Toon posts:

Hoe mono forceren bij middelspeaker (audigy)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 vragen:

Ik heb nu een audigy 5.1 geluidskaart, een logitech z-560 4.1 set en een creative 2.1 set.
De bedoeling is dat de creative als middenspeaker gaat dienen.

vraag 1: Er komt uit de creative set alleen links geluid, wat ook wel logisch is, aangezien er word aangenomen dat er maar 1 centerspeaker is. Nou lijkt het me wat beter geluid geven als er links en rechts midden geluid gaat komen. Bij een andere soundcard zag ik een leuke optie om een mono kanaal te forceren, dus bijde kanten zelfde geluid, maar dat kan ik in de creative instellingen niet vinden. Is het mogelijk bij een audigy?

vraag 2: bij een 5.1 set is normaal de derde aansluiting een gedeelde sub/midden. Dus mijn audigy denkt dat hij de bassen naar de creative set moet sturen, maar dat wil ik natuurlijk niet, ik wil bassen uit mijn logitech set! Zal ik een stuk Bas missen als ik de bas op de logitech (front/rear) gewoon open draai en de creative (midden/sub) uitzet. Is hier ook wat op te verzinnen?

Mzzl.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien zelf maar eens wat verloopstekkertjes maken zodat je het juiste signaal op de juiste speakerset kan aansluiten? :)

Senile! Senile Oekaki