Om te beginnen weet ik niet of dit in dit sub-forum hoort, maar omdat de problemen alleen bij spellen voorkomen, leek dit me het beste.
Ik heb de laatste tijd een aantal nieuwe dingen in mijn systeem gezet, en heb eigenlijk alleen maar meer problemen dan winst gekregen.
Er zijn bijgekomen:
AMD Athlon XP3200+
2x512 PC3200 Twinmos geheugen (dual channel)
2x80GB Hitachi Deskstar IDE (raid-0)
Powercolor Radeon 9600XT
Alles loopt (naar mijn mening) prima, tot het moment komt dat ik een spel ga spelen. Bij ongeveer alle spellen die ik speel, crasht het systeem.
Soorten crashes:
Crash naar desktop (zonder enige verdere melding)
BSOD (zonder tekst erin, alleen blauw, waarna reboot volgt en in windows melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout)
(1x) VPU recover melding van ATI
Spellen hoofdzakelijk:
BF1942 (incl mods : EOD, Desert combat, Secret weapons WWII, Road to rome)
C&C Generals
UT2k3 heb ik nog niet getest of die ook crasht.
wat ik al geprobeerd/test heb:
Geheugen:
memtest86 - 0 errors
MS Memory tester - 0 errors
VGA:
Catalyst 3.10
Catalyst 4.20
Omega 2.5.22 (4.20mod)
CPU:
CPU burn gedraaid - 0 errors
Ik heb na het plaatsen van de 2x80gb en de radeon 9600xt windows (XP home, SP1) schoon geinstalleerd.
Specs:
Gigabyte GA7N400 Pro 2 mobo (BIOS F5)
Athlon XP3200+ Boxed
2x512 pc3200 Twinmos dual channel
Maxtor 80Gb 8Mb 7200rpm (primairy master)
2x80GB Hitachi 2Mb 7200rpm (ITE8212 Onboard RAID-0)
Powercolor 9600XT 128Mb DDR (AGP8X)
Samsung 16x48 DVD speler (Secondary Master)
NEC 1300A dvdrw (Secondary Slave)
Apacer USB2.0 6-1 internal card reader
Q-TEC 550W Dual fan-gold PSU
1 extra casefan
hoofdzakelijk software:
WinXP home, sp1 + alle updates van WinUpdate
DirectX 9.0b
Norton Internet Security 2004
Teamspeak 2
MSN 6.1
Software uitgeschakeld:
Norton firewall en AV uitgeschakeld
MSN uit
= geen verbetering
VGA instellingen:
AGP van 8 naar 4x = geen resultaat
Fastwrite uit = geen resultaat
Vagp +0,1V = geen resultaat
Om heel eerlijk te zijn weet ik het nu dus absoluut niet meer, en ik heb tientallen topics gelezen hierover, en nergens een goede oplossing kunnen vinden.
Hieronder nog 2 screenshots waarvan 1 van MBM en 1 van een crash melding in eventviewer. De screenshot van MBM baart mij wel enige zorgen omdat mijn +5 lijn wel heel erg laag is, terwijl mijn voeding ruim voldoende zou moeten zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik word hier helaas radeloos van, is niet leuk als je online aan het gamen bent, en hij klapt er constant uit.

nog een notitie erbij:
De foutmelding zoals die hier in eventviewer staat, verschilt extreem, elke keer krijg ik een andere melding (vaak ook 10000c5) en over geen enkele melding kan ik ook maar iets nuttigs vinden, zowel als op T.net, google en MS KB
vandaar dat ik het ook niet meer weet nu, en bij alle tests is altijd alles goed
En dan nog bij 3Dmark 01 en 03 werkt het wel goed (ondanks dat mijn score aan de lage kant waren, maar dat is weer een ander verhaal)
Onder windows zelf absoluut geen problemen
Ik heb de laatste tijd een aantal nieuwe dingen in mijn systeem gezet, en heb eigenlijk alleen maar meer problemen dan winst gekregen.
Er zijn bijgekomen:
AMD Athlon XP3200+
2x512 PC3200 Twinmos geheugen (dual channel)
2x80GB Hitachi Deskstar IDE (raid-0)
Powercolor Radeon 9600XT
Alles loopt (naar mijn mening) prima, tot het moment komt dat ik een spel ga spelen. Bij ongeveer alle spellen die ik speel, crasht het systeem.
Soorten crashes:
Crash naar desktop (zonder enige verdere melding)
BSOD (zonder tekst erin, alleen blauw, waarna reboot volgt en in windows melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout)
(1x) VPU recover melding van ATI
Spellen hoofdzakelijk:
BF1942 (incl mods : EOD, Desert combat, Secret weapons WWII, Road to rome)
C&C Generals
UT2k3 heb ik nog niet getest of die ook crasht.
wat ik al geprobeerd/test heb:
Geheugen:
memtest86 - 0 errors
MS Memory tester - 0 errors
VGA:
Catalyst 3.10
Catalyst 4.20
Omega 2.5.22 (4.20mod)
CPU:
CPU burn gedraaid - 0 errors
Ik heb na het plaatsen van de 2x80gb en de radeon 9600xt windows (XP home, SP1) schoon geinstalleerd.
Specs:
Gigabyte GA7N400 Pro 2 mobo (BIOS F5)
Athlon XP3200+ Boxed
2x512 pc3200 Twinmos dual channel
Maxtor 80Gb 8Mb 7200rpm (primairy master)
2x80GB Hitachi 2Mb 7200rpm (ITE8212 Onboard RAID-0)
Powercolor 9600XT 128Mb DDR (AGP8X)
Samsung 16x48 DVD speler (Secondary Master)
NEC 1300A dvdrw (Secondary Slave)
Apacer USB2.0 6-1 internal card reader
Q-TEC 550W Dual fan-gold PSU
1 extra casefan
hoofdzakelijk software:
WinXP home, sp1 + alle updates van WinUpdate
DirectX 9.0b
Norton Internet Security 2004
Teamspeak 2
MSN 6.1
Software uitgeschakeld:
Norton firewall en AV uitgeschakeld
MSN uit
= geen verbetering
VGA instellingen:
AGP van 8 naar 4x = geen resultaat
Fastwrite uit = geen resultaat
Vagp +0,1V = geen resultaat
Om heel eerlijk te zijn weet ik het nu dus absoluut niet meer, en ik heb tientallen topics gelezen hierover, en nergens een goede oplossing kunnen vinden.
Hieronder nog 2 screenshots waarvan 1 van MBM en 1 van een crash melding in eventviewer. De screenshot van MBM baart mij wel enige zorgen omdat mijn +5 lijn wel heel erg laag is, terwijl mijn voeding ruim voldoende zou moeten zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik word hier helaas radeloos van, is niet leuk als je online aan het gamen bent, en hij klapt er constant uit.

nog een notitie erbij:
De foutmelding zoals die hier in eventviewer staat, verschilt extreem, elke keer krijg ik een andere melding (vaak ook 10000c5) en over geen enkele melding kan ik ook maar iets nuttigs vinden, zowel als op T.net, google en MS KB
vandaar dat ik het ook niet meer weet nu, en bij alle tests is altijd alles goed
En dan nog bij 3Dmark 01 en 03 werkt het wel goed (ondanks dat mijn score aan de lage kant waren, maar dat is weer een ander verhaal)
Onder windows zelf absoluut geen problemen
[ Voor 15% gewijzigd door DoingK op 09-03-2004 01:12 ]