Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Battery overload? of gewoon slechte batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 1.108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen ,

Ik heb sinds kort een olympus c-450 digital camera gekocht , en die gebruikt als stroom batterijen .
Nu hebben wij 4 oplaadbare batterije + oplader van "Hahnel" t.w.v 35,00 euro .
Nou wij thuis gekomen open ik de doos etc. van de camera en natuurlijk zitten daar van die wegwerp batterijen bij die je gewoon even kan gebruiken om foto's te maken .
Dus ik de batterijen in de oplader ( Zoals vermeldt staat op de sticker ) . en opladen maar .
Er gingen dus 2 ledjes branden met zo van " ik ben aan de batterijen aan het opladen"
Dus ik ga 3 uur 2 batterijen eruit halen , en ik doe ze in de camera nou genoeg leuke foto's gemaakt de batterijen zijn leeg .
En weer in de oplader doen en wachten maar ( in het boekje stond 13 uur voor de batterijen zijn vol geladen ) .
Dus wij wachten en me vader heeft in de nacht de oplader eruit gehaald en dus s'middags kwam ik thuis van school , en ik zie die oplader eruit liggen .
Weer die oplader in de stopcontact en opladen maar . Nu net na het eten wil ik gaan kijken zie ik dat de batterijen helemaal open zijn en de oplader die contact puntjes zijn helemaal gesmolten .
Laat me weten wat je er van vindt , en vindt je dat de winkel mijn een nieuwe set moet geven . of gewoon het geld dat ik een betere set koop , want eigenlijk vertrouw ik dit niet zo meer .
Zoals je ziet op de foto's , zijn ze helemaal kapot .

BTW modjes ik wist niet zo goed in welke topic dit moest posten .

Foto's over 3 min beschikbaar

Afbeeldingslocatie: http://62.166.15.5/fotozzz/van%20alles%20009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://62.166.15.5/fotozzz/van%20alles%20011.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 19:44 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je de niet-oplaadbare, dus meegelerde batterijen opgeladen? Of de los gekochte 'Hahnel' batterijen?

En zo te horen heb je NiMH batterijen gekocht. Is je lader wel geschikt voor NiMH batterijen?

* HunterPro needs more info :)

site van batterijenfabrikant 'Hähnel'

zo te zien host je de foto's thuis; dit werkt niet goed en erg traag. Zodra ik ze binnen heb optimaliseer ik ze even en verzorg wel een mirror voor je.

[ Voor 55% gewijzigd door HunterPro op 08-03-2004 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 08 maart 2004 @ 19:43:
heb je de niet-oplaadbare, dus meegelerde batterijen opgeladen? Of de los gekochte 'Hahnel' batterijen?

En zo te horen heb je NiMH batterijen gekocht. Is je lader wel geschikt voor NiMH batterijen?

* HunterPro needs more info :)

site van batterijenfabrikant 'Hähnel'
HunterPro , dit is gewoon een setje ik kreeg de oplader + 4 opladbare batterijen .
De mee geleverde batterijen van olympus dat zijn gewoon weg gooi batterijen , Natuurlijk ga ik die niet opladen :)

• HunterPro
  • Niet online
Kun je het type of artikelnummer opzoeken van de set, zodat ik de specs kan nalezen op de site?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

NiMH kan op verschillende manieren worden geladen. Een goede lader geeft een puls, stopt met laden, belast de batterij een beetje en meet de spanning. Dan herhaald het proces weer. Goedkope (lees slechte) laders hebben een simpele timer. Ik denk dat de lader de al volle batterijen gewoon weer is gaan opladen, waardoor ze heel heet worden. Slecht beveiligd dus.
Misschien verkoopt de winkel ook GP, dat is wel een aardige kwaliteit. Probeer de lader te ruilen en leg een tientje bij voor een betere...

• HunterPro
  • Niet online
TheBorg schreef op 08 maart 2004 @ 19:52:
NiMH kan op verschillende manieren worden geladen. Een goede lader geeft een puls, stopt met laden, belast de batterij een beetje en meet de spanning. Dan herhaald het proces weer. Goedkope (lees slechte) laders hebben een simpele timer. Ik denk dat de lader de al volle batterijen gewoon weer is gaan opladen, waardoor ze heel heet worden. Slecht beveiligd dus.
Misschien verkoopt de winkel ook GP, dat is wel een aardige kwaliteit. Probeer de lader te ruilen en leg een tientje bij voor een betere...
Ik vind dat GP sterk overrated is. Een rechargable van Panasonic is ook al prima (evenals hun chargers). Friwo is trouwens ook niet slecht; heel weinig problemen mee (en in verhouding niet duur).

Overigens zou ik die fabrikant even een mailtje sturen met die foto's erbij (wel iets kleiner maken :+ een meg per foto is iets overdone :P), denk dat ie wel heel graag jouw chargertje wil zien.

Overigens denk ik ook dat het een timertje is geweest wat begint te tellen op het moment dat de stekker het stopcontact raakt. Dat kan best wel boem doen als je 'm goed volpompt idd.

