Nieuwe casema kabel aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Ik heb me ergens in mei of juni ingeschreven voor kabel internet via Casema... Ik kreeg na de zomervakantie een brief thuis dat ik op een wachtlijst was gezet, ze mochten namelijk nix meer aansluiten van de consumentenbond. Nu mogen ze weer mensen aansluiten, en ik (me vader) werd dus afgelopen woensdag gebeld dat er vrijdag een monteur langs zou komen.
Ik heb toendertijd een aanvraag gedaan, en tot nu dan heb ik nooit meer wat vernomen van ze, nu sturen ze plotseling een monteur langs..:? Periode 1 van 2001 wordt MxStream hier verwacht. Ik heb dus eigenlijk helemaal geen zin meer in die Casema-nachtmerrie. Als je die verhalen soms hoort.. :r
Ik heb toendertijd die aanvraag gedaan, en ik vond vanmorgen die folder weer ergens, en die aanvraag is gedaan op basis van de oude gegevens. dus 59,- per maand onbeperkt online.... Zou ik er nu nog onderuit kunnen komen, want na die 5 maanden heb ik dus nu echt geen zin meer in die kl*te-kabel (waarschijnlijk via com-poort toch? correct me if i'm wrong..)..!
Vandaag zou er tussen 1 en 5 een monteur langskomen en ik zit nu op me stage... Me moeder belt me als hij er is zodat ik naar huis ken sjezen, want ik wil er wel bij zijn als die knakker langskomt...
Iemand nog advies of iets in die richting...!? :?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

• Savages
nou euhh oke... Ben net naar huis gefietst, was er al een knakker bezig om buiten verderop de kast om te gooien, er moest iets doorgelust worden ofzo in de kast.

Ik naar binnen, begin gezellig met die andere gast gaan kletsen. En hoe staat het nu met de snelheid van Casema. Hij; ja, best, die is goed. ik; ok. ene loopt weg, ander kletst door.
Ik; Ik volg die discussies al een aantal maanden en de snelheid schijnt nogal brak te zijn..2kb is soms wel gangbaar, is dat niet heel langzaam? hij; nee valt wel mee, het is te doen. Ik; ja maar echt kabel internet is toch ongeveer een 2mb lijntje.. Ja, dat klopt. Dus het netwerk van casema is toch wel traag.
Mhmm, ja, het is niet al te best nee. Ik woon zelf in Ede en heb dus Chello. Zit ik meestal rond de 140kb... Die ene gooser had de modem al uit de verpakking gehaald. Het was dus ee DEMOS-ding, via de com-poort! :( Op heel Amersforot-noord worden dus ook Demos-modems geplaatst, geen COM21...! Lekker brak dus weer... |:(
Ik vertelde dus dat ze geluk hadden, want ik had bijna MxStream genomen. Ik had namelijk sinds juni nix meer vernomen van Casema.
Hij vond het dus ook al vreemd dat wel Casema namen, terwijl DSL hier binnenkort wordt geintroduceerd. Ik zeg dus dat dat 6 maanden geleden is dat we Casema aanvroegen. Ik vragen hoe het nou zat met dat aansluiten, we zijn in juni op een wachtlijst gezet, en in de tussentijd hebben we nix meer vernomen. Nou horen we woensdag avond dat er vrijdag monteurs langskomen, best wel vreemd niet? En hoe zit het met de algemene voorwaarden? We hebben toen met die aanvraag begrepen dat we voor 59 gulden onbeperkt mogen internetten met een snelheid die ongeveer 2x zo snel was als ISDN (staat dus op voorkant folder). Dat is toch ook inmiddels veranderd? Daar wist ie nix vanaf...

