Toon posts:

Raar probleem met Redhat 6.0 install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig linux redhat 6.0 op een celeron 333mhz te instaleren.
de harddisk is een Seagate 4GB. standaard muis en standaard muis.
Wanneer ik opstart met de bootdisk dan gaat alles ok, eerst kom ik bij een scherm waar ie zegt dat ik redhat 2.0 ofzo wil upgraden... maarja, klopt dus niet. maar bovenaan staat , WELCOME TO REDHAT 6.1 !.
later start ie veder op en dan kom ik bij het punt waar ik me keyboard soort moet selecteren (US). en dan vraagt ie welke taal, en daarna komt het stukje waar ie vraagt waar ie vandaan moet instaleren, dus ik geef aan CD-ROM. maar dan geeft ie errors aan dat ie de cd-rom niet kan vinden (de cd, niet de drive).

kan iemand me helpen ?
wat doe ik hier fout?

Verwijderd

Topicstarter
laat maar. nutteloze gasten hier

Verwijderd

Wat voor cd-rom, ide? En wat voor error precies? Kun je die cd wel onder windows lezen?

<edit>
Laat maar, nutteloze vragenstellers ook. Geduld is een schone zaak...
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
ja. ide. standaard cdrom driveje
en de "error" is | Icould not find a red hat linux cdrom in any of your cdrom drives.
please insert the red hat cd and press "ok" to retry |

Verwijderd

Weet je zeker dat het cdtje niet stuk is? Gewoon ff in een windows machine doen en kijken of je hem kunt browsen?

Verwijderd

Topicstarter
net gedaan. werkt gewoon. tkan eraan liggen dat de cd 6.0 is en de bootdisk voor 6.1.
ehm.. kan iemand mij hier dan een lnik posten waar ik de bootdisk voor 6.0 kandownloaden ?
bootdisk.com heeft em niet en redhat.com is een doolhof.

Verwijderd

Op de cd staat een directory /images met daarin de file boot.img.

Dit is een image file voor een install disk. Deze file schrijf je mbv. rawite.exe (in de /dosutils directory) naar een floppy.

Verwijderd

Topicstarter
daar was k een week gelden mee bezig. toen kreeg ik te zien: " rawrite is not a valid win322 application"

Verwijderd

Tja, dan is die cd dus waarschijnlijk wel stuk...

Als je gewoon de README op die cd opent met windows notepad, zie je dan tekst, of een leeg bestand? (Zo ja, dan is die cd gewoon verkeerd gebrand.)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alles bekijken wat ik wil kwa tekst. en ik heb die cd gekocht nog wel. in de Wespenkorf

en als die cd dus werkelijk kaput is dan krijgen ze em vliegend terug :(

Verwijderd

Als het een originele RedHat cd is kun je ook vanaf die cd booten. Gewoon ff in de bios de bootvolgorde instellen zodat hij eerst van cdrom probeert te booten. (Ik hoop voor je dat je bios dat ondersteunt.)

Verwijderd

Topicstarter
/me huilt
deze bios is zo gaar en oud, ik kan niet van cd-rom booten :) dat was me eerste stap al vorige week

Verwijderd

/me is een beetje uitgekakt nu...
Een beetje moeilijk om dit remote op te lossen.

Ik denk sowieso dat je cdrom problemen heeft, rawrite.exe is toch echt een geldige dos applicatie.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op vrijdag 15 december 2000 16:07 schreef redmatch3 het volgende:
daar was k een week gelden mee bezig. toen kreeg ik te zien: " rawrite is not a valid win322 application"
Je gaat me toch niet vertellen dat je dat rawrite in windows hebt gedaan he.. |:(
Gewoon helemaal uit windows naar msdos toe, en dat dat rawrite gebeuren uitvoeren.
Of hebbie soms win2k... dan wordt het wat lastiger :)
Oud bootdiskje van win98 kan dan uitkomst bieden.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
rawrite draait echt wel onder win'98.. bij mij dan :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

en onder win2K met de command prompt, en een mobo van een celly moet gewoon van CD kunnen booten, dat konden P133's al, je moet nog maar eens goed kijken in je bios.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1