Toon posts:

Active directory, naam wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

We hebben een kantoorpand overgenomen inclusief computernetwerk, server en werkstations. Nu heb ik alleen het probleem dat het domein waar alle activedirectory users etc inzitten van naam zou moeten veranderen.

Kan dit en zo ja, kan iemand me een tip geven hoe ik dat zou moeten doen?
Indien het niet kan, hoe kan ik dan het beste een nieuw domein aanmaken en daar alle pc's op aan laten melden?

Ik kom er zelf niet uit....

Alvast bedankt

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met dcpromo de domein controller een member server maken en dan opnieuw dcpromo uitvoeren :)
Start -> run dus

Je raakt dan afaik wel alle instellingen van de domein controller kwijt.

[ Voor 29% gewijzigd door Vinnie op 09-03-2004 10:14 ]

C:\>_

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
je kunt pas vanaf een native win2k3 omgeving je domain name wijzigen.

Maar wees verstandig en begin opnieuw.

Data backuppen, en format c:, en win2k(3) installen, en DC Promo draaien, usertjes aanmaken etc.

dan weet je zeker dat je niet in de "shit" van een ander terecht komt

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
Zoals Grolsch al zegt is het heel verstandig om van scratch te beginnen, zodat je zeker weet wat alle instellingen zjn.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Je kunt een domeinnaam niet zomaar veranderen. Het enige wat je kunt doen is AD verwijderen en opnieuw installeren. Het is echter beter om zoals al gezegd opnieuw te beginnen.
Als je niet weet hoe je een domein moet bouwen, raad ik je aan om eerst een cursus te volgen of evt E-books te bestuderen.
Zo voorkom je problemen.