Toon posts:

sock 940/754 cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

dik is mischien een beetje een cliche vraagje maar ik kan hier ZEER weinig reviews over vinden.

het is namelijk zo: ik heb een dual opteron 242 op een tyan tiger. als ik een ander bord had wist ik het wel: een paartje Zalman 7000a-cu B) . Maar omdat dit niet past moet ik iets anders hebben.

op deze socked 940 passen alle 754 coolers... er is dus wel keuze, alleen ik ken de kwaliteit niet van de coolers.

iemand die een paar reviews heeft of ervaring of kennis heeft mag gerust ff wat achterlaten :) .

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00

Quarin

Ondertitel... wasda?

de 7000a-alcu past gewoon op a64 procs. Ik heb er hier zelfs eentje naast me staan waar dat het geval is :)

Verwijderd

Ik denk dat TS bedoeld dat er op de tyan te weinig ruimte is rond de socket voor de Zalman 7000a-cu .

Verder kan ik je helaas niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
quarin schreef op 08 maart 2004 @ 20:41:
de 7000a-alcu past gewoon op a64 procs. Ik heb er hier zelfs eentje naast me staan waar dat het geval is :)
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:50:
Ik denk dat TS bedoeld dat er op de tyan te weinig ruimte is rond de socket voor de Zalman 7000a-cu .

Verder kan ik je helaas niet helpen.
idd... er passen simpelweg geen 7000a-cu's op. dus ik heb (helaas) een alternaties nodig.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:37

Gamer

Electrified

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• petervandamned
  • Laatst online: 15-10-2025
Ben druk bezig met een test komt uit in magazine van HWI. Getest op veschillende watts tot een 120 watt. Gezien de hoge temps bij zwaardere belasting (meer watts) van de meeste koelers en het feit dat je dual wil werken, zou ik voor water koeling kiezen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04
Laten die Opterons van de TS nou net juist niet zoveel watts omzetten. Waterkoeling lijkt mij, zeker als je niet gaat overklokken, tamelijk overbodig (en al helemaal als het een kritieke server oid is). Ik zou het gewoon bij degelijke luchtkoeling houden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• petervandamned
  • Laatst online: 15-10-2025
Waterkoeling is juist heel goed geschikt voor servers. heb er al diverse mogen bouwen. Gezien het feit dat goede lucht koelers erg duur zijn naar verhouding is de overstap naar wc niet zo onbegrijpelijk.

Maar mocht de ts besluiten voor een airkoeler. Neem dan er 1 met heatpipes, deze zijn in me test nog steeds de beste. Kan helaas geen details noemen ivm het uit te komen nummer, maar als je ongeveer 30 stuks tot je beschikking heb :) dan moet je toch een juiste conclusie kunnen nemen.

Btw de standaard koelers die bij de amd 64 zitten zijn ook zo slecht nog niet ;) ff wat sterkere fannetje plaatsen. Ik weet weer niet of deze het zelfde zijn als van de opt.

[ Voor 5% gewijzigd door petervandamned op 09-03-2004 07:49 ]

Pagina: 1