1 Mailaccount op meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hi,

Ik heb dit reeds gezocht op diverse fora (GoT, linux4you.be, en linuxquestions.org ), en op mandrakeSoft. Ik vond echter allerlei vreselijk leuke dingen (relay servers?, en accounts op 1 pc etc.) maar niet wat ik zoek.

Ik heb namelijk de volgende situatie:

Er zijn een aantal algemene Linux (mandrake 9.2 powerpack) clients hier, en ik heb wat gezinsleden die geen eigen pc hebben, en dus een algemene bak zullen meoten gebruiken. Het si echter de bedoeling dat ongeacht welke machine ze gebruiken, ze bij hun mail kunnen met KMail. Ik wil in feite dus EEN centrale database hebben, waar al die mails inkomen, en die iedereen dan (alleen zijn eigen mails....) kan openen!

Ik heb tot mijn beschikking staan:

Die clients (stuk of 3-4), KMail, en 2 servers (mandrake 9.1 prosuite).

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Beste beheerder die deze post niet bevalt, vertel me svp even waarom, en ik zal het veranderen....

Verwijderd

kijk eens naar imap.

imap on linux a guide

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
imap gebruiken? de homedirs en/of de maildirs exporteren en mounten via nfs? mogelijkheden te over lijkt mij.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Beste blaataaps,

Kun je wat concreter zijn, svp....
Ik wil by the way helemaal niets hoeven doen (behalve alles instellen....) het moet allemaal volautomatisch zijn, en totaal geen know-how van de eindgebruikers eisen.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Hallo, zo werkt het hier niet... Als iemand zegt "imap gebruiken", dan moet jij denken: "Hmm... imap... even een howto zoeken en kijken hoe dat werkt..."

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 08-03-2004 23:40 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Juist. BoudewijnLinux, deze gaat ook dicht. We verwachten nou eenmaal dat je echt zelf wat uitzoekt. Het is hier geen helpdesk waar je om het even welke vraag kan stellen.

overigens vind mijn collega het ook zie hieronder ;)

offtopic:
Wilke ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Zwerver op 08-03-2004 23:54 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
BoudewijnLinux schreef op 08 maart 2004 @ 23:38:
Ik wil by the way helemaal niets hoeven doen (behalve alles instellen....) het moet allemaal volautomatisch zijn, en totaal geen know-how van de eindgebruikers eisen.
In dat geval, dream on :Z . Je vraagt iets wat op zich niet supergemakkelijk is (ook niet complex, maar je zult enige minimale inspanning moeten doen ja...), en je wilt er helemaal niets voor hoeven doen en het moet allemaal volautomatisch zijn. Tijd om een gedachteninterface voor je computer uit te vinden denk ik zo?

Plus wat Bergen al zegt: waarom verwacht je dat mensen jou gaan helpen als je zelf expliciet aangeeft dat je er geen flikker voor wil doen?

Dus, stappenplan:
- Geef iedereen een eigen mailbox op je server (makkelijkste manier: voor ieder een eigen account maken en met fetchmail prutsen om de mail binnen te halen vanaf je ISP)
- Lees een HOWTO over IMAP, zodat je weet wat het is en wat het kan
- Installeer een IMAP server (vraag evt. welke handig zou zijn als je zelf geen keus kunt maken - voor dat soort vragen is GoT handig)
- Stel de clients in zodat ze contact maken met de IMAP-server.
- Versturen gaat 'gewoon' via SMTP van de provider (of een eigen mailserver als je dat hebt), in ieder geval zoals het altijd al ging.

En als je even 15 minuten met google en op GoT had gezocht had je dit ook zelf kunnen achterhalen...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Ik had trouwens het topic niet eens gesloten, maar kan niet zeggen dat ik het onterecht vind inderdaad. Als dit nou de eerste keer was OK, maar met deze mentaliteit ben je niet echt welkom op GoT. Ik kan wel een tip geven waar het 'm in zit, maar dat is wel leeswerk: How to ask questions the smart way, ook gelinkt vanuit de NOS policy - updated 01/04/03 (het kan ook geen kwaad om die te lezen als je wilt begrijpen waarom je topics steeds dicht gaan). Kort samengevat komt het er op neer dat je zelf moeite zult moeten doen en af en toe ook anderen helpen als je verwacht dat het omgekeerde ook gebeurt. Het is namelijk niet alsof GoT jouw persoonlijke helpdesk is.

Trouwens, als ik kijk naar de berg slotjes die je ook in andere subfora krijgt ligt het er ook echt niet aan dat we in NOS streng modden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.