[Force feedback] games

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een paar Force Feedback gamepads gekocht. Mijn vriendin wilde graag tetris spelen met gamepads. Natuurlijk had ik de force feedback niet genomen voor tetris, maar ze waren in de aanbieding en ik dacht dat er nog wel zat andere games zouden zijn die FF ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamecontrol.de/img/medium/sl-6540_1.jpg

SL-6540
Bullfrog Pad
Equipped with Dual Force Vibration, the Bullfrog Gamepad makes you experience car racings, flight simulations and action games as if they were reality. Two analog control sticks offer easy game control. In racing simulations you can program e.g. gas and brake function to one stick while using the other stick for steering. Ten additional buttons are at your disposal for further functions. The permanent fire button is useful for thrilling game situations.

Features: Dual Force Vibration, two analog control sticks (right stick with button function), ten buttons, auto fire, digital eight-way-direction-pad, USB connection.

Nu ben ik zelf niet zo'n geweldige racespellenfreak, maar ik wil toch die force feedback eens uitproberen. (ook om te kijken of het wel werkt).

Welke games (demo's) ondersteunen force feedback waar ik het bij kan testen?
Ik hoor ook graag jullie ervaringen van games die je goed kunt spelen met een Force feedback gamepad. (dus geen stuur!)

Beauty is in the eye of the beerholder

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-10 15:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

rollcage 1&2 gegarandeerd plezier :)

Asus Zenbook i7 256gb

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Grand Prix 3 en 4.. en eigenlijk alle f1 spellen zijn ook altijd wel leuk
ff crashen of slippen en je voelt je gamepad lekker trillen

[ Voor 12% gewijzigd door bop op 08-03-2004 20:42 . Reden: Sorry sorry sorry ;) ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
FLeSH schreef op 08 maart 2004 @ 20:36:
Grand Prix 3 en 4.. en eigenlijk alle f1 spellen zijn ook altijd wel leuk
ff crashen of slippen en je voelt et stuur trekken :)
Er zit geen stuur op een gamepad. :?

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

HellBeast schreef op 08 maart 2004 @ 20:37:
[...]

Er zit geen stuur op een gamepad. :?
Mjah vervang stuur door gamepad :P

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Verwijderd

Colin McRae Rally 2

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:36 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
als je zelf dan ff aangeeft in wat voor soort genre je het zoekt?
bijvoorbeeld: racegames, of platform games?
racegames zijn er een hele hoop: rollcage, nfs, gp serie etc. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk dat ik je ga teleurstellen, maar die gamepad(s) van jou hebben hoogstwaarschijnlijk geen echte force feedback. Het heet niet voor niets 'vibration' feedback, wat inhoudt dat ie alleen gaat trillen als jij een knop indrukt. De gamepad wordt dus niet vanuit het spel of de pc aangestuurd om te gaan trillen. Spellen 'zien' jouw gamepad dus ook niet als een force feedback apparaat.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar aangezien ik nergens letterlijk 'force feedback' zie staan in je tekstje vrees ik dat het wel zo is. Zoek maar es op 'vibration feedback' in dit forum, dan vind je hier vast wel meer over.

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 08-03-2004 21:52 ]

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Palomar schreef op 08 maart 2004 @ 21:49:
ik denk dat ik je ga teleurstellen, maar die gamepad(s) van jou hebben hoogstwaarschijnlijk geen echte force feedback. Het heet niet voor niets 'vibration' feedback, wat inhoudt dat ie alleen gaat trillen als jij een knop indrukt. De gamepad wordt dus niet vanuit het spel of de pc aangestuurd om te gaan trillen. Spellen 'zien' jouw gamepad dus ook niet als een force feedback apparaat.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar aangezien ik nergens letterlijk 'force feedback' zie staan in je tekstje vrees ik dat het wel zo is. Zoek maar es op 'vibration feedback' in dit forum, dan vind je hier vast wel meer over.
Ik heb op de site van de fabrikant gekeken en ik denk dat je gelijk hebt.

Verwijderd

Dat klopt. Er bestaat trouwens ook geen FFB gamepad. Ze trillen alleen maar als je ergens tegenaan botst. Dat is op consoles een leuke aanvulling (altijd leuk om je moeder even te laten spelen en haar te zien schrikken "oeeh! dat ding trilt! wat is dat nou! grappig hoor!"), maar op de PC niet zozeer.
Pagina: 1