Toon posts:

harde schijf onleesbaar na formatteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een oud systeem van iemand "upgraden" van win 95 naar 98 vanwege de installatie van een ethernet kaartje ivm adsl.
Nu dacht ik dat ik dan maar beter meteen even kon formatteren en vanaf een lege schijf installeren. Formatteren is gelukt, alleen als ik nu opstart vanaf flop geeft ie een foutmelding ("ongeldige systeemdiskette", terwijl ik deze flop ook heb gebruikt om te formatteren). Ook als ik opstart vanaf cdrom geeft ie een foutmelding dat ie een aantal bestanden niet kan lezen waarnaar wordt verwezen in command.com (hij zegt dan iets van: "geef de locatie op van command.com") Ik kreeg ook nog ergens anders in een flits een foutmelding over dat ie de harde schijf niet kan benaderen...dat lijkt me ook wel een logische verklaring voor alles, maar ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ook een Me cdrom hielp niet.
Met Fdisk heb ik al een keer opnieuw de schijf gepartitioneerd, maar dat zorgde ook niet voor de oplossing...
Ik heb al gezocht hier op GoT, maar kan na meer dan een uur nog steeds geen post vinden die hetzelfde probleem omschrijft als ik nu heb...:(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 19:01

momania

iPhone 30! Bam!

Ik denk eerder dat ergens een of meerdere hardware defectjes zijn.
Vandaar Windows Operated Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

Heb je al dingen kunnen uitsluiten?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Was ik nog vergeten te vertellen: het is een Highscreen systeem van Vobis. Misschien dat dat iets uitmaakt?

Ik snap eigenlijk niet waarom er opeens hardware defectjes zouden moeten zijn...alles werkte nog voor het formatteren van de schijf en ik heb de kast niet opengeschroefd...

• Laatst online: 01-02-2025
probeer eens te fdisken om te kijken of ie de schijf kan vinden/benaderen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon ff een nieuwe bootdiskette maken of downloaden. En dan eens proberen, lijkt me gewoon iets kleins waar je nu ff overheen kijkt.
("ongeldige systeemdiskette", terwijl ik deze flop ook heb gebruikt om te formatteren).
Kan wel zijn dat je ermee geformatteert hebt, het is géén goede bootflop.

Cdrom melding: Geen goede bootable cd-rom, hij kan de command.com niet vinden.

Vage hdd melding: kunnen we niks mee als we niet de exacte melding weten.

Gewoon ff een Goede bootflop downloaden en maken, en dan weer proberen, tien tegen 1 dat het gewoon werkt.

[ Voor 63% gewijzigd door KillerAce_NL op 09-03-2004 10:09 ]

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57
Was het soms een systeem met zo'n recoverpartitietje, die je door je format nu hebt weggeveegd?

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

Verwijderd

Topicstarter
geregistreerd schreef op 09 maart 2004 @ 09:50:
probeer eens te fdisken om te kijken of ie de schijf kan vinden/benaderen
Dat heb ik dus al gedaan en toen kon ik hem gewoon opnieuw partitioneren.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 17:28
Ik vraag me af hoe je hebt kunnen fdisken als je niet op het systeem geraakt? Misschien is er iets mis met uw systeemdiskette of zo, kijk misschien ook ff in de bios om te kijken of de boot sequence nog juist staat. Op http://www.bootdisk.com kan je systeemdisketjes downloaden als je het nodig zou hebben.

En als via fdisk een partitie verwijdert en terug aanmaakt, vergeet dan niet om die actief te zetten, anders kan je niet booten vanaf je hd.

Verwijderd

Topicstarter
PeterKeller schreef op 09 maart 2004 @ 10:06:
Was het soms een systeem met zo'n recoverpartitietje, die je door je format nu hebt weggeveegd?
Daar heb ik dus ook al aan gedacht, maar wat zou het probleem zijn als je alles wist en dan vanaf een hele lege schijf opnieuw gaat beginnen?

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Hmm, lijkt m'n oude PC wel... Maar goed, ff ontopic. Die CD spelertjes van Vobis kunnen niet booten van CD. Heb ik van alle kanten geprobeerd, maar niet gelukt. Misschien met een nieuwe BIOS, kan ff een keer kijken.
En is de bootflop wel bootflop? Zeker dat je niet van de HDD hebt gestart bij het formateren?
Is misschien wat simpel, maar je moet alle mogelijkheden uitsluiten.
Net als de "Boot from .." optie in de BIOS? Staat ook goed?

Oh, er zit origineel geen Recovery Partitie op, alles origineel op CD (Win95/StarOffice etc)....

[ Voor 13% gewijzigd door XtremeNova op 09-03-2004 10:50 ]

I like it red, with 150 bhp..

Verwijderd

Zou moeten kunnen, download die bootdisk ff start daarmee op en probeer win98 te instelleren. Als het dan nog niet lukt moet je hier goed beschrijven wat je hebt gedaan en wat er fout ging. Zo komen we niet verder.

Verwijderd

Ik vermoed dat het aan de versie van DOS ligt waarmee je i.e.i. hebt geformateerd.
Raad ook aan je bootseqeunce aan te passen in je BIOS.
(BIOS flashen is ook een optie......)
Pagina: 1