Toon posts:

[gamer] welke core moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik ben een gamer en heb de FAQ enzo al gelezen, en wil voor een 2600 athlon gaan. De koeler (loodzware en luide Volcano 7+) van me processor is er laatst afgepleurd (serieus) :'( en nou MOET ik dus een nieuwe processor hebben. Ik heb een Gigabyte GA-7VAX mobo met VIA KT400 chipset die een FSB van 333MHz moet ondersteunen en 333Mhz DDR Samsung geheugen. Dus ik check de pricewatch op tweakers.net en zie het volgende staan:

AMD Athlon XP 2600+ (1917Mhz, 512KB, 333MHz FSB, Boxed)
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed)
AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB, Boxed)

Je raad het al, welke moet ik nou kiezen, de een heeft een hogere FSB maar een lagere klocksnelheid, de ander het tegenovergestelde. Ik ga voor de Boxed omdat ik niet weer wil dat de koeler eraf pleurd.

Ik wou graag weten welke het beste en snelste is voor gamers. Ik ben m niet van plan te gaan oc'en (denk ik hehehe), en mocht ik dat doen, dan wel met waterkoeling. Ik wil dus gewoon weten met welke ik de snelste resultaten behaal.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De Barton heeft gewoon de modernste revisie core, ze presteren aanvankelijk behoorlijk vergelijkbaar, maar met de Barton kan je beter overclocken.

Verder zijn de andere 2 al vaak niet eens meer op voorraad in winkels.(Die 266 versie heeft vooral nut voor oudere mobo's en de 333 t-bred is gewoonweg vervangen door de Barton)

[ Voor 21% gewijzigd door Voutloos op 08-03-2004 19:45 ]

{signature}

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50
Ik raad je sowieso die met een 333mhz FSB aan
Die met 512kb cache is een barton, en die is beter over te clocken dan de middelste dat is een toroughbred (hoe schrijf je dat ookalweerd :+ )

edit:
zoal Voutloos al zegt, je kan ze nouwelijks kopen. die 266mhz FSB al helemaal niet denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 08-03-2004 19:46 ]

dot.blaat

Verwijderd

Topicstarter
oke dan, jullie gaan dus allemaal voor de barton, maar heeft ie ook nog nadelen t.o.v. de thoroughbred? aangezien het ook nog 1 van de goedkopere is wordt dat m denk ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe hoger de FSB, hoe groter de doorvoerbandbreete = altijd beter.
Hoe groter de cache, hoe hoger de dataverwerkingssnelheid = altijd beter.

Lijkt me duidelijk dat de Barton het 'em doet :)