Ok dan... Na veel worstelen om een stand-alone netwerprinter aan de gang te krijgen onder W98 heb ik dan toch maar een printerserver ertussen gezet die WinXp draait... Maar.... Hoe kan ik nou een wachtwoord op die printer zetten die ik nu dus gedeeld heb zodat alleen ik dat ding kan bereiken, en niet mijn gretige huisgenoten...??
Dan rijst de vraag: Om wat voor een merk en type printer gaat het?
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
oh..dat is de HP 5m! ja..tuurlijk, moet je even in het display gaan en op dat groene knopje drukken... dude, ben je mal ofzo? welk type? wat heb je zelf zoal geprobeerd... mo info 
Tatsu:
lol-
Tatsu:
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 02:37 ]
Ok ok... Het geval is als volgt... (thanks for replying anyway
)
Ik draai win98 (iets anders wil mijn pc niet) die printer zit direct op een hub ikzelf ook. Nu lukt het niet op die printer aantesturen vanuit win98 dus heb ik er een soort van priunter server bijgeplaats, die zit dus ook op die hub... Die Printerserver draait Xp en heeft die printer gedeeld. En vanaf mijn Win98 bak kan ik nu dus als het ware via die Xp bak die printer aansturen.... Snap ie hem nog?
Maar... Nu wil ik dus dat niet al mijn huisgenoten via die gedeelde printer kunnen printen... (Hij staat nu dus gewoon gedeeld in het netwerk) Onder 98 kan je mappen delen en die beveiligen met een wachtwoord... Kan dat onder xp ook? En met printers? De printer is een Tektronix phaser 350
Ik draai win98 (iets anders wil mijn pc niet) die printer zit direct op een hub ikzelf ook. Nu lukt het niet op die printer aantesturen vanuit win98 dus heb ik er een soort van priunter server bijgeplaats, die zit dus ook op die hub... Die Printerserver draait Xp en heeft die printer gedeeld. En vanaf mijn Win98 bak kan ik nu dus als het ware via die Xp bak die printer aansturen.... Snap ie hem nog?
Maar... Nu wil ik dus dat niet al mijn huisgenoten via die gedeelde printer kunnen printen... (Hij staat nu dus gewoon gedeeld in het netwerk) Onder 98 kan je mappen delen en die beveiligen met een wachtwoord... Kan dat onder xp ook? En met printers? De printer is een Tektronix phaser 350
wil niet echt makkelijk zonder users/passwords te werken
Wat je wel kunt doen is een "hidden share" maken, dus je deelt je printer als "printer$
nu kunnen hun de printer niet zien, en jij ook niet maar je kunt er wel naar connecten.
een beetje een houtjetouwtje oplossing in een houwtjetouwtje omgeving
Wat je wel kunt doen is een "hidden share" maken, dus je deelt je printer als "printer$
nu kunnen hun de printer niet zien, en jij ook niet maar je kunt er wel naar connecten.
een beetje een houtjetouwtje oplossing in een houwtjetouwtje omgeving
Onzin, onder XP kun je gewoon opgeven welke users wat voor rechten op die gesharde printer hebben.
Gewoon de printer sharen, en dan tabblad security bij de properties van die printer (op de XP bak dus).
Gewoon de printer sharen, en dan tabblad security bij de properties van die printer (op de XP bak dus).
dat kan wel (zeg ik ook in mijn post), maar da's wel omslachtig, dan moet je users + passwords gebruiken tijdens inloggen.Koffie schreef op 09 maart 2004 @ 11:22:
Onzin, onder XP kun je gewoon opgeven welke users wat voor rechten op die gesharde printer hebben.
De vraag is of TS dit wil
Die Phaser heeft als ik me niet vergis gewoon een ingebouwde printserver. Daar moet zoiets in te stellen zijn lijkt me. Kijk anders in de doc's van de fabrikant.
Overigens: hoe ben je aan dat ding gekomen? Da's toch een wax-color printer?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja duhGrolsch schreef op 09 maart 2004 @ 11:24:
[...]
dat kan wel (zeg ik ook in mijn post), maar da's wel omslachtig, dan moet je users + passwords gebruiken tijdens inloggen.
De vraag is of TS dit wil
Hoe wil je anders een printer beveiligen zodat maar 1 bepaald persoon ermee kan printen
Of lokaal aansluiten met parallel, of 2e netwerkkaart met apart subnet, kan ook nogKoffie schreef op 09 maart 2004 @ 12:17:
[...]
Ja duh
Hoe wil je anders een printer beveiligen zodat maar 1 bepaald persoon ermee kan printenJuist, user/pass auth.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ga het proberen! Bedankt alvast!
Tja... Van een vriend die hem weer heeft meegekregen van zijn bedrijf die nieuwe printers hadden gekocht... Inderdaad een wax printer.. Bizar leuk ding en ik heb er een hele doos met wax bij dus kan nog ff printen...The_Eagle schreef op 09 maart 2004 @ 11:37:
Op win98 kun je ook een LPR Spooler installeren, dan kan alleen jij er naar printen. Actis LPR (google) www.utexas.edu/academic/otl/software/lpr
Nothing is a problem once you've debugged the code
Pagina: 1