[W2K3 server] Remote desktop weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gisteravond m'n server geupgrade naar 2K3 Enterprise, remote desktop ingesteld, alles leuk en wel. Vervolgens beetje aan t spelen geweest met de firewall die er ingebouwd zit, maar sindsdien weigert remote desktop dienst, ook als ik de firewall weer uit zet. Hij komt met de volgende melding op de proppen als ik wil connecten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~timborg/got/remotedesktop.jpg

Ik remote desktop op m'n server disabled en vervolgend ween enabled, dat hielp niet. Ook het opnieuw toekennen van rechten aan remote desktop mocht niet baten. Zoeken hier op GoT leverde al evenmin resultaat op.

Wie heeft er enig idee?

Thanks alvast :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

je hebt remote desktop ingesteld, maar ook je Terminal Server?

* Gunner vindt dat twee verschillende dingen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Timmert
  • Niet online
Gunner schreef op 08 maart 2004 @ 21:33:
je hebt remote desktop ingesteld, maar ook je Terminal Server?

* Gunner vindt dat twee verschillende dingen
Nee, terminal server is überhaupt niet in de installatie meegenomen..

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:08

SpamLame

niks

Bij w2k3 is terminal server al geinstalleerd (out-of-the-box) in admin mode.
Enige wat je doen moet is op het tabblad remote van de computereigenschappen, het vinkje van rdc aan zetten

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gebruik eens mstsc /console als commando?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Timmert
  • Niet online
SpamLame schreef op 08 maart 2004 @ 21:36:
Bij w2k3 is terminal server al geinstalleerd (out-of-the-box) in admin mode.
Enige wat je doen moet is op het tabblad remote van de computereigenschappen, het vinkje van rdc aan zetten
Kan kloppen, aangezien ik dat niet aan de praat kreeg (wat ik nog steeds niet kan uitstaan :P) heb ik maar RDC geprobeerd... Terminal services is nu iig gedeïnstalleerd..
Gunner schreef op 08 maart 2004 @ 21:36:
gebruik eens mstsc /console als commando?
Nope, werkt ook niet :(

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Wat je ook kunt doen is de firewall weer aanzetten, en dan de poort voor remotedesktop open zetten. (zit onder properties)
Dan moet het werken.

Hierna kun je de firewall weer uitzetten met het vinkje nog aan.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• Timmert
  • Niet online
I wish it did... Hij geeft nog steeds geen krimp, ik snap er echt niks van :?

FF ander vraagje: is er een makkelijke manier om volledig beheer door een gebruiker toe te kennen aan een hele schijf + submappen? Op de manier waarop ik dit gewend ben werkt het niet :? Ondanks dat ik Toepassen op: Deze map, submappen en bestanden heb gekozen :?

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

Je hebt naar alle waarschijnlijkheid de map gedeeld maar niet de machtegingen ingesteld.

Bij windows 2003 is alles extra goed dicht gezet. Zoals het hoort. Kost alleen ietsje meer tijd. ;)

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• Timmert
  • Niet online
Dr_Love schreef op 08 maart 2004 @ 22:14:
Je hebt naar alle waarschijnlijkheid de map gedeeld maar niet de machtegingen ingesteld.

Bij windows 2003 is alles extra goed dicht gezet. Zoals het hoort. Kost alleen ietsje meer tijd. ;)
Gedeeld, machtigingen ingesteld (gewoon bij m'n share schermpje, das toch goed?) en vervolgens mijn account bij beveiliging toegevoegd. Lijkt mij ok :?

Waar dient 'controlebeleid' eigenlijk voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 08-03-2004 22:18 ]

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 15:07
De Help bevat een enorm verhaal over RDP.
Iets van dezelfde strekking vind je hier: http://www.microsoft.com/...erview/tsremoteadmin.mspx

[presenteerblaadje modus]
http://www.jsiinc.com/SUBP/tip7700/rh7735.htm
[/presenteerblaadje modus]

[ Voor 25% gewijzigd door Bartjo op 08-03-2004 22:28 . Reden: Google ]

• Timmert
  • Niet online
Bartjo schreef op 08 maart 2004 @ 22:26:
De Help bevat een enorm verhaal over RDP.
Iets van dezelfde strekking vind je hier: http://www.microsoft.com/...erview/tsremoteadmin.mspx

[presenteerblaadje modus]
http://www.jsiinc.com/SUBP/tip7700/rh7735.htm
[/presenteerblaadje modus]
Ok, das leuk voor morgen op me werk ff door te lezen :P. Thanks :)

Verwijderd

Antwoord de server op een telnet op poort 3389?

• Timmert
  • Niet online
Nope, werkt ook niet. Ook even netstat -a geprobeerd, maar hij luistert ook niet op 3389.

Nou vind ik dat remote desktop verhaal nog niet eens zo'n groot probleem. Erger vind ik het dat ik geen rechten heb om bepaalde bestanden te openen, terwijl ze gewoon in een map zitten waarover ik alle rechten zou moeten hebben.

Ik heb dus een map MP3, onderverdeeld in 1 t/m 0 en A t/m Z, waarin dan weer mappen zitten met diverse artiesten. Het merendeel kan ik gewoon openen en luisteren, maar bijvoorbeeld alle bestanden in MP3/B/Bob Sinclair kan ik wel openen, maar afspelen: ho maar. Terwijl ze toch weldegelijk in de map MP3 zitten waarover ik volle rechten zou moeten hebben. Enig idee hoe dat komt?

