Behuizing ruil mogelijk Athlon 1.1 <-> P4 2.4 ???

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 18:58
Een beetje raar verhaal misschien (heb ik weer), maar ik heb mijn 2e pc die boven staat geupgrade naar een P4 2.4 Ghz met ook een nieuwe Sweex-behuizing (middletower). Deze pc wil ik nu naar beneden verhuizen omdat hij sneller is dan mijn Athlon (Compaq Presario) die nu beneden staat.

Nu blijkt dat de Sweex behuizing net een centimeter of 8 te diep is, want de computerkast waar hij in moet is maar 49 cm diep en de Sweex- behuizing is 52cm diep. Volgt u het nog??? Ik denk dat de kast max. 44 diep zou mogen zijn (de Compaq kast is 43cm diep).

Nu vraag ik me af of er uberhaupt wel P4 behuizingen zijn die max 45cm diep zijn en ik dacht dat het misschien wel mogelijk zou zijn om de P4 in mijn Compaq kast te knutselen. Ik heb dan i.i.g. 2 problemen: geen atx-12v connector (zo'n 4draadsblokje, maar daar schijnen verloopstukjes voor te zijn) en maar een 250w voeding...

Dit zal nog meer in de kast moeten:

- Geforce 2GTS
- DVD-speler
- DVD-brander
- 2x HD
- Netwerkkaart
- MoBo = Gigabyte met 845PE chipset

That's about it...Kan iemand mij vertellen wat ik het best kan doen??? Ik heb de Sweex kast net gekocht (ik heb bon niet meer en al wat brackets uitgebroken, inruilen lijkt mij dus niet meer mogelijk).

Dank,

Michael

[ Voor 3% gewijzigd door mikekiwi op 08-03-2004 22:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het beide gewoon standaard ATX is dan is het geen probleem. Voedingen kun je dan ook gewoon netjes omwisselen dus hoef je daar niet moeilijk om te doen.
Beste kun je het gewoon proberen.

• mikekiwi
Dus ik zou gewoon de voedingen van beide behuizingen kunnen omwisselen??? Overigens is mijn ervaring dat niets bij Compaq standaard is, maar ik ga deze optie zeker bekijken!

Dank,
Michael

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

(Even tussendoor: ieder bericht ondertekenen met je eigen (nick)name hoeft niet. Zoals je kan zien doet niemand dat hier, dat is gebruikelijk.)

Het makkelijkste is om gewoon de kasten los te koppelen, naast elkaar te zetten, en dan eens even open schroeven. Zoals al werd aangegeven kan de voeding waarschijnlijk gewoon overgezet worden. (Wat inderdaad wel nodig is, want 250 watt is niet veel voor een P4 systeem.)

Waar het nog wel fout mee kan gaan is dat de Compaq kast niet geschikt is voor officiele maat ATX moederborden. Dus, schroef open en neem een kijkje.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• mikekiwi
JumpStart schreef op 09 maart 2004 @ 18:59:
(Even tussendoor: ieder bericht ondertekenen met je eigen (nick)name hoeft niet. Zoals je kan zien doet niemand dat hier, dat is gebruikelijk.)
Ben te lief voor deze wereld da's duidelijk...;-)

Uit de categorie meten is weten (en waarom ik dit niet eerder heb gedaan is mij een raadsel): nee, de Compaq-kast is geen optie, want mijn gigabyte mobo past alleen opgevouwen in de kast. En da's niet de bedoeling....

Weten we dus ook weer, dus dan komt plan B uit de la : voor de Sweex-kast een andere eigenaar zoeken en zelf een nieuwe kast kopen...Iemand tips?
Niet al te diep dus, niet al te duur en wel ruimte voor een P4-set.
Zijn er overigens nog behuizingen die van zichzelf stiller zijn dan andere? Hij komt in de woonkamer te staan en staat altijd aan. Ik ga uiteraard de koeler vervangen door een stil exemplaar, maar vroeg me af of de kast zelf ook nog mee zou kunnen helpen...

Bedankt,

Mi....never mind 8)7

• mikekiwi
Ik heb wat rondgekeken en die Antec-kasten vind ik wel mooi (SX 630). Heeft iemand een idee, waar ik deze kan kopen in een niet-online winkel in de burut van Amsterdam/Alphen a/d Rijn?
Pagina: 1