Toon posts:

Alarm? in xenon TC kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige weken heb ik een Xenon TC kast.

Afbeeldingslocatie: http://members.fast-xs.nl/peter.akker/xenon%20tc.jpg

Ik heb de sensoren geplaatst en die werken ok. Nu is mij echter al 2 keer overkomen dat er een soort van alarm geluidje klinkt en het rode (rechtse) lampje brandt (ipv het groene linkse)!!!

Ik zie echter geen enkele mogelijkheid te achterhalen hoe dat komt (en of dat in te stellen is)

Het is een beetje een veemd geval want ik zie geen enkele reden waarom dat alarm afgaat (sterker nog: ik wist niet eens dat dat erin zat en ..... zit het er wel in?!)

Heeft iemand dit ook al eens gehad of hiervan gehoord? En weet hoe ik dit kan controleren cq wijzigen?

Verwijderd

Kheb juist dezelfde kast(denkik toch)
Het rechtse rode ledje is(bij mij) het hdd-ledje :+
en het alarm, geen idee, ik geraak met het speakerkabeltje niet bij men moboaansluiting 8)7 8)7 8)7
(zaten er trouwes niet 2van die standaard-gestealthe drives is de boveste 2slots??)

Khoop dat je iets helpt

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 10:32
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:12:
Sinds enige weken heb ik een Xenon TC kast.

[afbeelding]

Ik heb de sensoren geplaatst en die werken ok. Nu is mij echter al 2 keer overkomen dat er een soort van alarm geluidje klinkt en het rode (rechtse) lampje brandt (ipv het groene linkse)!!!

Ik zie echter geen enkele mogelijkheid te achterhalen hoe dat komt (en of dat in te stellen is)

Het is een beetje een veemd geval want ik zie geen enkele reden waarom dat alarm afgaat (sterker nog: ik wist niet eens dat dat erin zat en ..... zit het er wel in?!)

Heeft iemand dit ook al eens gehad of hiervan gehoord? En weet hoe ik dit kan controleren cq wijzigen?
Ik heb precies dezelfde kast.
Bij mij ging het alarm af als ik de zijplaat open deed. Dus ik denk dat het daar ergens aan ligt. Maar ik heb dat temp ding eruit gesloopt (doorgebrand 8)7 )
En nu ben ik van het probleem af. Maar ik heb geen idee wat er nou voor zorgt dat hij gaat piepen :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:52:
Kheb juist dezelfde kast(denkik toch)
Het rechtse rode ledje is(bij mij) het hdd-ledje :+
en het alarm, geen idee, ik geraak met het speakerkabeltje niet bij men moboaansluiting 8)7 8)7 8)7
(zaten er trouwes niet 2van die standaard-gestealthe drives is de boveste 2slots??)

Khoop dat je iets helpt
Het rechtse lampje waar ik het hier over heb is niet van de hhd, die zit iets hoger en kun je activeren door de schakelaar in de juiste positie te zetten. Iets lager zitten nog 2 lampjes... en rode en een groene...... en die bedoel ik!

Wat betreft de speaker..........die heb ik niet bewust aangesloten of het zou met de kabeltjes moeten zijn die eraan zaten :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:00:
[...]

Het rechtse lampje waar ik het hier over heb is niet van de hhd, die zit iets hoger en kun je activeren door de schakelaar in de juiste positie te zetten. Iets lager zitten nog 2 lampjes... en rode en een groene...... en die bedoel ik!

Wat betreft de speaker..........die heb ik niet bewust aangesloten of het zou met de kabeltjes moeten zijn die eraan zaten :?
Kbedoel het hdd ledje dat knippert op de hdd activiteit he, je hebt er boven weldekelek nog 3ledjes, voor cpu, hdd en system(door dat schakelaartje te veranderen)
je kan eens proberen de hdd activityled van je mobo los te koppelen, kweet niet of dat verandering brengt.
Volgens mij is de groene led de powerled, en de rode ernaast de hdd-activity led.
de speaker is(waarschijnlek) een rood-zwart kabeltje, dat bij al de andere zoals power en reset enzo zat.

Verwijderd

Topicstarter
arnoutvw schreef op 08 maart 2004 @ 22:00:
[...]

Ik heb precies dezelfde kast.
Bij mij ging het alarm af als ik de zijplaat open deed. Dus ik denk dat het daar ergens aan ligt. Maar ik heb dat temp ding eruit gesloopt (doorgebrand 8)7 )
En nu ben ik van het probleem af. Maar ik heb geen idee wat er nou voor zorgt dat hij gaat piepen :?
Net de zijplaat (met fan) eraf gehad maar geen gepiep...... bij mij ligt het dus niet daaraan :?

PS @ joske_amd.......... die standaard-gestealthe drives zaten er idd...........

Waren een beetje gammel en konden niet tegen mijn technisch inzicht :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:22 ]

Verwijderd

PS @ joske_amd.......... die standaard-gestealthe drives zaten er idd...........

Waren een beetje gammel en konden niet tegen mijn technisch inzicht
dus je vind het technisch inzicht als je er slecht uitziende gewone drives in zet? Keuzes die je maakt in het leven...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:29:
[...]
dus je vind het technisch inzicht als je er slecht uitziende gewone drives in zet? Keuzes die je maakt in het leven...
Wat ik bedoel is...................ze zijn gesneuveld.... en dan moet je wat he?

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:07
Goede kast als ik dat zo hoor... doorgebrand... gammel...

Verwijderd

uhm hebben jullie ooit het boekje van je mobo doorgebladerd?

daar zit namelijk een intrusion alarm op, als je daar een j umpertje op zet gaat de pc niet aan als de kast open is!!!!!!

BTW wat doet dit in C&M?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 12:25 ]

Verwijderd

Dat klopt, maar dan moet je kast dat wel ondersteunen geloof ik. Mijn mobo P4P800 (gewoon, zonder wifi) ondersteund dit ook. Zover ik weet is dit bij aanschaf uitgeschakelt. Mijn lampje op mobo gaat dan rood branden volgens mij.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [OH]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:28:
Dat klopt, maar dan moet je kast dat wel ondersteunen geloof ik. Mijn mobo P4P800 (gewoon, zonder wifi) ondersteund dit ook. Zover ik weet is dit bij aanschaf uitgeschakelt. Mijn lampje op mobo gaat dan rood branden volgens mij.
Mijn sweex Xenon XB ondersteunt het dus zal de TC dat ook wel doen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 12:21:
uhm hebben jullie ooit het boekje van je mobo doorgebladerd?

daar zit namelijk een intrusion alarm op, als je daar een j umpertje op zet gaat de pc niet aan als de kast open is!!!!!!

BTW wat doet dit in C&M?
Euhhh...........zie boven waar ik al meldde dat de zijkant eraf GEEN gepiep veroorzaakt!

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand met soortgelijke ervaringen??
Pagina: 1