Toon posts:

Flashen TI4800SE naar ??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje:
Is het eigenlijk al voorgekomen dat iemand een TI4800SE geflashed heeft? En zou die kaart verbeterd kunnen worden qua performance zonder te solderen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). Lees die ens heel goed door, want kicken na een half uur is wel heel erg overdreven vind je niet.. :/

[ Voor 82% gewijzigd door Pollewob op 09-03-2004 18:37 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

een Ti4800SE is een Ti4400 met 8xAGP. Je zou em naar een Ti4800 kunnen flashen, een Ti4800 is een Ti4600 met 8x AGP, ik zou anders niet weten naar welke andere kaart je em kunt flashen.

Naar een FX sowieso niet, want dat is een hele andere core en architectuur, bovendien hebben de FX'en vanaf de 5600Ultra een extra voedingsconnector. En je kunt beter een Ti4800 hebben dan een FX5200 of FX5600............

Er is weinig mogelijkheid om naar te flashen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Of het met flashen kan weet ik niet, maar je kan de kaart wel als een quadro4 gebruiken door middel van rivatuner. Je gebruikt nog wel je oude drivers e.d.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Vraag het ook maar direct.. Ik heb een FX 5200 (k*t-kaart), kan ik zeker niet flashen?? Heb wel een beetje zitten tweaken met Coolbits, maar heeft voor mij vooralsnog nog maar weinig effect...

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

een FX5200 is inderdaad een klotekaart ja. Een 4600 is nog beter.............een 4200 is nog beter..... De 5200 is zeer lowbudget met eigenlijk alleen directx9 ondersteuning (voor zover de vga kaart het aankan)

je kunt hem denk ik wel naar een 5200Ultra of 5600 flashen. Ik weet de exacte verschillen niet in pixelpipelines en shit. Vanaf 5600Ultra heb je een extra connector nodig.....

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 09-03-2004 16:58 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Een extra connector nodig na de 5600 ultra???

Op mijn FX 5700 zat anders echt geen voedingsconnector hoor. B) .

Maar een 5200 flashen naar een 5600 gaat niet.
De core is iets anders geloof ik.

Verwijderd

Hmm.. Dan ga ik gewoon lekker een nieuwe kaart kopen.. Dat wordt dus de GeForce 5900 XT (die ik dan wil gaan flashen met XFX5900 bios..).. Of een ATI Radeon 9600 of iets in die richting.. Ik heb inderdaad een vriend van mij die een GeForce 4 Ti 4200 en ik ondervondt dat ie minstens 1.5 maal zoveel FPS haaldde als de mijne.. Deze kaart is waarschijnlijk de beste marketing-truc die nVidia ooit gepleegd heeft.. Ze verkopen hem zelfs met 256 Mb. geheugen.. What for??

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

256mb is maar marketing truc. is ook meestal langzamer geheugen.

Trouwens, op een 5700 idd geen voedings connectoren maar een 5600ultra wel, vanaf de 5600ultra en hoger m.u.v. de 5700nu.

By the way, heb je al nagedacht over welke 5900XT je gaat kopen?

Verwijderd

Ik denk de Club3D?? ALS het dus een nVidia wordt.. De point of view lijkt mij ook wel interessant, maar die verkopen ze dus niet bij mijn favoriete leverancier (Gistron...) Ik zit momenteel wel erg te twijfelen, want een PowerColor Radeon 9800 SE is precies dezelfde prijs en ik denk dat ik daar wel meer uit kan halen dan een FX 5900 XT??

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

neen, de 5900XT kun je met een BIOS gemakkelijk flashen naar een 5950Ultra!!

Koop je een LeadTek 5900XT. Dan kijk ik met name naar de prestatie van de LeadTek 5950Ultra. Deze is samen met MSI als beste 5950U uit de test gekomen bij tomshardware.
Bovendien kun je je kaart dan flashen met een BIOS van je eigen fabrikant, wat meer garantie geeft dat je TVOUT werkt. Als niet, pleur je gewoon een andere revisie van de BIOS heen.
LeadTek: goeie kwaliteit, gemiddelde prijs, goeie overclockbaarheid.

Ikzelf heb de flash gedaan met een Asus 5950U BIOS op een Asus 5900Ultra videokaart, loopt als een tiet. Als ik opnieuw een kaart mocht uitzoeken, zou ik voor Asus of leadTek gaan

op http://www.mvktech.net/download.php kun je alle FX-BIOS files vinden.

