Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thermaltake Xaser III en usb2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik hier al trillend en met schuim op mijn lippen zit en er aan zit te denken om een aankoop te doen bij Harry's Mega Moker store >:) leek het me toch eerst handig om de grootste der aarde te raadplegen _/-\o_ .

Ik zit namelijk al een tijdje met het volgende probleem.

De onderdelen:
- MSI KT3 Ultra-ARU moederbord
- Thermaltake Xaser III case

Nu wil ik de usb 2.0 aansluiting van mijn moederbord i.p.v. op de bijgeleverde
usb 2.0 bracet aansluiten op de usb 2.0 van de thermaltake case. Echter als ik dit doe worden deze aansluitingen gezien als ubs 1.1 (en dat willen we natuurlijk niet ;) )

Pin layout moederbord:

2 4 6 8 10
1 3 5 7 9

1 - usbpwr 2 - usbpwr
3 - usbp2- 4 - usbp3-
5 - usbp2+ 6 - usbp3+
7 - gnd 8 - gnd
9 - nc 10 - usboc

De kabel van de Thermaltake case:

1 2 3 4 5

1 - vcc1 (rood)
2 - usb1- (wit)
3 - usb1+ (groen)
4 - gnd1 (zwart)
5 - gnd (gelust vanaf gnd1)

Het zijn 2 kabels die aan de themaltake zitten en bij kabel 2 is de nummering i.p.v. b.v. vvc1, vvc2.

Als je de kabeltjes van de thermaltake op de pinnen zet is het als volgt verbonden

MB - kabel 1
2 - 1
4 - 2
6 - 3
8 - 4
10 - 5

MB - Kabel 2
1 - 1
3 - 2
5 - 3
7 - 4
9 - 5

Ik heb al geprobeerd om het lusje door te knippen maar dit hielp niks.

Op het moederbord zit ook een ubs 1.1 aansluiting met bracket. Nu heb ik beide barcket's al eens open geschroeft om te kijken of er nog iets verschillends is aan de aansluiting, maar als ik het zo bekijk zijn ze in mijn ogen identiek en wordt moet het signaal vanaf het moederbord anders aangestuurd worden.

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken (behalve zoeken op 16000 verschillende pagina's, want dat heb ik al geprobeerd. En mailen naar thermaltake leverd ook geen antwoord op) voordat ik hier met Harry's Mega Moker aan de slag ga. 8)7

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
volgens mij is dit meer een software probleem...of de aansluitingen op je mobo zijn gewoon 1.1 en vind je 2.0 alleen op de achterkant :S?

Verwijderd

Topicstarter
De software en mobo is in orde, want als ik namelijk de usb 2.0 bracket gebruik die er bij geleverd is werkt het hele spul wel op 2.0.

- off topic: Ik heb een goed alternatief gevonden voor harry's moker http://fun.sdinet.de/flash/games/metelev1_01.swf

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
Ben je zeker dat de USB poorten in de Xaser kast wel degelijk USB 2.0 poorten zijn ?
Indien niet, zal je deruit ook niet echt veel USB 2.0 speeds gaan krijgen.

Een beetje verlies heb je altijd...

Verwijderd

Het verschil tussen USB1.1 en USB2.0 kun je herkennen: USB2.0 is altijd twistedpair-kabel - voor USB1.1 voldoet 4 losse draadjes of flatcable al.

Je zou een stukje UTP netwerkkabel kunnen recyclen door die aan je USB-frontpanel te solderen en op je mobo aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
@ Bleuforce - Als ik moet geloven wat er in het boekje staat zou het toch wel degelijk usb 2.0 moeten zijn.

@ euss - Als ik de bekabeling zo eens zie gebruiken ze allemaal het zelfde kabeltje, maar ik kan natuurlijk niet zien of er ergens een twist in zit. Ik zal het eens proberen om er een utp-tje tussen te flansen.

Maar ik heb veder nog eens navraag gedaan hier en daar en zelf nog eens nagedacht en ik begin toch wel te twijfelen of het klopt wat ze zeggen dat het een usb 2.0 aansluiting is. Maar ja ik blijf hoop houden en jullie suggesties ga ik nog eens proberen.
Pagina: 1