DipSwitchje op COM21 modem

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hi,

Achter op het modem van COM21 zit een switch, naast die 4 pinnige terminal RS-232 aansluiting. Maar WHAT THE HELL is dat kleine switchje??

Ik kan er maar niet achter komen...

Iemand?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Dat is de self-destruction.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 22:31
Die moet je gebruiken als ze erachter komen dat je je modempje hebt overgeclockt en ze nu op je deur staan te bonzen ;-)

Warning: this COM21 modem will self-destruct in 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1...

Hehe :)

Verwijderd

WarMaster ben je nu wat wijzer uit dat hele com21 gebeuren geworden? ;)

Verwijderd

aan/uit?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Dit is nog eens een topic omhoog kicken :P

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

al meer dan een jaar terug, denk niet dat ie nog een antwoord erop verwacht :?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Probeer het en je weet het?? :z

Enne, als iemand het wel weet wil ik het toch ook wel weten, dus ach, ook al is het pas een jaar geleden... :Y)

Verwijderd

/me ziet geen dipswitch op zijn com21 :?
Van links naar rechts op de achterkant bij mij: power, UTP, RS232 aansluiting, coax.
En nerges een dipswitchje te bekennen...

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Vroeger zat er een reset knopje achterop. Die was zo gevaarlijk dat als je 'm indrukte je meteen het modem terug naar het kabelbedrijf kon brengen :). Mischien dat ze deze nu goed verstopt hebben?

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Tussen de RS232 aansluiting en de coax aansluiting zit een klein "gaatje" dat is em.

Het is de Pilot Tone on/off switch en is bedoeld voor de INB (Ingress Noise Blocker)welke normaliter op off staat.

"ComPORT cable modems support the Ingress Noise Blocker (INB) by providing the pilot tone (at
approximately 940 kHz) to open the INBs filters to frequencies in the 5-42 MHz range. The ComPORT
sends pilot tone before transmission of upstream signals, allowing them to pass through to the
distribution system. In the absence of the pilot tone, the INB acts as a high pass filter, blocking upstream
noise originating at the subscriber site."

:)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 18:20 schreef zwarte.doos het volgende:
Tussen de RS232 aansluiting en de coax aansluiting zit een klein "gaatje" dat is em.
hmm, zit inderdaad een gaatje... maar zit daar een switch in?
Lijkt me eerder een jumper, maar ik kan het ook niet goed zien in het donker onder m'n bureau en ik kan 'm der ook ff niet vandaan halen want ik heb net 6 downloads lopen :P
Het is de Pilot Tone on/off switch en is bedoeld voor de INB (Ingress Noise Blocker)welke normaliter op off staat.

"ComPORT cable modems support the Ingress Noise Blocker (INB) by providing the pilot tone (at
approximately 940 kHz) to open the INBs filters to frequencies in the 5-42 MHz range. The ComPORT
sends pilot tone before transmission of upstream signals, allowing them to pass through to the
distribution system. In the absence of the pilot tone, the INB acts as a high pass filter, blocking upstream
noise originating at the subscriber site."
Ik heb het 3x doorgelezen, maar ik snap het nog nauwelijks...
Iemand die dit misschien kan vertalen?

Verwijderd

Volges mij snap ik 'm ondertussen al...
De INB is een apparaatje zoals deze: Afbeeldingslocatie: http://www.osiplus.co.jp/e/multimedia/catv/inb.gif dat al het upstream signaal vanuit jouw huis tegenhoudt. Dit is om de hoeveelheid ruis dat het netwerk 'vervuilt' tegen te houden. Maar je modem moet afentoe ook dingen kunnen uploaden, en daarvoor is die pilot tone. Als je die switch aanzet zend je modem die pilot tone uit als hij iets wil gaan uploaden. De INB gaat vervolgens ff open en als de pilot tone stopt (wanneer de modem klaar is met uploaden) gaat de lijn weer potdicht voor alle upstream signalen, inclusief ruis... Alleen als de modem dus ff iets wil uppen gaat het filter even open door dat pilot signal.

Verder heeft het dus geen nut om met die dip switch te prutzen... zelfs als je zo'n INB koopt en op je kabel zet heb je er nog geen flikker aan. Je doet alleen chello een plezier omdat je het netwerk minder vervuilt met ruis. Als iedereen zo'n apparaatje had zou het misschien zelfs nog wel eens snel gaan bij chello...