[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 08-03-2004 19:56 ]

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 16:06
zzzzznelle foto's.... :)

• HunterPro
  • Niet online

[img=400]http://tobias.dezeserver.nl/forum/batterij_1.jpg[/img]
[img=400]http://tobias.dezeserver.nl/forum/batterij_2.jpg[/img]

Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/batterij_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tobias.dezeserver.nl/forum/batterij_2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 08-03-2004 20:01 ]

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Er is hier trouwens een zeer groot gevaar voor brand ontstaan. Dat dat spul verkocht mag worden...

GP is wel een beetje overrated, maar je kan het overal krijgen en je hebt leuke snelle laders die ook in de auto werken.

Hier vind je een leuk overzicht van batterijen:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

[ Voor 1% gewijzigd door TheBorg op 08-03-2004 20:03 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Het is gewoon een brakke lader, erg jammer dat er veel troep op de markt is en erg weinig goed laders.

Zelf laad ik me batterij al jaren lang met 1,4v en met een stroom van 1/10 van de capciteit. Als jij een lader zou kopen die het zelfde zal doen dan zullen je batterijen veel malen langer mee gaan.

Sneladers zijn ook tenboze omdat die hoge laad stromen tenkostte gaat van je batterij'en.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hahnel.ie/index.cfm?action=viewcharger&cid=16 deze type heb ik , maar alleen de kleuren van de batterijen komen niet overeen :P .
Maar als je goed leest zie je dat ik ze nog geen eens 11 uur heb opgeladen .
Maar wat denken jullie moet ik eisen van de winkel dat ze mijn een nieuwe geven ?
En wat zal het de hannel doen als ze me batterijen zien en de oplader? krijg ik denk je een vergoeding ofzo ? want voor het zelfde geld zijn die dingen in me camera kapot gegaan . wat dan ?
Ik heb wel 6 jaar garantie maar toch is het niet fijn :'(

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:04:
Maar wat denken jullie moet ik eisen van de winkel dat ze mijn een nieuwe geven ?
En wat zal het de hannel doen als ze me batterijen zien en de oplader? krijg ik denk je een vergoeding ofzo ? want voor het zelfde geld zijn die dingen in me camera kapot gegaan . wat dan ?
Ik heb wel 6 jaar garantie maar toch is het niet fijn :'(
Natuurlijk. Je hebt het recht op een goed werkend produkt. Dit is echt rommel. Je zal geen vergoeding krijgen, maar wel je geld terug.

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik ga morgen langs , neem ik gelijk ook de bon mee .
Ben van plan om gewoon me geld terug te eisen , en daarvoor ergens anders een goede lader te kopen .
Heeft iemand een goed merk ? en die ongeveer met 2000mAh is ? want die gewone batterijen daar zit denk ik niet genoeg power in om veel foto's te maken .
Heb ongeveer het budget van 50 euro laat me horen wat jij zou kopen

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik heb een philips snellader met 2100 mAh Varta batterijen, nooit problemen gehad, 3 uurtjes of soms 2 en je batterijen zijn vol :)

|>

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:20:
Okey ik ga morgen langs , neem ik gelijk ook de bon mee .
Ben van plan om gewoon me geld terug te eisen , en daarvoor ergens anders een goede lader te kopen .
Heeft iemand een goed merk ? en die ongeveer met 2000mAh is ? want die gewone batterijen daar zit denk ik niet genoeg power in om veel foto's te maken .
Heb ongeveer het budget van 50 euro laat me horen wat jij zou kopen
een politiek getint antwoord: Ik werk nog wel es bij de MediaMarkt, waar ze o.a. batterijen van Friwo hebben hangen. Prima dingen, niks mee mis, en absoluut niet duur. Chargers idem dito.

Maar als je een merkneuker bent en toch niet ál te duur uit wilt zijn, hebben panasonic, duracell en GP alledrie een zeer uitgebreid assortiment rechargables :) (zorg alleen wel dat je een bijpassende lader koopt!)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Heb je ze er wel goed ingedaan? Ik heb weleens mensen gezien die ze met de plus aan de minkant en andersom indoen en dan zich afvragen waarom ze kapot gaan... :D

(Ik denk dat ze dat doen omdat je dat ook doet als je batterijen in serie zet in bijvoorbeeld een walkman, maar bij een oplader is dat natuurlijk niet echt de bedoeling!)

EDIT: Je hebt trouwens wel geluk dat je vader m 's nachts eruit heeft gehaald hoor! Is ie paranormaal begaafd? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Benadski op 08-03-2004 21:12 ]

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
kheb ooit een durecell batterij opgeblazen (zon rechageble Accu geval van 1800 mAh) ik stop m in mn batterij voeding (gebruik ik voor mn electro expirimenten enzo) ik sluit aan, nix aan de hand schakeling trok 40 mA, uurtje later een harde plop en batterij opengescheurd, intern lekje ofozw :/ is volgens mij gewoon een "onbedoelde fabrieksfout". ben terug gegaan naar winkel en ik heb nieuw pakje gekregen :) kmoest wel een nieuwe batterijhouder kopen want daar was een lelijke scheur in gekomen... is al wel een jaar gelee ofzow, maar toen ik dit topc' zag moest ik dit ff kwijt :P

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben net terug van de winkel toe , heb een nieuwe gekregen van hun .
Nu maar eens kijken of die goed werken :)
}:O
Pagina: 1