ik ben nu al een tijdje bezig met RH 8.0 linux het werkt allemaal hartstikke goed beter als windows (verder nix tegen windows hoor maar toch) ik heb al een webserver draaiende en nu wil ik ook mailserver draaiende krijgen maar dit wil niet lukken, ik heb gegoogled etc.... vele howto gezien de meeste allemaal voor RH 6.2, ben al wel zover dat ik mail local onder de gebruikers kan sturen en ontvangen en kan de mail ophalen outlook express (windows PC) maar als ik nu een mail wil versturen naar de server anderre gebruiker bijvoorbeeld van de user maikel dan krijg ik als de root user een foutmelding en user maikel nix.
FOUTMELDING DIE DE ROOT IN ZIJN MAILBOX KRIJGT
The original message was received at Mon, 8 Mar 2004 19:47:32 +0100
from p4-2000.lan [10.0.0.169]
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<maikel@10.0.0.151>
(reason: 553 5.3.5 system config error)
----- Transcript of session follows -----
553 5.3.5 10.0.0.151 config error: mail loops back to me (MX problem?)
554 5.3.5 Local configuration error
Verder als ik dan een mail wil sturen van mijn xs4all account naar mijn server komt hij niet aan, en krijg ik ook geen foutmelding retour en ook anderom, als ik een mail van de server naar mijn xs4all account wil sturen komt er ook nix aan en krijg ik ook geen foutmelding
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen wat mijn probleem is en of dat iemand mij kan helpen CQ wel een Howto weet die volledig werkt mag ook voor ander proggie zijn Qmail etc.... ik ben nu bezig met sendmail omdat ik met qmail helemaal niet ver ben gekomen.
Alvast bedankt
FOUTMELDING DIE DE ROOT IN ZIJN MAILBOX KRIJGT
The original message was received at Mon, 8 Mar 2004 19:47:32 +0100
from p4-2000.lan [10.0.0.169]
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<maikel@10.0.0.151>
(reason: 553 5.3.5 system config error)
----- Transcript of session follows -----
553 5.3.5 10.0.0.151 config error: mail loops back to me (MX problem?)
554 5.3.5 Local configuration error
Verder als ik dan een mail wil sturen van mijn xs4all account naar mijn server komt hij niet aan, en krijg ik ook geen foutmelding retour en ook anderom, als ik een mail van de server naar mijn xs4all account wil sturen komt er ook nix aan en krijg ik ook geen foutmelding
ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen wat mijn probleem is en of dat iemand mij kan helpen CQ wel een Howto weet die volledig werkt mag ook voor ander proggie zijn Qmail etc.... ik ben nu bezig met sendmail omdat ik met qmail helemaal niet ver ben gekomen.
Alvast bedankt