[OE]Hetnet mail error

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92346

Topicstarter
Goedemorgen beste mensen, ik ben hier nu een hetnet mail account in Outlook Express aan het neerzetten, maar deze kan geen mail binnenhalen, dan geeft hij de volgende error :

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

___
edit : foutmelding voor uitgaande mail :
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is prepared4war@hotmail.com. Onderwerp 'test', Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'mailhost.hetnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Unable to relay for prepared4war@hotmail.com', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
___

Pop3 staat ingesteld op : pop.hetnet.nl
SMTP staat ingesteld op : smtp.xs4all.nl

de juiste gegevens volgens Hetnet

de accountnaam en het wachtwoord zijn beiden juist ingevuld, ook staat wachtwoord onthouden aan.

Iemand nog suggesties ? Het OS is WinXP met SP1 ,specs maakt niet echt uit denk ik.

-klein editje- ja, ik heb op internet gezocht, en ook op got de search gebruikt

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 92346 op 12-03-2004 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

Reptile209

- gers -

Firewall? Virusscanner eens uitgezet? Al geprobeerd om het account te verwijderen en opnieuw aan te maken?
't Blijft altijd een beetje een vage melding, maar meestal is het met dit soort dingen op te lossen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
Ik heb dit ook wel eens met m'n pop3 account, en vaak helpt een rebootje wel bij mij.

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen firewall, Norton Antivirus Corporate draait hier wel, en de account is nu onderhand 2 maal opnieuw aangemaakt.
Ga nu een reboot proberen....

Reboot heeft niets uitgemaakt

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 92346 op 09-03-2004 08:53 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Anoniem: 92346 schreef op 09 maart 2004 @ 08:39:
Goedemorgen beste mensen, ik ben hier nu een hetnet mail account in Internet Explorer aan het neerzetten,
Moet dat niet Outlook zijn??

Via welke verbinding connect je naar het internet?? Bij veel ISP's kan je alleen hun pop server gebruiken als je ook via hun netwerk connected bent.

Wat ook nog wel eens wil helpen is "verificatie voor uitgaande mailserver aanzetten".

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, Outlook Express dus :)

Dat vinkje had ik al geprobeerd, maakte geen verschil, maar inderdaad, ik maak verbinding via ADSL

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 92346 op 09-03-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Anoniem: 92346 schreef op 09 maart 2004 @ 10:02:
Ja, Outlook Express dus :)

Dat vinkje had ik al geprobeerd, maakte geen verschil, maar inderdaad, ik maak verbinding via ADSL
En als je dat vinkje aanzet, zet je daar dan ook een username/password combo neer? (gewoon hetzelfde als voor je incoming)??

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

jeroen1001 schreef op 09 maart 2004 @ 10:24:
[...]

En als je dat vinkje aanzet, zet je daar dan ook een username/password combo neer? (gewoon hetzelfde als voor je incoming)??
Dat helpt niet: de servers van HetNet trekken het niet als je SMTP-authenticatie probeert.

Verrek, lees nu de hele foutmelding pas :)
het adres waar het op misgaat is dus prepared4war@hotmail.com. Is dat een adres van jou (als afzender), of van de geadresseerde? Als het goed is, is het de geadresseerde.
Check in dat geval je afzender-adres eens (eerste blad van de accountinstellingen): is dat je hetnet-adres (zo nee: vul dat eens in)? En is het antwoord-adres leeg (zo nee: leegmaken).
Als dat niks oplevert, zou ik je toch aanraden nog eens te dubbelchecken of je wel via hetnet verbonden bent! De server weigert je mailtje omdat 'ie van een vreemd domein lijkt te komen. Dat kan aan het adres liggen, of aan je IP... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip reptile ! en ja, ik heb ff een testmailtje naar mijn hotmailadres proberen te sturen, zal de rest zometeen even nalopen ( is een andere computer ) en laat het zsm weten, bedankt ! :>

edit : ik maak inderdaad verbinding via XS4ALL adsl...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 92346 op 09-03-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Anoniem: 92346 schreef op 09 maart 2004 @ 12:17:

edit : ik maak inderdaad verbinding via XS4ALL adsl...
Dan mag je de SMTP-server gaan vervangen door die van Xs4All en dan werkt het als een trein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het antwoordadres geprobeerd in te vullen, maakt geen verschil, outgoing mail maakt nu gebruik van smtp.xs4all.nl

Mail versturen lukt, mail binnenhalen geeft ie nog steeds een error.

-edit- van de helpdesk van hetnet word ik ook niet veel wijzer

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 92346 op 12-03-2004 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist gebeld met XS4ALL en HetNet, XS4ALL meent niets voor ons te kunnen doen, en HetNet vind dat alles goed geconfigureerd is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

De fout die je krijgt bij het ophalen van de email is nog steeds 0x...0e? Probeer eens een HetNet-verbinding te maken (dial-up) en kijk dan eens of 'ie het wel doet.
Ik gok echter dat het probleem in Norton zou kunnen zitten. Al eens geprobeerd wat er gebeurt als je Norton er (tijdelijk) helemaal afgooit (dus uninstall + reboot)? Als dat werkt en je 'm daarna weer installeert, zou het moeten blijven werken.
Helaas gaan helpdesks je hier niet mee helpen, gezien de combo van een Xs4All verbinding en een HetNet POP-account. Lukt het ophalen van je Xs4All email trouwens wel?

Pagina: 1