cdwriter herkent bestandsysteem van cd niet

Pagina: 1
Acties:

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
hoi,

vandaag kreeg ik need for speed underground gebrand op 2 cd's. (doet verder niet ter zake wat) :) als ik een cd in de cdrom doe gaat hij draaien enz. dat blijft maar door gaan. ondertussen kan ik niks openen. zodra de cd eruithaal is alles weer ok.

ik probeer het met de msdos prompt. typ d: een hele tijd draaien en dan zegtie:
er word geen bestandsysteem herkent. :( ik weet zeker dat de cd niet kapot is.

kan het zijn dat degene die em gebrand heeft het zo heeft gedaan dat het niet compatibel is met mij? ik heb er nog nooit van gehoord maar ja. kun je wel een bestandssysteem branden op een cd? :?

Verwijderd

Het bestand systeem van een cd is CDFS.

Je kan proberen de firmware van je brander up te graden als er een nieuwe versie voor uit is zodat hij de cd wel kan lezen: www.firmware-flash.com

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 00:39 ]

Verwijderd

Het kan dat de kwaliteit van de schijfjes wat te wensen overlaat, of dat de drive niet in staat is de schijfjes fysiek te lezen (door slijtage, of vuiligheid).

Maar wat ook kan is dat de sessie op de schijfjes niet gesloten is. (ofwel die schijfjes niet "finalized" zijn). Dan heb je dezelfde symptomen.

Ik gok op de tweede optie.

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08-2025
ik denk dat de schijfjes nog niet finalized zijn want ze zijn in ieder geval niet vies.
Ik moet dus nu de gozer die gebrand heeft aan zijn strop trekken? :)

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 21:14

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Misschien gebrand met een gekraakte CDRWIN >:)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.