Internet werkt niet met router

Pagina: 1
Acties:

• ocke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 18:26
Een simpel netwerkje:

- 4 pc's.
- hub.
- router met ingebouwde switch.
- kabelmodem (@home).

Eerst waren er 3 pc's. Deze waren elk op de hub aangesloten. De hub op zijn beurt weer aan de router. Je stelde de netbios naam in (cp*****-a, -b of -c), en de pc's kregen toegang op internet. Er zijn dus 3 ip's aangevraagd.

Totdat pc nummero 4 kwam. "Dan maar een router kopen." Hub weggehaalt, en dus de kabelmodem op de router aangesloten. Vervolgens 1 !!! pc op de ingebouwde switch aangesloten. Meer niet, eerst kijken of het werkt...

... en daar is het probleem. Het werkt niet! Ik setup de router zoals het hoort, geef hem een netbios naam (cp*****-a), en ik kijk in de instellingen. Hij krijgt een internet ip, een gateway ip, een netmask (255.255.240.0), en 2 dns ip's. Prima.

Dhcp op de router staat aan, dus ik verander de hostname van de aangesloten pc in iets anders "pietje", ik kijk nog ff of alles op automatish staat, dat staat ook zo. Dus dan beginnen we met pingen.

ping 192.168.0.1 = router = werkt
ping 213.*.*.* = gateway van router = werkt
ping dns-server-ip = niet werken.
ping www.website.nl = niet werken.

Huh? gek? Ik sluit ff de ene pc rechtstreeks aan op de kabelmodem, dus geen hub geen router, helemaal nix ertussen. Vul weer de netios naam in (cp*****-a), en controleer met ipconfig /all. Exact! dezelfde instellingen die de router had (logish natuurlijk), maar nu werkt internet WEL!!! Ik kan pingen naar de dns-server, ik kan surfen, ik kan alles!

Ik snap er hele-maal geen klap van. Iemand enig idee? Het enige wat ik kan bedenken is dat het te maken heeft met die 3 cp nummers, maar dan nog, een router verandert helemaal nix sw-matige gedeelte van een netwerk.

De router is trouwens niet stuk, want bij mij thuis doet hij het wel gewoon, heb er gisteravond de hele nacht mee online gezeten en dat was geen probleem...

Alvast bedankt,
ocke

[ Voor 7% gewijzigd door ocke op 09-03-2004 09:26 ]

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Misschien is het best dat je de DNS'en op de PC's zelf ook nog even juist instelt.

Verwijderd

Probeer ff een andere UTP kabel. Ik hoop voor je dat je gewoon straightcables gebruikt? Het gebeurd vrij vaak dat de kabel (zie connector) de boosdoener is.

• ocke
-FoX- schreef op 09 maart 2004 @ 09:32:
Misschien is het best dat je de DNS'en op de PC's zelf ook nog even juist instelt.
Dat doet de router al voor me. Oftewel, ipconfig /all op de pc, geeft de dns nummers van de echte dns server, en niet het ip van de router.
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 09:36:
Probeer ff een andere UTP kabel. Ik hoop voor je dat je gewoon straightcables gebruikt? Het gebeurd vrij vaak dat de kabel (zie connector) de boosdoener is.
Maar waarom werkt exact dezelfde kabel rechtstreeks wel? en met een router erbij niet. Ik heb dan idd 1 kabel meer nodig, maar is altijd al gebruikt.

Ze zaten eerst met 3 pc's via de hub, en ik heb alleen "oude" utp gebruikt tot nog toe, die ze altijd al gebruikte. Oftewel aan de utp kan het niet liggen :'(.

[ Voor 6% gewijzigd door ocke op 09-03-2004 09:44 ]

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik had een soort gelijk probleem. Alles leek goed ingesteld te staan, maar toch werkte het zootje niet. Bij mij was uiteindelijk de oplossing door het resetten van het modem, terwijl alles ingesteld staat. Probeer dat eens, mss dat het bij jou dan ook werkt.

telefoontoestel

• ocke
Dat heb ik helaas al 3 keer geprobeert. Resetten, en helemaal op nieuw instellen. Maar toch.. nope... Tot 4 maal toe doet ie het dus niet. De eerste keer had ik hem thuis gebruikt, en was dus van plan alleen "ff" het cp nummer te veranderen, en dan maar werken. Maar dat werkte dus niet, en ook niet na 3 keer reseten, en op nieuw proberen...

Maar toch bedankt voor de tip.

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Ik heb het zo gedaan met mijn Planet XRT-401D Router.

Heb DHCP Uitgezet.

Router heeft alle goede instellingen gekregen en ip 192.168.0.1

op mijn pc moest ik het volgende instellen:

- ip (192.168.0.2)
- subnet (255.255.255.0)
- Gateway (192.168.0.1)->Router
- DNS (192.168.0.1)

Vervolgens moest ik ook de internet explorer instellen zodat die zelf de proxy vond
je kunt hem ook instellen op "HTTP:\\PROXY" met poort 8080

let op pingen naar website en de router is uitgeschakelt op de meeste routers.

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Pagina: 1