[NT] Screensaver instellen via Kixtart script?

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Hoi

Is er een mogelijkheid om via een kixtartscript (of evt een andere) net als met de SetBackground optie ook een screensaver aan te geven voor alle pc's?

Op dit moment heb ik een script draaien die elke keer controleerd of een bepaalde BMP op de HD staat, en zo niet dat die de BMP die hij nodig heeft kopieerd naar de HD en dan als achtergrond insteld. Dit werkt perfect. De eerste paar dagen wilde de mensen wel eens de achtergrond veranderen, maar na elke boot enzo, kwam hij weer terug. Dus ze proberen het niet meer. Dit zelfde efffect had ik ook graag gehad met de screensaver.

Wie kan me hiermee helpen?

Greetz
Raymond

[EDIT]
Heb per ongeluk niet in het onderwerp NT erbij gezet, en kan het ook niet aanpassen. Excusses hiervoor

[EDIT]

[ Voor 10% gewijzigd door Raikkonen_WC op 09-03-2004 09:18 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie dus dat [rml][ Win2000] Alle users via server een achtergrond toewijzen.[/rml] gelukt is ;)

Voor de screensaver moet je de registry keys in: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop hebben - als je die key even doorlootp vallen de values die je nodig hebt je vanzelf op :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Dan krijg je zoiets:

IF INGROUP ("Screensaver")
WRITEVALUE
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaveActive",1,REG_SZ)
WRITEVALUE
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaverIsSecure",1,REG_SZ)
WRITEVALUE
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","ScreenSaveTimeOut",900,REG_SZ)
WRITEVALUE
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","SCRNSAVE.EXE","Pad naar je screensaver",REG_SZ)

[ Voor 17% gewijzigd door seq_uence op 09-03-2004 11:32 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Raikkonen_WC
elevator schreef op 09 maart 2004 @ 10:48:
Ik zie dus dat [rml][ Win2000] Alle users via server een achtergrond toewijzen.[/rml] gelukt is ;)

Voor de screensaver moet je de registry keys in: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop hebben - als je die key even doorlootp vallen de values die je nodig hebt je vanzelf op :)
Die werkt nu idd perfect. We hebben al veel gezeur gehoord van mensen die het niet leuk vonden dus, alles loopt goed :D
seq_uence schreef op 09 maart 2004 @ 11:32:
Dan krijg je zoiets:

IF INGROUP ("Screensaver")
En die variabele " screensaver" kun je die ook gewoon weglaten? Want hij hoef toch niet persee te kijken of hij ingelogd is op een netwerk ofzo?

Ow jah, en kun je aan deze functie ook een if koppelen? Zodat als het al bestaat, dat hij hij dna niet nogmaals erin moet zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door Raikkonen_WC op 09-03-2004 11:47 ]

• Raikkonen_WC
Ok, ik heb hem onder alle Windows XP Machines aan de gang. Alleen onder Windows 98 werkt het niet. Maar ik kan ook nergens uithalen waar hij wegschrijft welk *.scr hij gebruikt. Weet iemand dat?

En als dat inderdaad in het register geregeld wordt, kun je dna nog ergens aangeven dat hij in het script kijkt welke windows versie hij draait, en dan het daartoe behorende script runt?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Raikkonen_WC schreef op 09 maart 2004 @ 15:05:
Ok, ik heb hem onder alle Windows XP Machines aan de gang. Alleen onder Windows 98 werkt het niet. Maar ik kan ook nergens uithalen waar hij wegschrijft welk *.scr hij gebruikt. Weet iemand dat?

En als dat inderdaad in het register geregeld wordt, kun je dna nog ergens aangeven dat hij in het script kijkt welke windows versie hij draait, en dan het daartoe behorende script runt?
("HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop","SCRNSAVE.EXE","Pad naar je screensaver",REG_SZ) ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Raikkonen_WC
Ik ben na lang zoeken (oa hier op het forum) erachter gekomen, dat windows 98 de *.SCR opslaat in de system.ini

Nu zit ik met een paar problemen.

1) Kan je met kixtart in de system.ini schrijven? Zo jah, met welk commando?
2) Als de pc in het netwerk geen screensaver actief heeft staat de regel SCNSAVE.EXE="screensaver bestandsnaam" er niet in. Is er een manier dat hij eerst zoekt naar die regel en als hij er staat, dat hij die vervangt, en als hij er niet staat, dat hij hem er dan inzet op de goede plaats? (ik dacht regel 11 uit me hoofd)

Tja, laatste probleem is dan nog, als dit kan en zou werken, of er ook nog een commando is dat hij de windows verise kan herkennen. Zodat hij bij XP de 1ste opdracht gebruikt, en bij Windows 98 die andere.

Ik hoef niet persee de volledige scripts, als ik maar een beetje opweg geholpen kan worden.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
ik zou hiervoor een extern command line tooltje starten zoals inityme.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Raikkonen_WC
Ok, dank je wel. Dat werkt nu ook. Hartstikke bedankt.

Nu is het enige nog wat ik moet doen om kixtart te laten nakeijken welke versie van windows je draait. Dan zou het hele script werken! Nogmaals bedankt iedereen
Pagina: 1