Ik zit met het volgende probleem.
Ik maak verbinding met een access - database(*.mdb) d.m.v. Dao connection
Dan doe ik het volgende:
Ik maak een recordset en vul daar van alles in en dan natuurlijk een update.
Nou wil ik een try-exception om die update heenzetten.
De update functie van een CDaoRecordset kan een CMemoryException of een CDaoException gooien.
Dus zoiets zou moeten werken.
Maar helaas. Dat werkt niet. Ik krijg dezelfde foutmelding in mijn programma die ik ook in Access zelf krijg als ik dezelfde bewerking uitvoer.
Nou staat in de help van Access Dat je het kunt opvangen met het Error object. Dat Error object zit onder de Class DBEngine zoals ik het hier kan zien klik maar ik vind de header gewoon niet om te includen zodat ik het Error object kan gebruiken.
Iemand een oplossing of een tip?
Ik maak verbinding met een access - database(*.mdb) d.m.v. Dao connection
Dan doe ik het volgende:
Ik maak een recordset en vul daar van alles in en dan natuurlijk een update.
Nou wil ik een try-exception om die update heenzetten.
De update functie van een CDaoRecordset kan een CMemoryException of een CDaoException gooien.
Dus zoiets zou moeten werken.
C++:
1
2
3
4
5
6
| try{ RS->Update(); } catch(CDaoException e){ AfxMessageBox("een error word je toegegooid"); } |
Maar helaas. Dat werkt niet. Ik krijg dezelfde foutmelding in mijn programma die ik ook in Access zelf krijg als ik dezelfde bewerking uitvoer.
Nou staat in de help van Access Dat je het kunt opvangen met het Error object. Dat Error object zit onder de Class DBEngine zoals ik het hier kan zien klik maar ik vind de header gewoon niet om te includen zodat ik het Error object kan gebruiken.
Iemand een oplossing of een tip?
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff