Toon posts:

lvd scsi hd's niet altijd op max. snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na mijn probleem met de convertors op mijn lvd scsi hd's opgelost te hebben, heb ik nu weer iets raars.
Af en toe als ik een reboot heb gedaan, geeft mijn scsi kaart (adaptec 39160) tijdens het opstarten weer dat mijn 2 hd's maar op 40 mb/s gaan, terwijl de een op 160 en de ander op 80 moet lopen. Rarara hoe kan dit? Als ik dan m'n pc uit zet en even later weer aan, zijn de waarden vaak weer goed.

Alvast bedankt en groeten,
Maurice

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik had laats hetzelfde met een 39160, hij ging 1 hd op 80 syncen, maar dat kwam door een USB 2 pci kaartje met VIA chipset. Heb ik vervangen door 1tje met een NEC chipset, en nu is alles weer ok. via crap!

Maar weet je zeker dat je kabels, converters en terminators goed zijn? Heb je al een beetje gespeeld met ze aan verschillende kanalen hangen? Dus elk aan 1 bijvoorbeeld?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, de kabels, convertors en terminators zijn wel goed hoor; Ik zal es kijken wat ie doet als ik 1 hd aansluit.

Ik heb usb 2.0 op het moederbord, weet alleen niet welke chipset; mijn mobo is een asus P4C800 deluxe. Zou dit dan ook de oorzaak kunnen zijn net als bij jouw usb kaart? Zal dan ook es de usb disabelen in de bios en ff kijken wat ie dan doet.
Ik zal mijn bevindingen dan morgen wel ff plaatsen.

Groeten,
Maurice

• maratropa
  • Niet online
ik denk dat dat usb verhaal meer iets typisch aan mijn pc is, maar je kunt het altijd proberen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de kabel op het andere channel {A} aangesloten en nu werkt ie goed; paar keer gereboot en snelheid blijft op max. Wel raar want volgens de handleiding wordt aangeraden om mijn lvd hd's op het andere channel {B} aan te sluiten voor de max. performance. Maar goed....het werkt nu...ik ben weer tevreden ;)

Bedankt en de groeten,
Maurice

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 08:34 ]

• maratropa
  • Niet online
hmm het zou op allebij moeten werken, ik heb 3 hd's op channel A en 3 op channel B, allemaal op 160. Heb je de laatste bios van de kaart? (maar als het nu werkt laat maar zitten)

Leuk kaartje, als je 4 hd's verspreid over 2 kanalen en in raid 0 zet haal je zo 200+ mb sequentieel.

specs

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
gladiool schreef op 10 maart 2004 @ 09:07:

Leuk kaartje, als je 4 hd's verspreid over 2 kanalen en in raid 0 zet haal je zo 200+ mb sequentieel.
Mits je een mobo hebt met 64bit PCI sloten.
Pagina: 1