[Exch2k] Public AddressBook Offline

Pagina: 1
Acties:

• Xtinct
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik heb in de Public Folders een Folder aangemaakt om hier voor iedereen een algemene adresboek te publiceren, zodat iedereen hier bij kan.
Alleen nu zijn er ook een aantal laptops, die ook wel eens on-the-road zijn, en hebben dan natuurlijk niet de beschikking over de Public Folder.
Dus wil ik deze ook offline beschikbaar maken, maar ik kom er niet echt uit.
Ik heb al op internet gesnuffelt (via google en microsoft) maar kan niet vinden wat ik zoek.

Weet iemand hoe ik een adresboek die in de Public Folder staat offline beschikbaar kan maken.
Of heeft iemand voor mij een andere/betere oplossing voor een algemeen adresboek voor onze algemene contacten (zoals klanten en leveranciers)?
Ik heb namelijk niet zo veel ervaring met Exch2k, dat onderdeel van MCSE ben ik nooit aan toe gekomen. 8)7

Ik hoop dat er iemand is die mij even verder kan helpen.
Voor zo ver, alvast bedankt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Nieuw address book aanmaken en deze markeren als available offline (werkt zo in exch2003 iig)

zie [rml][ Exchange 2003] Howto: on- en offline adresboek[/rml]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
tools --> options --> mailsetup --> send/recieve --> edit ---> offline adresbook

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

dokasensai schreef op 09 maart 2004 @ 10:04:
tools --> options --> mailsetup --> send/recieve --> edit ---> offline adresbook
Dat is de client side ja. Maar server side kun je in Exchange2003 in ieder geval een apparte offline address book maken of dit in Exchange2000 ook al geimplementeerd is weet ik niet zeker.

• Xtinct
Hmm, ik heb het geprobeerd zoals bovenstaande link, maar dan krijg ik geen emailadressen te zien. ????
Ik snap er niks van.

Misschien moet ik het beter uit leggen (en als ik het fout gedaan heb, hoor ik dat graag)

Public Folders -> All Public Folders -> <Klanten & Leveranciers>
Deze map heeft als formulieren <Contact Personen> (dus de zelfde als de persoonlijke Contact Personen) + <deze map weergeven als een emailadresboek>
Een persoon heeft het recht om hier nieuw contacten aan toe te voegen.
De rest van het bedrijf mag hier in kijken om bijv. adressen/tel/email op te zoeken.

En als ik in Exchange (zoals bovenstaande link> als adresboek aanmaakt, vindt deze geen emailadressen)

We gebruiken dus Exch2k en Outlook2k.

Kortom, zijn er nog meer ideeën???

Is iemand mijn redder??? _/-\o_

• Xtinct
Ok, ik ben er uit.
Wanneer je een bepaalde Public Folder offline wil gebruiken, moet deze in de map 'Favorites' worden geplaatst, dan kan deze offline gebruikt worden.

Was inderdaad gewoon aan de client kant.

Even goed, bedankt!
Pagina: 1