Hi all,
Mucho problemo!
Ik heb een mdk9.2 machine (op een oude p166mx, maar dat boeit niet). Omdat mijn mobo (asus tx97e) geen HD's groter dan 33 GB ondersteunt ben ik overgegaan tot de aanschaf van een controller.
De keus is gevallen op een Promise SATA 150 TX2Plus. Uiteraard ingeplugged in een pci-sleuf. HD's eropaan sluiten (2x op de paralelle port). Compu aanzwengelen, en ik zie even iets door het beeld flitsen dan aangeeft dat de controller aangaat (gaat tesnel om extaxt te lezen wat er staat)..
Anyway, linux boot verder en start braaf op. Maar helaas, ik zie de HD's niet verschijnen. Daar begint het dus.
less /proc/pci zegt o.a.
lspcidrake geeft:
Twee keer een redelijk aanwijzing dat de kaart wel degelijk "gezien" wordt dus.
Nu ben ik uiteraard wat opzoek gegaan oa op de site van Promise, maar de driver daar werkt niet. Op GoT is ook welwat te vinden, maar niet duidelijk (genoeg voor mij). Ik zie een aantal mensen die hun kernel opnieuw hebben gecompileerd (ik heb een standaard mdk92 kernel: kernel-2.4.22.10mdk-1-1mdk), maar meestal hadden die een oudere kernel.
Nu heb ik nog nooit met een kernel geprutst, dus daar ben ik wat huiverig voor. Is dit echt nodig? Zijn er alternatieve mogelijkheden?
Tnx...
Mucho problemo!
Ik heb een mdk9.2 machine (op een oude p166mx, maar dat boeit niet). Omdat mijn mobo (asus tx97e) geen HD's groter dan 33 GB ondersteunt ben ik overgegaan tot de aanschaf van een controller.
De keus is gevallen op een Promise SATA 150 TX2Plus. Uiteraard ingeplugged in een pci-sleuf. HD's eropaan sluiten (2x op de paralelle port). Compu aanzwengelen, en ik zie even iets door het beeld flitsen dan aangeeft dat de controller aangaat (gaat tesnel om extaxt te lezen wat er staat)..
Anyway, linux boot verder en start braaf op. Maar helaas, ik zie de HD's niet verschijnen. Daar begint het dus.
less /proc/pci zegt o.a.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Bus 0, device 12, function 0:
Unknown mass storage controller: PCI device 105a:3375 (Promise Technology, Inc.) (rev 2).
IRQ 11.
Master Capable. Latency=96. Min Gnt=4.Max Lat=18.
I/O at 0xb800 [0xb83f].
I/O at 0xb400 [0xb40f].
I/O at 0xb000 [0xb07f].
Non-prefetchable 32 bit memory at 0xdf800000 [0xdf800fff]. |
lspcidrake geeft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| unknown : Intel Corporation|430TX - 82439TX MTXC [BRIDGE_HOST] unknown : Intel Corporation|82371AB PIIX4 ISA [BRIDGE_ISA] unknown : Intel Corporation|82371AB PIIX4 IDE [STORAGE_IDE] usb-uhci : Intel Corporation|82371AB PIIX4 USB [SERIAL_USB] sonypi : Intel Corporation|82371AB PIIX4 ACPI - Bus Master IDE Controller [BRIDGE_OTHER] 8139too : Realtek|RTL-8139 [NETWORK_ETHERNET] 8139too : Realtek|RTL-8139 [NETWORK_ETHERNET] Card:S3 ViRGE (generic): S3 Inc.|ViRGE/DX or /GX [DISPLAY_VGA] pdc-ultra : Promise Technology|PDC20375 FastTrak SATA150 TX2plus Controller [STORAGE_OTHER] unknown : Unknown|USB UHCI Root Hub [Hub|Root Hub] |
Twee keer een redelijk aanwijzing dat de kaart wel degelijk "gezien" wordt dus.
Nu ben ik uiteraard wat opzoek gegaan oa op de site van Promise, maar de driver daar werkt niet. Op GoT is ook welwat te vinden, maar niet duidelijk (genoeg voor mij). Ik zie een aantal mensen die hun kernel opnieuw hebben gecompileerd (ik heb een standaard mdk92 kernel: kernel-2.4.22.10mdk-1-1mdk), maar meestal hadden die een oudere kernel.
Nu heb ik nog nooit met een kernel geprutst, dus daar ben ik wat huiverig voor. Is dit echt nodig? Zijn er alternatieve mogelijkheden?
Tnx...