Hallo, ben nu een tijdje met C++ bezig en loop tegen een probleempje aan. Heb al lopen zoeken, ook hier op GoT, maar niet kunnen vinden wat ik zoek.
Een gebruiker typt een zin (String) en er is een String array met bepaalde woorden (ook Strings dus). Nu wil ik dat gecheckt wordt of een woord uit de array ook voorkomt in de zin.
voorbeeld:
String text = "Dit is de text die de gebruiker typt";
String woorden[] = {"test", "gebruiker", "hallo"};
Bij bovenstaande 'compare' moet er dus een soort van true gereturned worden want het woord "gebruiker" komt in beide strings voor.
In java had ik zoiets gedaan (ter verduidelijking, en het boeit ff niet of deze java code beter of netter oid kan):
Hoe gaat dit in C++?
Een gebruiker typt een zin (String) en er is een String array met bepaalde woorden (ook Strings dus). Nu wil ik dat gecheckt wordt of een woord uit de array ook voorkomt in de zin.
voorbeeld:
String text = "Dit is de text die de gebruiker typt";
String woorden[] = {"test", "gebruiker", "hallo"};
Bij bovenstaande 'compare' moet er dus een soort van true gereturned worden want het woord "gebruiker" komt in beide strings voor.
In java had ik zoiets gedaan (ter verduidelijking, en het boeit ff niet of deze java code beter of netter oid kan):
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| String[] woorden = {"test", "gebruiker", "hallo"}; String text = "Dit is de text die de gebruiker typt"; boolean matchFound = false; for(int i = 0; i < woorden.length; i++) { if((text.toLowerCase()).indexOf(woorden[i]) > -1) { matchFound = true; break; } } if(matchFound) { //doe iets } |
Hoe gaat dit in C++?