SoftwareBackup maken op DVD

Pagina: 1
Acties:

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik ben bezig om al mijn belangrijke software cd's (Windows XP, Office,Norton etc...) op 1 DVD te planten, nu is dit op zich geen probleem, maar wat ik graag zou willen is dat ik Windows XP in de root van mijn DVD zet en deze dan kan gebruiken om mijn pc opnieuw te installeren (Dus dat hij windows setup boot) en daarna met de rest van de software op de dvd kan afmaken.
Maar helaas als ik alles op 1 DVD brand herkent hij de dvd niet als ik deze opstart en boot setup dus niet. nu ben ik hier een noob in maar is dit alsnog mogelijk door alles op een andere manier te branden of kan dit gewoonweg niet?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik weet het ook niet precies, en als ik wat weet dan is het op CD, maar ik doe een poging...

Heb je wel de boot image in de root staan? :) JE vind op google of hier wel een handleidinkje hoe dat moet. Als je dan dus een bootable stukje hebt met de windows zooi dan kun je lijkt mij gewoon de rest van de software in een handig submapje toevoegen...
Toch?

• DeMuts
ik denk dat het Boot probleem zit in het feit dat als je pc opstart hij de dvd gewoonweg niet herkent en dus ook niet de boot software die er eventueel op zou staan, misschien moet ik het eens met een opstartdiskette met DVD driver erop proberen. ik blijf proberen maar als iemand iets meer weet hierover dan hoor ik het graag

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

DVD of CD boot dat maakt toch niks uit?
Zoek maar eens op boot dvd hier op got. is vast wel iets te vidnen

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 16:01
Je moet de bootimage die op de originele XP cdrom staat ook op de DVD copieren.
Deze kun je copieren met isobuster.
Daarna de files van de XP cd op dezelfde manier op de dvd zetten.
Vervolgens b.v. met nero een bootable dvd maken met die image als bootimage.

• DeMuts
bedankt voor de tip ga het vanavond proberen!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

NoTimeRemains

I know

we hebben een unattended install gemaakt (win xp pro / sp1a / hotfixes / o.2k3 / reghacks / allerlei apps (nero, powerdvd, etc)) en deze op een DVD gebrandt ...

kijk naar www.msfn.org voor meer info

This is the Way.

Pagina: 1