Verwijderd

Hmm.. Ik heb op zich al veel van die topics gelezen over het OCen van de 5900 XT, daarom sprak mij deze als eerste heel erg aan.. De vraag is of ik dat wel wil gaan doen, omdat ik in het verleden een beetje slechte ervaring heb gehad met het OCen van die dingen.. Nu weet ik het niet meer helemaal zeker, zal straks nog eens checken, maar stel ik wil die 5900 XT flashen naar 5950 Ultra, dan heb ik toch extra koeling nodig? Zo niet, dan lijkt voor mij de keuze inderdaad héél snel gemaakt, dan wordt het dus zo'n 5900 XT.. Of het dan een LeadTek wordt weet ik nog niet, moet eventjes de prijs uitzoeken.. Ik hoor tóch ook goede berichten over de Club3D, ook al is het de goedkoopste.. Ik wil je iig alvast bedanken voor je supergoede advies!

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

nou kijk, het gaat zich niet om overclocken he. Het is een bios flash. Daarmee wordt je bios opnieuw geprogrammeerd, waardoor je kaart meer voltage krijgt en daarmee je GPU al standaard op hogere snelheden kan draaien. Meestal is na je flash de kaart zelfs koeler.
Overclocken is gewoon je core en mem omhoog schuiven he. Bovendien is flashen garantie "veilig" omdat je niet over geclockt hebt.
Je ziet wel overal staan dat iedereen met een 5900XT ze naar een 5950U flashen en daarbovenop nog eens oc'en......laat het gewoon bij de flash, want framerate isn't life.................de flash doet je kaart al met een behoorlijke snelheid omhoog.
De meeste doen nog eens extra oc'en gewoon om te testen hoeveel de kaart aankan, want net op de rand spelen van artifacts is echt niet goed voor de levensduur van de kaart.

Club3D is inderdaad goedkoper en ook goed. Elke fabrikant bouwt de kaart zelf, zoeken zelf geheugen uit, maken de verbinding van GPU naar geheugen etc. Ik weet dat Asus veel aandacht besteed aan koeling op VGA kaarten en dat ze heel goed geheugen hebben wat ook ver oc-baar is en draaien bovendien al heel lang mee in de VGA busisness en maken nooit slechte kaarten. Behalve de R9800XT heb ik wel matige dingen over gehoord....

Merk is eigenlijk puur op eigen ervaring/reviews en die keuze is dus geheel aan jou. Je moet het ook zo bekijken: elke nieuwe kaart is beter dan je oude en je krijg sowieso een heel mooi beeld

[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 10-03-2004 14:26 ]

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

en ik vraag me sowieso af waarom je toen voor de FX5200 gekozen hebt. Als je eerst wat reviews/ervaringen gelezen had, had je dit "drama" kunnen voorkomen ;) nu nog een of andere gek vinden die jouw FX5200 wilt kopen....

Verwijderd

Hmm... Dan wordt het dus beduidend een 5900 XT, als ik dus zonder verder geknoei kan flashen naar een 5950 Ultra.. Inderdaad, verder dan dat hoef ik niet te gaan, ik ben ook geen die-hard tweaker of OCer, maar wil wel verder komen dan de 1 à 2 FPS die ik nu krijg in Battles of Proxycon.. Niet dat ik straks Doom III of Half-Life 2 speel en dat ik óók zulke framerates krijg (wat wel zal gebeuren als ik mijn huidge FX 5200 behoudt..)

Wat merk betreft heb je gelijk.. De FX 5200 die ik nu heb is van Chaintech en ik denk er niet 2 keer over na, ik hoef dus géén Chaintech meer.. Buitengewoon slechte support, slechte site met weinig informatie, niet eens de laatste Detonators zijn bij hun verkrijgbaar.. Een oudere kaart waar ik ontzettend veel plezier van heb gehad is de GeForce 2 MX 440 (MSI).. Superding, maar MSI is mij voorlopig iets te duur.. Ik ga dus vandaag nog een keuze maken tussen een Club 3D, Point of View of Leadtek.. :P

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Flash hem naar een 9800XT :+

Nee helaas voor jou, deze kaart valt weinig te flashen. Je kan wel met tweaktools de kaart overclocken en goed tunen, succes

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:33:
Wat merk betreft heb je gelijk.. De FX 5200 die ik nu heb is van Chaintech en ik denk er niet 2 keer over na, ik hoef dus géén Chaintech meer.. Buitengewoon slechte support, slechte site met weinig informatie, niet eens de laatste Detonators zijn bij hun verkrijgbaar..
de kaart opzichzelf is gewoon klote. Chaintech is ook een van de minder bekende fabrikanten. Point of View leveren grotendeesl hun kaarten blank, dat wil zeggen dat ze ipv een hele rammel software er bij te doen, deze investering in de kaart zelf stoppen en heb daarbij ook nog nooit een slecht woord gehoord over PoV. Zou ook een goeie keuze zijn.