• The outer limits
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

het niet hebben van de juiste rechten is meestal een probleem dat je oplost door alle rechten te verwijderen en dan weer toe te wijzen waarbij je er zeker van bent dat er geen rare bestanden in die map staan (ie bestanden waarvan op bestandsniveau is geregeld dat je ze niet kan wijzigen kan windows niet altijd goed tegen)

Akita

• Timmert
  • Niet online
The_outer_limits schreef op 09 maart 2004 @ 09:25:
het niet hebben van de juiste rechten is meestal een probleem dat je oplost door alle rechten te verwijderen en dan weer toe te wijzen waarbij je er zeker van bent dat er geen rare bestanden in die map staan (ie bestanden waarvan op bestandsniveau is geregeld dat je ze niet kan wijzigen kan windows niet altijd goed tegen)
Hmm, ok :). Zometeen ff doen dan. Wat bedoel je precies met "bestanden waarvan op bestandsniveau is geregeld dat je ze niet kan wijzigen kan windows niet altijd goed tegen". Normaal gesproken is dat niet het geval toch? Dat ik die bestanden heb dan, i mean.

• The outer limits
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Sommige mp3 taggers willen ze nog wel eens read only maken etc

Akita

• Timmert
  • Niet online
Goed, ik heb nu alle rechten weggehaald, gereboot en de rechten opnieuw ingesteld. Nóg kan ik niet alle bestanden uitvoeren, precies hetzelfde probleem als eerst. Ik kan nu wel handmatig user Tim bij het tabblad beveiliging van een heleboel bestanden gaan zetten, maar dat moet toch niet mogen?

Verwijderd

Wat je kan doen is "inherit from parent the permission entries that apply to child objects..." afvinken voor die folder. Kiezen voor "remove" (zodat alle rechten op deze folder gereset worden). Stel dan je rechten opnieuw in en kies "replace permission entries on all child objects shown here that apply to child objects".

Beide zaken vind je in de "advanced" tab van je folder rechten....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:38 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Timmert schreef op 09 maart 2004 @ 09:20:
Nope, werkt ook niet. Ook even netstat -a geprobeerd, maar hij luistert ook niet op 3389.
Heb je al gekeken of je terminal services service wel draait?
Als die namelijk uit staat dan klopt het wel dat die poort niet reageerd.

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:37:
Wat je kan doen is "inherit from parent the permission entries that apply to child objects..." afvinken voor die folder. Kiezen voor "remove" (zodat alle rechten op deze folder gereset worden). Stel dan je rechten opnieuw in en kies "replace permission entries on all child objects shown here that apply to child objects".

Beide zaken vind je in de "advanced" tab van je folder rechten....
Wauw, jij bent goed :P. Thanks :)
wappie1980 schreef op 09 maart 2004 @ 14:03:
[...]

Heb je al gekeken of je terminal services service wel draait?
Als die namelijk uit staat dan klopt het wel dat die poort niet reageerd.
Dus TS houdt verband met Remote Desktop? Ik dacht dat dat juist 2 op zichzelf staande dingen waren... Ik ga ff experimenteren :)

Ok, na het instellen van TS werkt RDC ook weer. Ik vraag me alleen af of het niet mogelijk is m'n server te bedienen d.m.v het Terminal Services beheerprogrammatje (wat bij het 2k3 server adminpack zit). Ik heb het iemand namelijk wel zien doen. Ik zie m'n server wel, kan ook verbinding maken, maar de optie Extern beheer is grijs.

Niet dat t echt erg is, maar ik ben gewoon benieuwd waarom het bij hem wel werkt, en bij mij niet :P

[ Voor 22% gewijzigd door Timmert op 09-03-2004 16:53 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Dus TS houdt verband met Remote Desktop? Ik dacht dat dat juist 2 op zichzelf staande dingen waren... Ik ga ff experimenteren :)

Ok, na het instellen van TS werkt RDC ook weer. Ik vraag me alleen af of het niet mogelijk is m'n server te bedienen d.m.v het Terminal Services beheerprogrammatje (wat bij het 2k3 server adminpack zit). Ik heb het iemand namelijk wel zien doen. Ik zie m'n server wel, kan ook verbinding maken, maar de optie Extern beheer is grijs.

Niet dat t echt erg is, maar ik ben gewoon benieuwd waarom het bij hem wel werkt, en bij mij niet :P
Remote desktop is een onderdeel van TS. Eigenlijke naam voor een remote desktop verbinding is een "terminal server sessie". Nu beland ik meteen bij je volgende vraag.
Je kunt alleen shadowen (oftewel extern beheer) uitvoeren als JIJ op dat moment via een terminal server sessie op je server aan het werk bent. Je kunt dan alleen een andere sessie bekijken/overnemen. (afhankelijk van de rechten/instellingen). Een consolesessie kun je nooit shadowen en vanaf een console kun je ook nooit shadowen. (console sessie houdt eigenlijk in dat je achter de server zelf zit, de hoofdsessie zeg maar) Er zijn echter wel truukjes vanaf w2k3 om via een terminal server sessie de consolesessie te besturen. (vaag allemaal he ;) ). Ik hoop dat je het een beetje snapt, als je meer wilt weten, schroom niet en post et :)

Verwijderd

als je netstat -an|find "3389" geeft op de commandprompt. krijg je dan zoiets iets te zien?

0.0.0.0 tcp 3389 listening

edit: hmmm nevermind. draaien de services wel? (terminal server moet op manual staan!!!)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 11:56 ]

Pagina: 1