Vanuit de meterkast is de kabel gesplitst naar de huiskamer en naar boven, 1e verdieping me zusje, 2e verdieping ik. Mijn vader (leek op tech. gebied) wou dus die zogenaamde modem op zolder hebben naast mijn pc, vond ik strak plan maar legde hem ook al uit dat ie waarschijlijk beneden werd geplaatst. Hij dus beweren van niet want de coax was al naar boven doorgetrokken en het signaalverlies was minimaal... Ik maar opgehouden met uitleggen (discussie hadden we gister dus). Kom ik net thuis zijn ze het aansluitkastje in de woonkamer achter de tv aan het ombouwen, ander kastje kwam er op met splitter voor tv en radio. Ik me vader gebeld, ze splitten em beneden in woonkamer en daarna mag je zelf coaxkabel gaan trekken naar boventoe. Dat zou betekenen dat ik van de huiskamer terugmoet naar de meterkast en vandaar uit weer naar boven...! Dus me vader aan de telefoon dus heel droog; dan hoef ik het niet!
Ik zeg oke, leg dat zelf maar uit aan die goosers die aan het aansluiten zijn. Nee, vertel jij dat maar, klik...
Ik dus naar die gasten; Duurt het nog lang? Nee, bijna klaar. Ik: Dus we moeten nog vanaf hier terug naar de meterkast, en vandaaruit weer naar bocen..? Ja... Maar er ligt toch al coax naar boven? Ja, maar dat is niet goed.. Nou ik had net me vader aan de lijn en die hoeft het dan niet meer, die wil geen kabels gaan trekken... ;)
En de snelheid is ook nog steeds brak begreep ik net van jullie, en de algemene voorwaarden weten jullie nix van af. Nou oke, dan hield het op. Die ene gooser was inmiddels klaar achter de tv, er zat een ander aansluitkastje op. Nou, dan gaan we maar weer. Is die ene eerst nog terug geweest naar het aansluitkastje buiten 1,5 straat verder om de splitter er weer uit te halen, hebben ze nog gezellig een kopje koffie gedronken bij ons thuis. En toen hebben ze alle gereedschap en de modem weer in de doos gedaan en toen gingen ze weer.

Doei jongens, prettig weekend...
Zelfde, bedanbkt voor de koffie en prettige feestdagen alvast.
Oke, bedankt doei!

Ik heb nergens voor getekend, ligt het een en ander aan rotzooi van de muur af toen ie dat aansluitkastje omwisselde, en verder heb ik dus nix meer.

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

OOOOh nog geen kabel

En straks duuuurt het nog heel lang tot asdl in amersfoort komt. Of ze slaan je straat over!! ;) |:(

En die gasten muren slopen van gaaaasema

Nou veel geluk. Met je asdllll

Ik blijf nog eff bij chello. (gaat net weer een beetje beter. >:))

Verwijderd

Tja, dat beweerden ze bij mij dus ook, dat het absoluut niet kan zonder een aparte kabel, blablabla. Dus ik gewoon dat modem op de kabel van m'n tv naar boven gepleurd, en het werkt gewoon, signaal voor de tv is goed en het modem werkt ook naar behoren (het is op een casema-netwerk aangesloten, dus snelheid mag je toch niet verwachten...). Als dat niet had gewerkt had ik door 6 muren heen moeten boren om hem in deze kamer te krijgen! |:(

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
2KB !!!! das niet snel nee... Ben ik blij dat ik met casema 5 a 6 kb haal |:(
OK OK ik moet mezelf niet voor de gek houden.....:r
HET IS GEWOON LANGZAAM CASEMA... Er komt sneller internet maar dat duurt nog wel even... Plus en premium heet dat geloof ik
Plus 79,50 pm
down 64 kb
up 32 kb
data limiet
down 1000 mb
up 333 mb

Premium 99,50 pm
down 256 kb
up 98 kb (rare waarden trouwens)
data limiet
down 4000 mb
up 1333 mb

Wat een kl*te zooi. 4 gig per maand maar!!!!
dan kan je per dag gemiddeld 2 uur internetten............... |:(

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Ja dat laatste daar wild eik dus net ook even iets over weten.

Ha d zo'n Demos ding op com. met snelheid van ongeveer 3,5-4 kb/s. Afgeaande op de verhalen was ik daar wel tevreden mee.