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 19:03 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het modem met een bepaalde toon een soort 'ophaalbrug' bij het wijkstation inschakelt waardoor hij contact hiermee krijgt. Hierdoor is het wijkstation tegen ongewenste stoorsignalen op die band beschermd oid :?

Dit is mijn beste gok ;)

edit: hmm nog wel een aardige gok dus :P

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 19:15 schreef TeleManiac het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat het modem met een bepaalde toon een soort 'ophaalbrug' bij het wijkstation inschakelt waardoor hij contact hiermee krijgt. Hierdoor is het wijkstation tegen ongewenste stoorsignalen op die band beschermd oid :?

Dit is mijn beste gok ;)

edit: hmm nog wel een aardige gok dus :P
yup, ik was er met google ook al achter gekomen :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

wat kan je eigenlijk als je een terminal op die rs232 poort aansluit?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Signaalsterktes uitlezen enzo.. niets waarmee je je snelheid kan opvoeren.. :) nee echt niet!! :+

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 21:14 schreef m-m het volgende:
wat kan je eigenlijk als je een terminal op die rs232 poort aansluit?
Kun je ook gewoon op de seriele poort van je eigen computer aansluiten. Maar zoals TeleManiac al zei is er vrij weinig wat je kunt doen. Tis niet zo dat er erges een instelling 'uploadcap = 128 kbit/s' zit ofzo ;) Veel dingen kun je niet eens veranderen, en wat je kunt veranderen kun je eigenlijk alleen maar slechter maken. Tis meer allemaal diagnostische zooi.

Je kunt wel nog naar andere frequenties springen en zo een andere server (ben de juiste naam ff kwijt) kiezen. Maar het signaal word altijd slechter omdat je dan naar een server die verderweg staat gaat dus daar schiet je nog nix mee op. Ookal kies je een rustige server uit (valt weinig te kiezen eigenlijk, want je weet niet welke frequentie bij welke server hoort), dan nog ga je er vaak op achteruit in snelheid.

De enigste nuttige toepassing die ik gezien heb is het metertje van de signaalsterkte. Als je bijvoorbeeld wat aan het prutzen bent met je bekabeling in de hoop storingsbronnen te ontwijken enzo, dan kun je dat metertje in de gaten houden.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op vrijdag 02 november 2001 00:25 schreef PsyFlux het volgende:

Je kunt wel nog naar andere frequenties springen en zo een andere server (ben de juiste naam ff kwijt) kiezen.
HCX heet dat ding... in mijn stad zijn er nu 4. Toen ik net verhuisd was kreeg ik een nieuwe kabelmodem, en kreeg ik op geen enkele manier een verbinding. Wat bleek was dat mijn kabelmodem naar de verkeerde HCX probeerde te verbinden (dit wordt normaal gesproken dmv het MAC-adres van de kabelmodem toegewezen aan de kabbelmodem door een grote HCX die als een soort DHCP server fungeert, maar dan voor kabelmodems dus). De installateur heeft toen inderdaad met dat seriele poort kabeltje en hyperterminal de kabelmodem zelf op een andere HCX gezet.

Iets interessants dat een kennis van mij (iemand die ook linux modules schrijft, programma's en zelfs een eigen distro) ontdekt heeft, is dat ook de upload cap vastgesteld wordt na de hand van het MAC adres wordt bepaald. Na de hand van het MAC adres worden alle instellingen voor een bepaalde babelmodem vastgelegd (dus niet IN de modem zelf).

Als je je dus wilt gaan verdiepen in hoe je je upload cap kan hacken moet je je maar eens gaan verdiepen in hoe je het MAC adres van je kabelmodem kan hacken :) .

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

"Als je je dus wilt gaan verdiepen in hoe je je upload cap kan hacken moet je je maar eens gaan verdiepen in hoe je het MAC adres van je kabelmodem kan hacken".

Ander IC'tje erin solderen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 00:37 schreef violator_ het volgende:

[..]

Als je je dus wilt gaan verdiepen in hoe je je upload cap kan hacken moet je je maar eens gaan verdiepen in hoe je het MAC adres van je kabelmodem kan hacken :) .
neuh, dat heb ik al opgegeven. Ik heb er ten 1e niet genoeg kennis voor en ten tweede wil ik m'n abbo niet kwijtraken omdat ik alle upload in de wijk opslurp en andere luitjes gaan klagen dat het zo sloom is. Ze kunnen daaro hardstikke makkelijk zien dat er 1 iemand veelstesnel aan het uploaden is dus dat risico wil ik niet nemen...

HCX was het trouwes idd :)
Pagina: 1