Neuh, dat niet, maar je kunt meestal wel je vraagtekens zetten bij hun wattages... En ik doelde meer op merken als sony/pioneer/kenwood/jvc/sanyo etc...
Ik weet heus wel dat yamaha goede versterkers maakt, maar jij begint erover dat een 5x100 watt geen 5x100 watt levert... En dan ligt her er natuurlijk aan hoe je die wattages gaat berekenen/meten (sowieso zeggen wattages niet zo heel erg veel trouwens!), maar ook Yamaha heeft er een handje van dat iets rooskleuriger voor te stellen dan het daadwerkelijk is. Dat zegt niet dat het meteen slecht spul is natuurlijk...
We hebben bijvoorbeeld ook nog iets als Nakamichi en Onkyo wat ook echt top spul is... Maar zelfs daar spreken ze vaker van een Maximaal vermogen dan een gegarandeerd vermogen op een bepaald toonbereik...
edit: remco_k: goed, mag jij mij de eerste sony versterker/receiver laten zien die 5x100 watt continu levert over een groot toonbereik... Met voldoende sap van de voeding... En dan zal ik ook de eerste zijn om je gelijk te geven...
komt bij dat de discussie begon over het al dan niet leveren van 5x100 watt, en niet over de algehele kwaliteit...
[
Voor 20% gewijzigd door
MikeyMan op 11-03-2004 12:58
]