Nu ben ik overgezet naar com21 met 5-8 kb/s Das dus wel beter maar..... Die software van casema daar baal ik dus van. Er word een virtuele PPPOE adapter aangemaakt. Het lijkt wel of ze een soort eigen dial-up networking hebben gemaakt.... Das K<>>> met MSProxy van NT. Net zitten bellen of ik weer terug mocht naar demos dan kan ik het lekker met RAS combineren. KAN NIET !!!

Okay de vraag,

als ik van die 59 piek p/m nu 79 p/m maak Haal ik die snelheid dan ook van 64 kb/s ???? of is dat dus bullshit

Iemand ervaring? Als iemand trouwens een goede tip heeft mbt die software, GRAAAAAAG

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Bwahahaha...
Net zoals die lui van Chello...
komt er een of andere aap van een installatiebedrijf chello aansluiten bij mij thuis... "Erm, ja waar moet de kabel heen ???" naar de zolder dus... "Euh, dat mogen wij niet in verband met verzekering blablabla"... het kwam er dus op neer dat die aap geen gaten mocht boren etc. Hij laat dus braaf alles achter en zegt dat er de volgende dag iemand van chello zelf langs zou komen.... 2 dagen later: "Hallo, er waren problemen met jullie aansluiting ?" JA gloeiende gloeiende... Nou die gast is een paar uur bezig geweest en toen werkte het... (kabels trekken is best moeilijk als je bij chello werkt ofzo). Ik vraag aan hem of dat ik dat modem nog een keer kan verplaatsen als het nodig is (dat ding stond dus in de meterkast)... "Nee dat kan niet want dan heb je zoveel signaalverlies..." Yeah Right, sinds ik het modem naar een andere kamer heb verplaatst is het ongeveer 3x zo snel, en een stuk stabieler... Ze laten dat ding volgens mij in de materkast staan omdat UTP veel goedkoper is dan coax :)... zo dat was mijn verhaal... nog meer liefhebbers ?

By each crime and every kindness, we birth our future

• Rav
  • Niet online

Rav

lol

toen ik thuis kwam (poosje terug) stonden er 3 bestelwagentjes op ons oprit van dat installatiebedrijf van chello.
ze waren al bezig, en konden het kabeltrekken niet voor elkaar krijgen

maar die lui wouden alle onderdelen weer menemen, omdat ze het zo niet mochten achterlaten ofzow hebben we ze omgepraat, ze zouden alles achterlaten, incl 30 (!!!) meter UTP kabel, zodat wij zelf de kabels konden laten trekken

die luitjes zijn met 3 (normaal is er 1tje) ong 3 uur bezig geweest om die kabel erdoor te krijgen wat ze niet lukte

ik heb het 's avonds samen met mijn vader gedaan, in 1,5 uur hehe

...

Verwijderd

Hmmm.... hier deed die kerel va Chello helemaal niet moeilijk. Het Terayon modem zit direct bij de kabelaansluiting en dan een meter of 12 UTP kabel naar de NIC.

Bovendien liet ie nog een flink stuk UTP kabel achter en 20 meter verzilverder COAX :)

Verwijderd

[b]knip Ik heb nergens voor getekend, ligt het een en ander aan rotzooi van de muur af toen ie dat aansluitkastje omwisselde, en verder heb ik dus nix meer.
Heel strak die actie van die casema van "nou dan hoeft het niet meer"
Waren daar nog concequenties aan verbonden boete clausule ofzo of was je je inschrijfgeld kwijt.
Gelijk heb ADSL is wel effe wat anders dan die zielige 2kb

• Savages
Op maandag 18 december 2000 23:17 schreef NiBoR het volgende:

[..]
Heel strak die actie van die casema van "nou dan hoeft het niet meer"
Waren daar nog concequenties aan verbonden boete clausule ofzo of was je je inschrijfgeld kwijt.
Gelijk heb ADSL is wel effe wat anders dan die zielige 2kb
inschrijfgeld...Wat is dat? Ik heb me ooit es ingeschreven, werd op wachtlijst geplaatst en nou komen ze plotseling aansluiten, zonder daarvoor schriftelijk melding gemaakt te hebben... Heb verder helemaal nix gehoord of ontvangen... :?

Pagina: 1