Toon posts:

trucje (?) ISDN / ADSL 'verhuizen'

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het blijkt onmogelijk te zijn om te gaan verhuizen, en dan over te stappen van analoog naar ISDN met behoud van ADSL. Uiteraard heb je andere apparatuur nodig, maar ADSL moet volgens KPN ook eerst van de analoge lijn af, en kan pas weer op de nieuwe ISDN-lijn worden aangevraagd, ná ontvangst van de eerste ISDN-nota. Dat duurt zo'n twee maanden. Daarna de hele aanvraag nog, zit ik dus mooi 3 maanden zonder ADSL. Mission impossible.

Aangezien het me niet uitmaakt of ik een nieuw telefoonnummer krijg heb ik KPN voorgesteld de oude (analoge) lijn totaal op te zeggen, vervolgens een nieuwe aanvraag te doen voor ISDN (op nieuw adres) en tegelijk een ADSL aanvraag te doen. Dàt kon wel, oplevering duurt dan zo'n 3 weken. Dat is geen probleem (er moet ook nog geklust worden enzo...)

Slimme workaround of snapte de KPN-medewerker het ook niet meer...? Ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft, ik kan namelijk niet zonder internet _/-\o_ (zakelijk...)

Mocht dit niet kunnen zet ik ADSL overboord en gaan we over op de Casema cable...

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56

CXNeXo

This behavior is by design.

De kabelboeren zitten de laatste tijd veel te adventeren met 3 maanden kabel op proef (kost je dan 19 euro ofzo).

Ik zou zeggen, neem zo'n tijdelijk proefabbo, en geef gelijk aan kpn door dat je adsl wilt.

Tegen de tijd dat je proef kabel abbo dan afloopt heb je als het even meezit je adsl lijn liggen.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

:( tja, deze problemen klinken wel erg bekend. Ikzelf had mijn verhuizing doorgegeven aan de Kpn voor 15/06 van dit jaar. Vorig jaar al doorgegeven op 19 oktober. totdat ik er vorige maand achter kwam geen verbinding te krijgen met adsl.

Uit telefoontjes blijkt dan dat de verhuizing van adsl al is uitgevoerd, foutje gemaakt met de datums. :o Met maximaal 10 dagen zou het probleem zijn opgelost. Dat ook dat niet helemaal waar is blijkt nadat ik mijn verbinding terug had. Ik kon niet meer verbinden omdat mijn password en gebruikersnaam niet klopten, weer ellenlang bellen leverde op dat mijn ip adres was veranderd, en dat dat ip adres nog in gebruik was door een andere gebruiker. :( En ja, je raad het al; met een weekje is het wel in orde hoor meneer!

Ik heb nu idd casema kabel, en dat loopt errug lekker :)

Erg slechte service van zowel kpn als Planet imo :o

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 09:11
Je kan gewoon beter niet verhuizen :)

Het heeft bij mij ongeveer 4 / 5 weken gekost in totaal, wat me nog meeviel na het lezen van alle rampberichten op internet (xs4all.adsl enzo).
De truuk bij mij was om gewoon elke dag te bellen / zeiken (-:
Ik hoefde gelukkig ook niet van lijnsoort te veranderen ..

Maar succes :)
Anders is dat kabel op proef wel een plan lijkt me (-:

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, verhuizen van ADSL signaal gaat tegenwoordig heel snel. Wat 2 jaar geleden nog 5 maanden duurde bij mij duurde het 2 maanden geleden korter dan een week (heb niet eerder geprobeerd, maar had zelfs het vermoeden dat het op de dag van verhuizing al gefixed was!

Dus het lijkt me simpel om je analoge lijn te verhuizen naar je nieuwe adres. En op je nieuwe adres over te schakelen naar ISDN. In de periode dat je moet wachten kan je tijdelijk Casema aanvragen (heb ik nu ook, en die basic variant is niet slecht als ik eerlijk moet zijn. 't Is m'n eerste dagje toevallig, maar het gaat wel down met 110-130 kb/s en up met 27-29 kb/s. Ping van 11-13 ms. Andere proef abonnementen kun je niet met die snelheid krijgen dacht ik.

En als geld niet zo veel uitmaakt, kun je mogelijk nog een (extra) belbudget aansluiting aanvragen en daarop ADSL aanvragen en die na een jaar opzeggen terwijl je dan tegen het einde van het contract weer een andere aansluiting op het ISDN nummer aanvraagt.. 't Is maar net hoe je het wil... Maar regel het wel op tijd! Dat nekte mij namelijk... (ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo/)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
CXNeXo schreef op 09 maart 2004 @ 09:01:
De kabelboeren zitten de laatste tijd veel te adventeren met 3 maanden kabel op proef (kost je dan 19 euro ofzo).

Ik zou zeggen, neem zo'n tijdelijk proefabbo, en geef gelijk aan kpn door dat je adsl wilt.

