Toon posts:

Automatische Installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu namelijk met een project bezig, om automatisch een computer te installeren. Maar ik zit nu een beetje vast met zoeken, dus vandaar dit topic.

Het is zo dat ik met een Floppy de computer wil opstarten en dat ik dan in een "batch" programmatje kan kiezen welke software allemaal geinstalleerd worden. Wanneer ik dus heb aangegeven dat hij bijv. Windows 2000 en Office 2000 moet installeren, zal hij dus naar de server moeten gaan en dan vanaf de server de software zal installeren. Alleen zou het dan wel fijn zijn als ik niet elke keer op Next moet klikken. Ook serienummers automatisch in te laten voeren zou ook fijn zijn.

Heb al wel wat gevonden, namelijk de Zero Administrator Kit van Microsoft, alleen deze is voor een NT 4 omgeving en wij gebruiken namelijk Windows 2000 en werkt dus niet.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen? _/-\o_

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-01 15:21

roush

Trust no 1

Zoek eens naar remote installation service (RIS) zou ik zeggen.
Of als je alles met scripts wil doen: Unattended Setup Windows 2000

Of wat me nu ook binnenschiet: http://unattended.sourceforge.net/

[ Voor 21% gewijzigd door roush op 09-03-2004 10:31 ]

Verwijderd

Een pc helemaal installeren zoals je wilt. SYSprep draaien (werkt alleen onder 2k en xp, staat op de cd-rom \cd-drive\support\tools\deploy.cab) Dit proggie draaien. Daarna zal er gevraagd worden om opnieuw op te starten. Hierna direct een image maken van de installatie hdd. En dan met ghost een diskette maken dat hij de image trug zet en gelijk de pc opnieuw opstart, en klaar :)

[rml][ XP] Eigen installatie maken[/rml] ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 10:39 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met een 5.25" floppy (of 3.5" diskette :+ ) zal je het niet gaan redden als je niet alles al op een file server hebt voorbereid - en als je toch een Windows server hebt kan je het net zo goed serverside doen :)

Maar check de Howto's & Guides onder het kopje installatie :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Er is een heleboel informatie over unattended installs te vinden op msfn.org en

Vooral in het forum daar worden er verschillende methodes aan de hand gedaan hoe je dit kunt doen.

Op unattended.msfn.org wordt het hele proces uitgelegd voor windows XP. Veel daarvan werkt ook voor windows 2k en 2k3.

Je moet in ieder geval een unattend.txt bestand maken met daarin alle antwoorden op de vragen die de installatie stelt. Maar je kunt beter zelf even die sites doorlezen, dan wordt het allemaal duidelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door zebra op 09-03-2004 11:13 ]

//Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal site's doorgelezen, alleen hebben de meeste het alleen over een automatische installatie van Windows. Ik zou ook graag willen dat hij ook gelijk een aantal andere programma's mee installeerd zoals Office 2000.

Weet iemand van jullie of dit ook mogelijk is?

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-01 15:21

roush

Trust no 1

Hier is een lijst te vinden van een aantal applicaties, hoe die unattended te installeren zijn, waaronder office 2000.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Euhm, lees die sites nog maar eens omdat het er toch is uitgelegd :Y)

clickz0rs

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Er zijn een aantal mogelijkheden om programma's te installeren nadat je een nieuwe unattended install hebt gedaan.

Je kunt bijvoorbeeld in cmdlines.txt of winnt.sif aangeven wat er nadat de installatie voltooid is moet gebeuren ( je kunt bijvoorbeeld de installatie van een programma aanroepen. Als je dit ook op de goede manier doet hoef je niet op ok te klikken of ook maar iets te doen.)

Zoals hierboven al aangegeven is door verschillende mensen, het is niet al te simpel als je al je programma's en win2k totaal wil installeren zonder user-interventie, het is veel uitzoekwerk.

Dus in conclusie, lees die sites die al gegeven zijn eens door en verwacht niet dat je alles in een avondje voor elkaar krijgt, neem er je tijd voor, mocht je specifieke dingen willen weten vraag die dan dan kunnen wij specifiek antwoorden!

//Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal alles nog eens goed doorlezen.... ;)

Iedereen bedankt, en als ik vragen heb, dan zal ik ze in dit topic stellen.
(als de moderators dit topic niet sluiten)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een goed lopende unattended install van Windows 2000.
Alleen zou ik dit nog een beetje willen optimaliseren.
Is het mogelijk om de hardware detectie uit te zetten in deze install?

Ik heb zelf al gezocht op Google, maar wijzer word ik er niet van.
Pagina: 1