Asus A7N8x Deluxe loopt vast in bios

Pagina: 1
Acties:

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025
Ik heb al een aantal maanden een asus a7n8x deluxe rev 2.0 met de nieuwste bios.
Nu heb ik gister niet geheugen gekocht en deze er uiteraard meteen in gedaan. Toen ik de pc weer aan deed ging ik meteen naar de bios en zette de instellingen weer op 11 x 166.
Maar toen ie in windows wou komen reboote hij zichzelf. Dus ik pc uit gedaan en de 2 modules even in slot 2 + 3 gedaan (ipv 1 + 3). Kreeg hetzelfde probleem.

De pc reboote weer maar kwam niet meer in het post scherm. Dus alles ging aan maar kreeg geen beeld (bleef in standby).
Dus ik het bios gereset en weer opgestart. Daarna wilde ik het bios weer in om even de standaard instellingen in te stellen. Maar tot mijn grote verbasing liep hij helemaal vast in het bios. Sindsdien krijg ik mijn pc niet meer aan de praat.
Bios resets, batterij er 1 uur, 3 uur en een hele nacht eruit...helpt allemaal niet.
Ook alles eruit gehaalt en met het minimale proberen op te starten. Helpt niet.

Ook het oude geheugen erin helpt niet. Normaal los ik altijd zelf mijn problemen op, maar dit keer weet ik me echt geen raad meer.

Ik denk dat een corrupte bios de boosdoener is, aangezien hij vastliep terwijl ik het bios in wou komen.

Iemand nog een suggestie?

System specs:
Asus A7N8X Deluxe rev 2.0
Barton (XP) 2500+
Twinmos 512 pc3200 (oude), 2 x twinmos 256 pc3200 (nieuwe (veroorzaakte het probleem)

Voor verder specs...check mijn sig onder "Mijn Systeem"

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37

nexhil

BAM!

als je nou die nieuwe er eerst eens uithaalt...

misschien is dat nieuwe geheugen gewoon brak

en voortaan als je je bios reset:

1. daar zit gewoon een jumper voor op.

2. als je de stekker en de batterij eruit haalt
en je drukt em dan aan dan istie ook leeg hoor

corrupte bios? hij deed het toch voor die tijd ook gewoon?

ik heb hetzelfde ongeveer gehad... ook met een nieuwe (toevallig) Twinmos module
op hetzelfde mobo... toen was dat nieuwe geheugen kapot

[ Voor 78% gewijzigd door nexhil op 09-03-2004 10:29 ]

• NiMu83
nexhil schreef op 09 maart 2004 @ 10:26:
als je nou die nieuwe er eerst eens uithaalt...

misschien is dat nieuwe geheugen gewoon brak

en voortaan als je je bios reset:

1. daar zit gewoon een jumper voor op.

2. als je de stekker en de batterij eruit haalt
en je drukt em dan aan dan istie ook leeg hoor

ik heb hetzelfde ongeveer gehad... ook met een nieuwe (toevallig) Twinmos module
op hetzelfde mobo... toen was dat nieuwe geheugen kapot
Dat oude geheugen heb ik meteen weer teruggezet.
Ook heb ik uiteraard met de jumper geprobeerd... Meerdere malen zelfs... In het begin werkte het nog...maar toen ie vastliep in het bios lukte me het niet meer.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Bios reset dmv jumper (10 seconde, 5 minuten, 30 minuten)
(gedaan volgens boekje)
- Alles eruit behalve noodzakelijke
- Oude geheugen er meteen weer ingezet maar dit loste het probleem niet op
- Batterij er 3 uur uit en een hele nacht met de stroom eraf

Dit alles heb ik geprobeerd maar dit hielp niet...

Het bios deed het idd altijd perfect, maar toen ie echt bleef hangen terwijl ik in het bios wou komen doet ie niks meer...

[ Voor 6% gewijzigd door NiMu83 op 09-03-2004 10:35 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
had ik ook eens,

haal je batterijtje er eens uit, stekker uit het stopcontact. en dan je pc eens aandrukken.. batterijtje er VERKEERD OM! even in stoppen, vervolgens er weer uit halen batterij op de juiste manier terug plaatsen, en hopen dat het dan werkt.

404 Signature not found

• NiMu83
SMSfreakie schreef op 09 maart 2004 @ 10:43:
had ik ook eens,

haal je batterijtje er eens uit, stekker uit het stopcontact. en dan je pc eens aandrukken.. batterijtje er VERKEERD OM! even in stoppen, vervolgens er weer uit halen batterij op de juiste manier terug plaatsen, en hopen dat het dan werkt.
Verkeerd om erin??? Waarom is dat? Heb ik nog nooit van gehoord.... :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Brainpower schreef op 09 maart 2004 @ 10:45:
[...]

Verkeerd om erin??? Waarom is dat? Heb ik nog nooit van gehoord.... :)
k had eens met mn suffe kop de bios van een A7N8X proberen te flashen ipv de A7N8X-Deluxe (was er schijnbaar niet helemaal bij :D )

hij flashte niet, maar t systeem deed ook niks meer,
bios reset jumper gaf geen reactie. alleen de batterij even omkeren zo als hier bovern beschreven hielp, en t werkt nu nog steeds.

t verbaasde mij ook, bios reset jumper zou toch t zelfde moeten doen dacht ik maar ja, niet dus :)

404 Signature not found

• NiMu83
SMSfreakie schreef op 09 maart 2004 @ 11:09:
[...]

k had eens met mn suffe kop de bios van een A7N8X proberen te flashen ipv de A7N8X-Deluxe (was er schijnbaar niet helemaal bij :D )

hij flashte niet, maar t systeem deed ook niks meer,
bios reset jumper gaf geen reactie. alleen de batterij even omkeren zo als hier bovern beschreven hielp, en t werkt nu nog steeds.

t verbaasde mij ook, bios reset jumper zou toch t zelfde moeten doen dacht ik maar ja, niet dus :)
Naja ik kan het proberen...
Iemand anders nog ideeen?

Verwijderd

Suggestie.... bord retour naar de winkel.

Heb exact het zelfde gehad, zie draadje " A7N8X vreemd boot probleem".

winkel gebeld en als het goed is krijg ik deze week een nieuw bord.

• NiMu83
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:38:
Suggestie.... bord retour naar de winkel.

Heb exact het zelfde gehad, zie draadje " A7N8X vreemd boot probleem".

winkel gebeld en als het goed is krijg ik deze week een nieuw bord.
Maar het probleem ontstond doordat ik dat nieuwe geheugen erin had gedaan. Daarna begon ie te flippen.... Dus bij wie kan ik nu verhaal halen dan?

Verwijderd

Ik weet wel dat dit bord erg gevoelig is met geheugen,als ik b.v te strakke timings instel die het geheugen niet aan kan dan boot me mobo ook niet meer op,ik moet dan echt de batterij eruit halen en het bios resetten.

Verwijderd

idd komt het probleem nadat je nieuw geheugen inprikt....maar het blijft zo dat met het oude geheugen er nog steeds niets gebeurd. Mijn conclusie BIOS brak. en een brakke bios = garantie

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De Asus A7N8X mobo's hebben een ERG makkelijk corrupte-te-krijgen BIOS. Vooral ivm. geheugensettings wil er snel iets misgaan en dan krijg je dergelijk probleem. De meeste probs begonnen door de RAM op de juiste snelheid in te stellen. Resultaat: PC boot niet meer.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

mee terug naar de winkel.
volgens mij is het een bekend probleem met dit bord.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1