Je haalt met een 5900XT echt wel voldoende frames in 1024x768 om doom 3 en half life 2 te kunnen spelen denk ik. Anders flashen die handel.

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 10-03-2004 14:37 ]

• Deathchant
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

zijn de verschillen zo groot tussen dezelfde types en verschillende fabrikanten?
Ik kan me slecht voorstellen dat een MSI 5900XT 50 euro duurder is dan de leadtek 5900XT bijvoorbeeld, misschien praten we over bedragen van 10 euro. In dat geval zou ik gaan voor de iets duurdere kaart als daar veel meer goeie ervaringen/reacties mee zijn.

Verwijderd

Deathchant schreef op 10 maart 2004 @ 14:28:
en ik vraag me sowieso af waarom je toen voor de FX5200 gekozen hebt. Als je eerst wat reviews/ervaringen gelezen had, had je dit "drama" kunnen voorkomen ;) nu nog een of andere gek vinden die jouw FX5200 wilt kopen....
Haha.. Ik had toen destijds gewoon een pre-assembled system gekocht en ik richtte mij nog niet zo op het gamen.. Dit was in Augustus vorig jaar.. Het was een systeem voor een redelijke prijs, en aangezien ik zelf geen tijd had om een PC in elkaar te zetten, liet ik hem gewoon zo snel mogelijk thuis bezorgen (mijn ouwe PIII had het begeven.. Dus deze keer ging de keuze eindelijk is een keer naar AMD.. Voor 470 € bij Completer zou het goed zitten... Had dus een AMD XP 2400 + met Syntax KT400 mobo, 512 Mb. Dan-Elec geheugen, DVD-speler, Lite-On brander, en een GeForce FX 5200.. Ik wist wel dat deze kaart mij niet top-gaming prestaties zou geven, en dus dacht ik dat ik voor die prijs er wel klaar mee zou zijn.. Maar toen..

Na 2 maanden begaf het geheugen het.. Hebben ze gewoon op prima wijze vervangen.. Na nog eens 2 maanden begaf ook de HD het, ook vervangen, maar ik wou geen MaxtoR meer dus die in mijn servertje gemonteerd.. Ondertussen realiseerde ik mij ook dat het mobo vrij brak en instabiel was.. Dus ben toen maar een beetje opnieuw gaan shoppen, en heb een ASUS A7V600 mobo gekocht, en hier beleef ik groot plezier van (snel, veel functies, en stabiel..). Ik wou ook gelijk gebruik maken van de S-ATA functionaliteit, dus heb 2 x 120 Gb. Seagates gekocht en die in RAID-0 vorm gestripet. Nu ik ondertussen wat meer aan het gamen geslagen ben is voor mij de videokaart de enige bottleneck. En nu ben ik dus wel bewust aan het shoppen en vergelijken, en tsja, die GeForce FX 5200 heb ik al beloofd dat ik die aan een vriend van mij geef. Ik hoef er nix voor te hebben omdat ik ook weet dat hij nix waard is. Noem het maar een teken van "gulheid" van mijn kant. ;)

Verwijderd

Het boeit mij dus geen ene ruk of die kaart "blank" wordt geleverd.. Software heb ik genoeg en ik weet ook goed hoe ik daar aan moet komen, dus please, als ik ergens geen geld meer in wil investeren, is het wel software!!

Club3D GeForce FX5900 XT 128MB € 170,-
Point of View GeForce FX5900 XT 128MB € 188,-
Leadtek GeForce FX5900XT 128MB € 199,-
MSI GeForce FX5900 XT-VTD 128MB, ViVo € 209,-

Dit volgens de pricewatch van tweakers.net

Tussen de Club 3D en de MSI zit dus 39 € verschil.. Tussen de Club 3D en de PoV maar 18.. Dus het wordt de PoV...

Verwijderd

Hmmm.. Blank card?? De PoV 5900 XT wordt bij Memory + met Call of Duty geleverd.. Dus ook wel mooi meegenomen.. Alleen beetje slechte ervaring met levering van Memory + (met selectvracht, bellen drie keer aan en anders gaat pakje retour afzender..) Trouwens, de MSI heeft ook ViVo, dus dat verantwoordt waarschijnlijk zijn duurdere prijskaartje..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

De laatste 17 posts gaat het heerlijk offtopic met dank aan PiXxEl die ineens over een andere kaart dan die van de topicstart begint. Bovendien is het duidelijk: De 4800SE is niet naar een andere kaart te flashen. Vandaar dat ik deze dicht doe.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.