Ja maar wat wil je dan weten? Dat ik mijn Jamo's E350 (ja die heb ik

) lekker vind klinken? Dat andere mensen de bassen soms als "boomerig" ervaren terwijl ik dat helemaal niet vind? Dit is het gevoelige aan het audio-gebeuren...
Ieder ervaart het weer anders. Een tijdje geleden was ik bij iemand met een NAD-set met alles los (stereo-versterker, tuner, cd-speler) hier had hij Dynaudio's aan gehangen. Geen goedkope schatjes, maar ik geniet toch net wat meer van mijn Jamo's.
...en het klinkt redelijk goed...
Kan dus wel zo zijn, maar daar heb jij dus geen zak aan natuurlijk, behalve wanneer robbie1234 bij jou komt luisteren...dan is hij blij en jij bent blij omdat hij blij is, maar of jij blij bent met het geluid is de vraag (nofi

)
Komt vervolgens nog bij dat het ook uitmaakt wat voor versterker je eraan hangt want dan klinkt het ook weer een stukje anders. Vergeet ook niet dat mensen hun luidsprekers hebben gekocht omdat ze meestal erg tevreden waren met het geluid, dus iedereen die wat zal zeggen zal z'n eigen combi aanraden. (deed ik net dus ook

)
Overigens vind ik het wel grappig, ik ben een paar maandjes geleden precies zoals jij begonnen. Het is namelijk toch veel leuker om onbevooroordeeld winkels af te struinen op zoek naar de luidsprekers die bij jou passen, zonder de meningen van al die Tweakers die hun setje aanraden

(weer nofi...

)
o ja, nog een kleine edit: Ik heb ook zijdelings een keer die JBL's beluisterd (ik weet niet meer welke ATX het was, 30 of 40) en ik vond het geluid niet geweldig. Ik vond ze niet geweldig diep gaan. Het hogere gebied vond ik weliswaar redelijk sprankelend klinken, maar je moet ervan houden...
[
Voor 13% gewijzigd door
Rick_S. op 09-03-2004 17:41
]