Tegen de tijd dat je proef kabel abbo dan afloopt heb je als het even meezit je adsl lijn liggen.
Pas daarmee op, als je bijvoorbeeld bij Wanadoo/Casema kijkt, kun je inderdaad een 3 maanden proef nemen, maar als je dus opzegt na die 3 maanden, betaal je geen abbonements-geld, maar MOET je wel de aansluitkosten a 99,- vergoeden :(

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

En natuurlijk best logisch ook :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 10 maart 2004 @ 11:05:
En natuurlijk best logisch ook :).
niet echt, als je bijvoorbeeld een basic abonnement 3 maanden gewoon zou betalen komt dat neer op zo'n 104,85 eurootjes. Het verschil met die 99 is dan vrijwel nihil. Dit is geen try en buy maar try en pay. wel offtopic btw...

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ZeRoC00L schreef op 10 maart 2004 @ 10:44:
[...]

Pas daarmee op, als je bijvoorbeeld bij Wanadoo/Casema kijkt, kun je inderdaad een 3 maanden proef nemen, maar als je dus opzegt na die 3 maanden, betaal je geen abbonements-geld, maar MOET je wel de aansluitkosten a 99,- vergoeden :(
Dit is bij Wanadoo/Casema 2 maanden ipv 3. Maar ondanks die installatie kosten van rond de 100 euro die je dan wel moet betalen in mijn ogen nog steeds vele male interessanter dan via een gewone telefoonlijn online zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 11-03-2004 15:34 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 08:55:
ná ontvangst van de eerste ISDN-nota. Dat duurt zo'n twee maanden
volgens mij krijg je in de eerste week dat de lijn is opgeleverd al een nota voor de aansluitkosten en de eerste 2 maanden abonnement.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dirk-Jan schreef op 11 maart 2004 @ 17:39:
[...]

volgens mij krijg je in de eerste week dat de lijn is opgeleverd al een nota voor de aansluitkosten en de eerste 2 maanden abonnement.
het is uberhaupt niet waar, zodra de adsl van de lijn af is en er een remigratie order voor de telefoon lijn bekend is (van ISDN >> PSTN) kan je al adsl aanvragen en aangeven dat je een PSTN pakket wil. Die order wordt dan niet afgekeurd door kpn, maar in de vrieskist gezet, tot de telefoonlijn geremigreerd is en wordt dan maximaal een week na de remigratie vanzelf weer gestart. Je hebt alleen kans dat ISP's deze order niet inschieten omdat ze alleen zien dat je isdn hebt en niet kunnen zien dat er een remigratie loopt.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 11 maart 2004 @ 15:33:
[...]

Dit is bij Wanadoo/Casema 2 maanden ipv 3. Maar ondanks die installatie kosten van rond de 100 euro die je dan wel moet betalen in mijn ogen nog steeds vele male interessanter dan via een gewone telefoonlijn online zijn!
Nou wij hadden zo'n proef geval van Casema. Om te kijken of het een alternatief was voor ADSL. (Me pa was gek :P)
Dat was toen de aanbieding 24,95 per maand en als je binnen 3 maanden opzegt dan hoeg je niks te betalen...
Nou ja, na een week was al duidelijk dat het niks was (wat heet daar was ik bij installeren al achter....)

Alleen nou hebben die *&^* wel de 24,95 afgeschreven terwijl wij netjes aan de voorwaarde hebben voldaan.
Als er dus een bedrijf is die ik nooit meer hoef te zien is het wel Wanadoo/Casema. Jammer genoeg zit je nog voor kabel TV vast aan Casema hier anders wist ik het wel. Stuk schorem...

O en TS, ik hoop voor je dat ze de aansluiting bij jou allemaal goed regelen..
Mijn opa was van ISDN naar analoog + ADSL verhuist en dat was ook te lastig voor ze. Eerst vergeten ze de telefoon lijn te activeren en daarna zeggen ze: "Tja meneer u moet het opnieuw aanvragen, want wij kunnen pas beginnen als de lijn al werkend is."
Hij heeft er wel een mobieltje extra aan overgehouden.

[ Voor 18% gewijzigd door Vincentio op 11-03-2004 21:46 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

Onderstaande is bevestigd door KPN ADSL:

Stel je hebt een ISDN met nummer 012-3456789 en ADSL bij provider X.
Je wilt naar POTS (analoge lijn) en wilt je nummer behouden en weer ADSL van provider X.

Je vraagt een POTS lijn aan, zodra deze opgeleverd is, vraag je ADSL aan bij provider X en als het opgeleverd is ga je verder met het volgende.

Je zegt je ADSL op je ISDN lijn op, indien dit afgesloten is, zeg je je ISDN lijn op en vraagt je hoofd-MSN nummer over te zetten naar je POTS lijn.

Zo heb je geen downtime en behoud je je nummer!

KPNADSL heeft soms al mee geholpen dus dat je zelfs je IP adres, inlognaam enzo bij je provider kunt behouden.

Mochten ze dat niet willen doen, mail me ff dan geef ik je de naam van mijn contactpersoon aldaar.

Dich bis echt unne foëzen haas

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een "contactpersoon" :D. Je bedoelt een SNT callcenter medewerker die je aan de lijn krijgt? :P. Die kan dat wel verzinnen in een halucinerende bui, maar kan dat niet voor je regelen hoor. De enige manier waarop kpn een nummer wijzigt, zonder dat de adsl van de lijn gehaald wordt, is als je gestalkt wordt ofzo.

Zoniet, dan ben ik wel benieuwd wie dat aan jou belooft dat dat zo makkelijk gaat :o.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 12-03-2004 14:57 ]

Pagina: 1