Toon posts:

sitecom wireless AP niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij mijn buren en die hebben een sitecom wl-122 router. Met utp kabels werkt alles goed, maar wireless wil niet lukken. Pal naast de router staat een laptop met daarin een wireless netwerk kaartje, van het merk prism 802.11g wireless adapter 3890. Als ik daar op die laptop naar eigenschappen ga voor draadloze netwerk verbinding, en probeer te zoeken naar beschikbare netwerken wordt er niks gevonden. De ssid is hetzelfde als bij de AP, alle encryptie zoals wep staat uit. Het lijkt wel of er helemaal geen signaal ontvangen wordt...
Een kennis van ze heeft echter met z'n eigen laptop wel een signaal kunnen meten, maar kon ook tevergeefs geen verbinding met de router maken.
Ik heb de search trouwens gebruikt, maar kan er echt niks over vinden.

En het bizardste van alles is, dat als ik de pc net opstart, hij wel de ssid opgeeft als beschikbaar netwerk, maar daarna na een willekeurige actie niet meer...

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:13
kijk eens of mac adres filtering aan staat... kan zijn dat ie daardoor niet wil connecten.. ik heb hier ook wireless. Let wel op dat je het niet verkeerd instelt dat mac adres filtering want anders sluit je jezelf buiten! (spreek uit ervaring) :p

[ Voor 5% gewijzigd door steffex op 08-03-2004 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
stef-o.nl schreef op 08 maart 2004 @ 21:13:
kijk eens of mac adres filtering aan staat... kan zijn dat ie daardoor niet wil connecten.. ik heb hier ook wireless. Let wel op dat je het niet verkeerd instelt dat mac adres filtering want anders sluit je jezelf buiten! (spreek uit ervaring) :p
mac filtering staat uit, dus dat kan het niet zijn

Verwijderd

ik zou als ik jou was ff alles opnieuw vanaf het begin beginnen
router op fabrieks instellingen zetten

niks veranderen

als je in de laptop ssid channels hebt toegevoegt waarna die moet zoeken alles weg gooien

indien niet gedaan de orginele drivers installeren van de netwerk kaart

hij vind wel wat maar niet goed probeer dit is of zeker te zijn dat die alles vernieuwd en opzoekt:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
in de laptop ga naar

start ---> Instellingen ---> netwerkverbindingen
rechtermuisknop op je verbinding dan op uitschakelen klikken
ff in het witte drukken en dan weer rechtermuisknop op je verbinding en dan inschakelen!!

dan gaat die alles opnieuw zoeken de ssid en de ip nummer.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

als dit werkt dan kun je verder gaan met instellen van web encriptie en mac filtering ssid enzz........

groetjes Michael

Verwijderd

Topicstarter
inschakelen en uitschakelen heb ik al geprobeerd, helpt niets. Ook reset heb ik al een paar keer gedaan, helpt helaas ook niets.

Verwijderd

andere SSID channels geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:22:
andere SSID channels geprobeerd?
ik heb andere namen voor ssid geprobeerd ja. Of bedoel je wat anders met channels?

• steffex
Ik heb ff gezocht naar die sitecom ap, het is een hele nieuwe... en je gebruikt een kaartje dat maar 11mbit ondersteund... kan zijn dat hij daardoor niet lekker werkt! probeer eens nieuwste drivers... zoek anders ff in de faq / support database van prism

Verwijderd

ja ik bedoel er wat anders mee er staat ergens onder SSID

channel 1 t/m 11 europa tot 13
dat moet je op een andere proberen

Verwijderd

Topicstarter
alle kanalen halen niks uit, als ik die kies in ibbs. De kaart is niet 11mbit maar 54mbit btw

• steffex
[b][message=20198776,noline]r1911 schreef op 08 maart 2004 @ 21:40De kaart is niet 11mbit maar 54mbit btw
my mistake... heb je al met ander wireless kaartje geprobeerd.. ik denk toch dat hij niet egt fijn wil samenwerken met die ap

Verwijderd

kweet niet wanneer je hem gekocht hebt de spullen maar ik denk dat je beter de netwerk kaart terug kan brengen en een sitecom halen....

anders zou ik het niet weten

I'm sorry

• steffex
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:43:
kweet niet wanneer je hem gekocht hebt de spullen maar ik denk dat je beter de netwerk kaart terug kan brengen en een sitecom halen....

anders zou ik het niet weten

I'm sorry
mee eens!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is inmiddels opgelost, blijkt dat je op de laptop waar de wireless kaart in zit, een knop moet indrukken om de kaart te activeren..... (8> (8> (8>

Verwijderd

eehhmm wat voor knop? Ben ik wel benieuwd naar, gezien ik dit op mn werk nogal es tegenkom;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:27:
eehhmm wat voor knop? Ben ik wel benieuwd naar, gezien ik dit op mn werk nogal es tegenkom;)
het is een ingebouwde wireless kaart, dus je kan hem er niet uithalen, en daarom zit er een speciale aan uit knop op. De laptop was trouwens zo'n aldi ding. Blijkt dus dat je hem eerst hardwarematig moet activeren.
Pagina: 1