Toon posts:

Éénrichtingsverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Zoals het onderwerp doet vermoeden heb ik last van een richtings verkeer. Ik kan niet (snel) via het netwerk software naar deze computer halen. Internet gaat sneller. Het netwerk werk wel alleen het overzenden van data naar de computer toe is een probleem. Van deze computer af gaat prima met zo'n 5 mb per seconde. dus ik zie geen oplossing meer

wat heb ik geprobeert:
- Een andere netwerk kaart (3com 100 mb)
- andere bekabeling (utp)
- ander slot

dus ik weet het niet meer, dus mijn vraag is HELP

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Wat voor een protocol en verbinding gebruik je? IPX, TCP/IP. BNC (Coax), UTP???

Als het IPX is bij UTP, dan kan het zijn dat 1 van je draadjes kapot is.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• FatalError
  • Laatst online: 30-08 09:27
(Ik ken Thidney)
Het probleem is in ieder geval met 3Com en Realtek kaarten. Als protocol wordt TCP/IP gebruikt. Of het met coax kabel fout gaat weet ik niet, maar aan de UTP kabel kan het niet liggen, want we hebben al een stuk of 4 verschillende kabels gebruikt op beide netwerkkaarten die het met andere pc's wel goed doen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik kan me vaag ook zo iets herinneren dat iemand bij mij in de vriendenkring ook zo iets had.

Probeer eens wat diags uit te voeren in DOS (niet venster). Die worden vaak standaard bij de drivers geleverd, vooral bij Realtek en 3Com. Ik heb ook die kaartjes (een hoop :) ) En het werkt allemaal goed.

Kijk maar eens of er geen rotzooi in de settings zit. Windows accepteert in de raarste gevallen veel te veel... (Gedeelde IRQ's en alles) terwijl het apparaat zelf er over struikelt.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

DANK JE Riiiiiiick :)

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Daarom zit er zo'n handige edit knop bij :P

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik had hetzelfde probleem, heb het net opgelost. Ik had op 1 pc internetboost staan, die verandert ook regestry settings voor je lan, heb het ook op de andere PC geinstalleerd en de settings gelijk gezet.

Beide kanten op nu evensnel.

Als jij ook zo'n prog op een pc hebt staan kan dat de oplossing zijn. (hoeft dus niet internetboost te zijn, kan ook mospeed of een ander soortgelijk programma zijn).

Ik hoop dat dit voor jou ook de oplossing is.

succes.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Pagina: 1