Wie wil mijn A7V bios hot swappen

Pagina: 1
Acties:

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tja, bios update gedaan en helaas hij doet niets meer :(
Ik denk dat een hot-swap de enige mogelijkheid nog is.
Iemand die me hiermee wil helpen ?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Koop een nieuwe Asus A7V Bios rom,
Hebben ze bijwww.asuscom.de/shop !!!

BIOS A7V DM 30,16 EUR 15,42

ex verzendkosten

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Treb
  • Niet online
Maar die leveren niet buiten Duitsland staat er op de shop.

• Treb
  • Niet online
Niemand die me wil helpen ?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Heb je al geprobeerd om met een PCI video kaart te starten als je geluk heb is het einigste wat het nog doet het volgende Diskdrive en PCI video kaart er is dus een hele kleine kans voor je.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Het moet een ISA en geen PCI kaart zijn
2. Ik woon in limboland en heb connecties :) in duitsland, ik zal es kijken of ik er aan kan komen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Treb
  • Niet online
Helaas zitten er in deze pc geen ISA sloten meer.
Ik heb nog wel geprobeerd om op te starten vanaf floppy met AGP/PCI/geen videokaart, maar in alle gevallen doet tie niets op floppy.
Hij geeft nog geen beep op de luidspreker, dus ik denk dat tie echt overleden is :(

Bas:
Als jij kans ziet om zo'n bios op de kop te tikken, heel graag.
Stuur me anders effe een mailtje op Treb@freeler.nl alvast bedankt.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:58
naar de winkel gaan als er nog grantie op zit
die sturen hem op
asus doet meestal niet zo flauw
die fixen dat dan ff voor je

.

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 03:04

Sogree

..::te huur::..

Je kan het ook op een K7V doen, als de rom-chip maar van hetzelfde type is (2mbit). (ik heb ooit een K7V met een msi geflashed, en een K7V met een K7V) Met mijn A7V heb ik nog geen problemen gehad :)

Ikzelf wil het wel doen voor jou, heb het momenteel alleen heeeeel erg druk. afstudeerscriptie, moet 4 januari klaar zijn, ben pas op de helt ;(

Daarna alle tijd *D

• Treb
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 20:33 schreef Sogree het volgende:

Ikzelf wil het wel doen voor jou, heb het momenteel alleen heeeeel erg druk. afstudeerscriptie, moet 4 januari klaar zijn, ben pas op de helt ;(

Daarna alle tijd *D
Ik ga eerst effe quote bellen, kijken of ik daar een nieuwe bios vandaan kan krijgen...

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
je kunt ook een via een ander mobo die bios flashen...

loading...

Verwijderd

Een dooie BIOS kan je weer reanimeren door een gelijkwaardige BIOS chip te lenen uit een ander mobo. Prik deze op het bord, start op met een flop, trek nu de leen-BIOS eruit en prik je dood geflashte BIOS erin en run de BIOS update util van de fabrikant.
Is bij mij nog nooit mis gegaan B-)

Verwijderd

btw, een beetje winkel heeft dit in 10 minuten voormekaar als je het zelf niet aandurft.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
wat DOUBLE FUCK zegt is inderdaad mogelijk, alleen ik doe het anders om, je neemt het andere bord met goede bios en je start het ding oo... vorvolgens haal je je bios eraf,(wel tegelijk omhoog halen en niet een kant eerst!!) :( dan die dooie bios erop, en je flast het dan in princiepe met de verkeerde flash voor die andere! zo voorkom je dus dat het bord die dood was niet (goed) opstart doordat je nu een totaal andere bios erin propt dan zou moeten!!

ik heb zelf een ic voetje met hendeltje, die garandeert dat je alle pootjes tegelijk van het mb contackt verwijdert... koste een paar piek bij conrad :) zo verbuig je dus ook nix!
suc6 ermee

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Inderdaad psygho, zo kan het ook, in beide gevallen moet je even opletten dat je niets verwisseld. :)

• Treb
  • Niet online
Op zondag 17 december 2000 18:06 schreef psygho het volgende:
ik heb zelf een ic voetje met hendeltje, die garandeert dat je alle pootjes tegelijk van het mb contackt verwijdert... koste een paar piek bij conrad :) zo verbuig je dus ook nix!
suc6 ermee
He, dat is handig.
Probleem met hotswappen schijnt te zijn dat je nogal snel je bios verneukt door hem niet goed uit zijn voetje te kunnen krijgen.
Zo'n ding zou idd super zijn.
Heb jij zo een artikelnr van Conrad ?
Net op de site gekeken en ik kan em niet vinden.
Pagina: 1