Wat is compatible met Linksys WRT54G?

Pagina: 1
Acties:

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 20:20
Hallo,

Aangezien we een computer erbij hebben en ik over een Linksys WRT54G draadloze router beschik vroeg ik me af welke merken/type 802.11g Wireless PCI kaartjes hiermee compatible zijn. Omdat ik niet veel goeds hoor over de Linksys WMP54G i.c.m. bepaalde moederborden zoek ik een ander merk dan Linksys.
Wie heeft hier een niet-Linksys 802.11g draadloze PCI kaart succesvol kunnen verbinden met de Linksys WRT54G of weet waar ik hierover meer informatie kan vinden? Werkt bijvoorbeeld ook de G+ standaard (Sitecom WL-121 en USR)?

Alvast bedankt voor het antwoord!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 20:31
soganta schreef op 09 maart 2004 @ 10:08:
Hallo,

Aangezien we een computer erbij hebben en ik over een Linksys WRT54G draadloze router beschik vroeg ik me af welke merken/type 802.11g Wireless PCI kaartjes hiermee compatible zijn. Omdat ik niet veel goeds hoor over de Linksys WMP54G i.c.m. bepaalde moederborden zoek ik een ander merk dan Linksys.
Wie heeft hier een niet-Linksys 802.11g draadloze PCI kaart succesvol kunnen verbinden met de Linksys WRT54G of weet waar ik hierover meer informatie kan vinden? Werkt bijvoorbeeld ook de G+ standaard (Sitecom WL-121 en USR)?

Alvast bedankt voor het antwoord!
Ik heb zelf ook de WRT54G. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Installeren en draaien.

Zelf werk ik met een Acer TM800. wireless en wired. Allebei werken goed via mijn router. Helaas wel op 11 MBit, omdat er in mijn laptop geen 54MBit was destijds ;) :/

Ik denk dat je zonder problemen een standaard 54g kaart kunt kopen en dat die gewoon goed werken.
Een oude review ;) http://gathering.tweakers...message/17992682#17992682

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Theoretisch moet alle 802.11b en 802.11g aparatuur kunnen communiceren met de Linksys WRT54G. Het is immers alleen maar draadloos met in principe een vast protocol.

Ik heb iig de WAP54G (alleen wireless access point) in combinatie met de US Robotics Wireless Turbo PC Card (weet typenumemr zo even niet).
En dat werkt perfect itt tot de Linksys WPC54G Wireless-G Notebook Adapter die na installatie van Netstumbler aldoor de geest geeft. :P

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ik heb ook al verschillende wireless apparaten aan zo'n accesspoint gehangen! werkt perfect.

Zolang je hetzelfde protocol babbelt horen alle merken ermee te werken.

Je kunt toch ook gewoon 3com-hp-realtek wired netwerkkaarten bij elkaar gebruiken!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• soganta
Bedankt voor de reacties, zal a.s. zaterdag eens gaan kijken wat er hier in de buurt zoal te koop is :)

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Inderdaad je kunt makkelijk 802.11b en g door elkaar gebruiken. Het wordt zelfs op de website aangegeven 802.11b voor de PDA, en 802.11g voor de laptop.

@JeroenM-tbs: Ik heb ook problemen met netstumbles, het wordt zo langzaam aan eens tijd dat ze een update maken ahahha

Verwijderd

Nou als je goed rond leest zal je zien dat niet alle kaartjes werken met wifi routers, is wel degelijk een hardwarecompatible failure mogelijk.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 12:14:
Nou als je goed rond leest zal je zien dat niet alle kaartjes werken met wifi routers, is wel degelijk een hardwarecompatible failure mogelijk.
dus alvorens je een kaartje koopt vraag je of die probleemloos met je wifi ap/router werkt, en of je hem kan omruilen indien de gegeven informatie onjuist is :)

• soganta
Heb toch maar de Linksys WMP54G gekocht en ben er tot dusver tevreden over, geen connection drops, lag, Code 10, etc. Werkt prima + goed signaal!
Pagina: 1