wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47
Het volgende is er aan de hand;

ik wil op me laptop internetten via me desktop. In me desktop zit de chello aansluiting en nog een kaart met een ander netwerk. (Via die kan het niet, is coax)

Nu had me laptop al wireless dus heb ik voor me desktop een sweex wireless pci kaartje gekocht. alles geinstalleerd en ging prima tot het moment dat ik verbinding wil maken.

Heb bij allebei alles hetzelfde ingevuld (IP, ad hoc, kanaal) en dan krijg ik ook een (beetje) verbinding. Me laptop zegt dat het signaal prima is, me desktop wisselt om de seconde van uitstekend naar geen signaal.

Ik kan vanaf me desktop wel me laptop pingen maar andersom niet. Ook kan ik bij mijn netwerklocaties niet op gedeelde mappen kijken, bij allebei niet. Ben er al een dag of 2 mee bezig en het begint nu toch aarid irritant te worden :(
Maak gebruik van xp home op me laptop en xp pro op me desktop.

Wie weet nog iets dat ik kan proberen???

[ Voor 4% gewijzigd door ljt op 08-03-2004 20:14 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Je zegt:
Heb bij allebei alles hetzelfde ingevuld (IP, ad hoc, kanaal).
Zelfde ip dat moet niet, je moet een nummmer hoger/lager gaan bijv. 192.168.0.1 en dan .0.2

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47
Ja je hebt gelijk maar was een typefoutje. Laatste cijfer van me ip reeks is verschillend maar de rest van de instelling zijn hetzelfde i.v.m. ad hoc gebeuren.