[Sharing] Mensen die C open zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 13:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dagelijks kom ik op notabene een informatica opleiding mensen tegen op het netwerk die doodleuk hun C schijf compleet open hebben gezet voor het gehele netwerk. Nou is daar natuurlijk een heleboel grappigs mee te doen, maar sabotage is niet echt de bedoeling. Niet alleen kost hen dat waarschijnlijk kostbare gegevens, zo leuk is het nou ook weer niet.

Toch wil ik wel iets achterlaten waaruit duidelijk wordt dat ze die schijf open hebben staan en dat ze dat toch maar beter niet kunnen doen. Ik ben dan niet kwaadaardig (althans, zo zie ik mezelf niet), maar anderen misschien wel.

Ik ben dus op zoek naar een manier om aan de ene kant toch een schrikreactie te bewerkstelligen (zodat ze die share direkt uitzetten), en aan de andere kant geen schade toe te brengen aan systeem of data.

Iemand suggesties? Of roep ik nou hele enge dingen?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net send? Krijgen ze met Windows 2000 en XP een heel leuk berichtje op een hun pc. Daarnaast een mooie "Print JE BENT GEHACKED" verhaal in hun autoexec.bat te zetten helpt ook nog welles :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

welk recht heb jij te pogen die mensen op te voeden naar jouw inzichten? computervredebreuk. Ze leren het vanzelf op de harde manier, en tot dan is het gemakkelijk om bestanden te lezen/schrijven/delen.

laat ze. bedank ze voor de spullen die je bij ze vandaan haalt :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Net send, of vriendelijk een TXT op de desktop, in de mydocuments en in de root van C: (alledrie tegelijk dus) zetten. Op die locaties zien mensen het wel, en lezen ze hem hopelijk ook. Verder kan je het altijd even aan systeembeheer melden lijkt me, dan kunnen die er wellicht iets mee, al weet ik niet in hoeverre dat mogelijk is :)
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:47:
welk recht heb jij te pogen die mensen op te voeden naar jouw inzichten? computervredebreuk. Ze leren het vanzelf op de harde manier, en tot dan is het gemakkelijk om bestanden te lezen/schrijven/delen.

laat ze. bedank ze voor de spullen die je bij ze vandaan haalt :)
als je dat op een sociale manier kan voorkomen, vind ik dat je dat vooral moet doen hoor :)

[ Voor 42% gewijzigd door G33rt op 08-03-2004 22:49 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De achtergrond veranderen :) met een leuke tekst. Beter gehacked door iemand met goede bedoelingen dan iemand met kwade bedoelingen

==
hoi

Verwijderd

Door deze vaak gemaakte fout heb ik toch leuke opdrachten binnegesleept toen ik nog op school zat. Was erg makkelijk als referentie! :9

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah alleen heb ik er niet echt trek in om dat soort schijven te gaan rondscharrelen. Voor goodies heb ik toch echt andere bronnen dan mensen hun gedeelte C schijf. De 'harde' manier laten leren is natuurlijk een optie, maar ik wil ze er zo graag op attent maken :)

Gewoon laten is wel de makkelijkste optie, maar ik zou 't zo zonde vinden als ze ineens alles kwijt raken door iemand die _wel_ lollig denkt te zijn... lijkt me ook niet tof als iets dergelijks mij zou overkomen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Wat loze snelkoppelingen in het start menu met de naam "je bent gehackt"
of loze links met een titel in de favorieten, helpt ook

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:52 ]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Okee dikke pret... dan krijgen ze 'Je bent gehacked' op het scherm.. en dan? Dan maar hopen dat ze zelf uitvinden dat dat komt omdat ze een share open hebben die daar niet hoort?

Verwijderd

ik zelf verander vaak de achtergrond of zet wat op het bureau blad, k vind hetniet echt lollig als iemand een format doet :S

Verwijderd

een lichtkrant screensaver met een leuke tekst met een password erop! :+

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nee precies, dat is mijn punt ook. Een format zal volgens mij niet eens kunnen, aangezien het OS nog in gebruik is en sommige bestanden gelocked zijn, maar het idee dat mensen bestanden kunnen verwijderen is gewoonweg eng :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, lullig maar ik ga je topic sluiten :o

Ze duidelijk maken dat ze wijd open staan is een hele goede, zou ik ook zeker doen want een week later is het een ander die met wat pech de machine gaat gebruiken om ook jou te spammen of bestoken met virussen. Dit kan je al bewerkstelligen door een mailtje te sturen naar of hun of de netwerkadmin. Bedenk dat er met een beetje pech een honingpotje tussen zit van de netwerkbeheerder, die goed pissig wordt en de bewijzen heeft dat jij op andermans machine zit te "zieken" ;)

Maar het lijkt me geen goed plan om hier nu op GoT te gaan brainstormen wat nu de leukste manier is om iemand te laten schrikken. Een tekstbestand in startup of een link naar [google=beveilig windows] werkt daar al goed genoeg voor :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.