)....
Ik moet toch iemand de schuld geven van al deze zeik op aarde >:),
maar ff serieus, heb eigenlijk geen idee maar dat gevoel heb ik soms, er moet gewoon iets zijn dat oppermachtig is.

• Morgoth
oei... dat soort uitspraken moet je niet doen met die atheisten hiero :)

Alles waar jij een gevoel bij zou kunnen krijgen (hele mooie natuurverschijnselen e.d.) is allemaal wetenschappelijk verklaarbaar...

Maar mij pakken ze niet >:)

• Refragmental
Op zaterdag 16 december 2000 00:49 schreef morgoth het volgende:
oei... dat soort uitspraken moet je niet doen met die atheisten hiero :)

Alles waar jij een gevoel bij zou kunnen krijgen (hele mooie natuurverschijnselen e.d.) is allemaal wetenschappelijk verklaarbaar...

Maar mij pakken ze niet >:)
Nee niet zo'n verschijnselen, heb het meer over gevoel, maar ook geesten en ander paranormale zaken.

en btw what is een atheist??

Verwijderd

Engelen bestaan ja! Ga bij freggel-land links, en dan rechts bij smurfen-land. Als je snorkels ziet heb je de afslag gemist.

• Refragmental
Op zaterdag 16 december 2000 00:55 schreef telefoon het volgende:
Engelen bestaan ja! Ga bij freggel-land links, en dan rechts bij smurfen-land. Als je snorkels ziet heb je de afslag gemist.
Goeie beargumentatie :r :r :r :r :r :r

Heb een hekel aan mensen zoals jij,
The Mind is like a parachute. It only functions when it is open.

EDIT: meer kotssmileys, want ik walg echt van dat soort mensen.

• Morgoth
atheist = iemand die niet in een god of wat dan ook gelooft

en hij vind zichzelf in de default mode zitten ;)

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Dialog from "And when He Falleth"
taken from the film "The Masque of the red death" with Vincent Price (1964)

Male Voice
That cross you wear around your neck;
is it only a decoration, or are you a
true Christian believer?

Female Voice
Yes, I believe - truly

Male Voice
Then I want you to remove it at once!
- and never to wear it within this castle
again!Do you know how a falcon is trained my dear?
Her eyes are sown shut.Blinded temporarily she suffers the whims of
her God patiently, until her will is
submerged and she learns to serve -
as your God taught and blinded you with
crosses.

Female Voice
You had me take off my cross because it
offended....

Male Voice
It offended no-one. No - it simply appears
to me to be discourteous to... to wear
the symbol of a deity long dead.

My ancestors tried to find it. And to open
the door that seperates us from our Creator.

Female Voice
But you need no doors to find God.
If you believe....

Male Voice
Believe?! If you believe you are gullible.Can you look around this world and believe
in the goodness of a god who rules it?Famine, Pestilence, War, Disease and Death!
They rule this world.

Female Voice
There is also love and life and hope.

Male Voice
Very little hope I assure you.No. If a god of love and life ever did
exist... he is long since dead.Someone... something rules in his place

dit dialoog vind ik erg goed!!

luister het nr eens.

Theatre of Tragedy - And When He Falleth
van de cd Velvet Darkness They Fear

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik ben met een engel getrouwd.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Morgoth: You got it! >:)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Metalium! Theater of Tragedy rulet! Maar, heb je de film ook gezien? Waarschijnlijk niet, want dan had je Male voice wel vervangen door "Sanatic prince" :) Weet je hoe koel die gast is?

Bijna net zo koel als de Schurk uit Die Hard 1.

Lord Daemon

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik ben een duivel Elvhenk : Bewijs maar eens dat het niet zo is. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn de goden op de wereld in de hemel en hel tegelijk, wij zullen leren hoe we in de echte wereld moeten overleven. Waar wij nu in leven is dus een soort test die leidt naar het pure en zuivere... in deze wereld worden onze zielen gereinigd van al het onnodige en zinloze...

Verwijderd

Ik heb een engel als vriendin :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 december 2000 00:58 schreef Legion het volgende:

[..]
Goeie beargumentatie :r :r :r :r :r :r

Heb een hekel aan mensen zoals jij,
The Mind is like a parachute. It only functions when it is open.

EDIT: meer kotssmileys, want ik walg echt van dat soort mensen.
Engelen zijn menselijke verzinsels, er is geen enkel bewijs dat ze bestaan. Dus je hebt een hekel aan mij omdat ik niet in engelen geloof? Fijn voor je.
The Mind is like a parachute. It only
functions when it is open.
Ja, inderdaad als je je open stelt voor de leugens van andere mensen ga je er zelf ook in geloven.

Verwijderd

Theisten staan er nou niet echt om bekend dat ze zo open staan voor argumenten van anderen, dus dat parachute verhaal vond ik nou niet echt goed gekozen.

Verwijderd

Telefoon: Als je nou meteen je argumenten had gepost, dan was je waarschijnlijk veel serieuzer genomen. Zo komt het een beetje over alsof je de boel wilt flamen.

(ik vond het trouwens wel grappig :P)

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 16 december 2000 13:42 schreef Lord Daemon het volgende:
Metalium! Theater of Tragedy rulet! Maar, heb je de film ook gezien? Waarschijnlijk niet, want dan had je Male voice wel vervangen door "Sanatic prince" :) Weet je hoe koel die gast is?

Bijna net zo koel als de Schurk uit Die Hard 1.

Lord Daemon
nee film helaas niet gezien
maar lijkt me erg kewl!!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

BBC heeft 'm de afgelopen paar jaar al 2 keer uitgezonden. Hopen dus dat ze het nog een keer doen. (Krijgt altijd een ster in de NRC, dus als je die hebt valt het je wel op.)

• Morgoth
Theisten staan er nou niet echt om bekend dat ze zo open staan voor argumenten van anderen, dus dat parachute verhaal vond ik nou niet echt goed gekozen.
Ten eerste dank je voor het compliment. Maar ik dacht toch dat ik degene was die de award voor de meest openminded tweaker heb gekregen en ik ben toch theist :?

En die dus die zie ik helemaal al niet....

Je trekt weer is alles over 1 kam....

Verwijderd

tja in engelen niet direct maar zeker wel in gidsen tja het is maar net wat je onder engelen verstaat

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, ik heb thuis ook een paar gidsen liggen. VPRO-gids, reisgids...

Lord Daemon

• Morgoth
heheh lol :)

Maar ik blijf erbij (hmmz ik blijf de laatste tijd wel erg veel ergens bij) dat ik niet in dat soort dingen geloof totdat het tegendeel bewezen is (dmv tastbaar bewijs, goede argumenten enz).

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021
Mijn vriendin...das pas een engeltje :9~
Pagina: 1