JBL ATX

Pagina: 1
Acties:
  • 1.265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108326

Topicstarter
Hallo,
Iemand de JBL ATX 30 en 40 gehoord? Of een van beiden?
De ATX 40 wordt veel goedkoper verkocht. Er is niet veel over te vinden.
Waarom is hij goedkoper? De ATX 30 is minder juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-01 18:52
De ATX 30 heeft een ander filter. Misschien wat doordachter gebouwd ofzo.
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/JBL%20ATX%2030.htm
http://www.kieskeurig.nl/...earch1/JBL%20ATX%2040.htm
De enige die dit weet zal JBL zelf zijn, dus stuur ze een mailtje...

Ik neem aan dat je overweegt deze speakers te kopen dus daarom het volgende:
Meestal wordt je enorm afgebrand als je zo'n topic als dit in mekaar zet. Er staat niet waar je al naar hebt geluisterd, wat je ermee wilt gaan doen (luisteren natuurlijk...maar waarnaar?) waarom je graag voor deze zou gaan...

Maar bespaar je de moeite, want luisteren is persoonlijk en de tijd dat speakers via postorder werden besteld is er nooit geweest en zal ook nooit komen. (tenzij jij via het advertentiekrantje of via internet de speakers kunt beluisteren... :/ )

Wegwezen naar die winkel dus ;)

edit: ik zie dat je nieuw bent, welkom :) . Het is misschien een beetje een rauwe binnenkomer, maar dit soort topics zijn niet echt geliefd.

[ Voor 8% gewijzigd door Rick_S. op 08-03-2004 22:08 ]

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

ik heb de atx 40's op een marantz sr7300 en het klinkt redelijk goed ik heb ze nieuw voor 99 euro gekocht dus :P das een heel mooie prijs

Ik denk niet dat de atx30's beter zijn alleen al dat ze dan 40 zouden heten en niet andersom de 40 heeft gewoon 1 woofer extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je.....Hallo allemaal!

Oke...ik mag dit dus niet vragen? :/
Het kan toch zijn dat iemand ze heeft? Of ze ooit gehoord heeft?

Tuurlijk zal ik eerst luisteren voordat ik speakers aanschaf. Alleen wat voorinformatie kan geen kwaad! :-)

Ik ga de speakers gebruiken oor DVD 5.1 dus. Maar ook voor stereo.
Mijn budget is niet erg groot. Ik overweeg dan ook misschien de JBL ATX serie, of een Eltax serie. (Bijv. Liberty 3 als frontspeakers met Liberty center).
Of heel misschien een Jamo E350.

Beetje in die prijsklasse dus.
Zo duidelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 91434 schreef op 08 maart 2004 @ 22:12:
ik heb de atx 40's op een marantz sr7300 en het klinkt redelijk goed ik heb ze nieuw voor 99 euro gekocht dus :P das een heel mooie prijs
Waar gekocht voor 99 euro? (Per stuk....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91434

www.budgethouse.nl

Was een aanbeiding ik denk dat je ze nu niet meer zo snel voor die prijs vind kosten normaal rond de 150-200 euro p/st

bij hermes zijn ze bijv 149,-
http://www.hermeselectronics.nl/?SG=289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
Ja maar wat wil je dan weten? Dat ik mijn Jamo's E350 (ja die heb ik ;) ) lekker vind klinken? Dat andere mensen de bassen soms als "boomerig" ervaren terwijl ik dat helemaal niet vind? Dit is het gevoelige aan het audio-gebeuren...
Ieder ervaart het weer anders. Een tijdje geleden was ik bij iemand met een NAD-set met alles los (stereo-versterker, tuner, cd-speler) hier had hij Dynaudio's aan gehangen. Geen goedkope schatjes, maar ik geniet toch net wat meer van mijn Jamo's.
...en het klinkt redelijk goed...
Kan dus wel zo zijn, maar daar heb jij dus geen zak aan natuurlijk, behalve wanneer robbie1234 bij jou komt luisteren...dan is hij blij en jij bent blij omdat hij blij is, maar of jij blij bent met het geluid is de vraag (nofi :p )

Komt vervolgens nog bij dat het ook uitmaakt wat voor versterker je eraan hangt want dan klinkt het ook weer een stukje anders. Vergeet ook niet dat mensen hun luidsprekers hebben gekocht omdat ze meestal erg tevreden waren met het geluid, dus iedereen die wat zal zeggen zal z'n eigen combi aanraden. (deed ik net dus ook ;) )

Overigens vind ik het wel grappig, ik ben een paar maandjes geleden precies zoals jij begonnen. Het is namelijk toch veel leuker om onbevooroordeeld winkels af te struinen op zoek naar de luidsprekers die bij jou passen, zonder de meningen van al die Tweakers die hun setje aanraden ;) (weer nofi... :+ )

o ja, nog een kleine edit: Ik heb ook zijdelings een keer die JBL's beluisterd (ik weet niet meer welke ATX het was, 30 of 40) en ik vond het geluid niet geweldig. Ik vond ze niet geweldig diep gaan. Het hogere gebied vond ik weliswaar redelijk sprankelend klinken, maar je moet ervan houden... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rick_S. op 09-03-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach ja.....ik vind het inderdaad leuk te horen wat anderen vinden van hun speakers :-) Een kleine indruk van die speaker kun je wel krijgen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_S.
Laten we het hopen :)

Succes in elk geval met het zoekwerk.

Pagina: 1